AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Vet ikke om dette ble rett underforum.. Men mannen min nekter å få ett barn til. Vi har ett barn sammen. Tidligere har han vært mer vag og sagt at hvis sånn og sånn, så kan vi få ett barn til. Nå har han bestemt seg og svaret er totalt nei. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg har ikke lyst til å bryte opp familien pga. barnet vårt, samtidig som jeg vil at barnet skal få søsken og jeg gjerne vil ha to barn. Mannen er mye borte på jobb, men mener likevel at det er han det blir for mye for med to barn. Han vil ikke fordi han ikke orker. Han mener han begynner å bli gammel (er i 40-åra) og han vil ha tid til sine ting. Han er kjempefornøyd med barnet vi har. Jeg mener at barnet må få søsken. Jeg har nesten lyst til å flytte og gi barnet et søsken til ved å bruke donor. Men det er jo ikke rettferdig overfor barnet mitt. Så hva i svarten gjør jeg? Ingen argumenter funker på han.. Men fyr løs hvis du har ett du tror jeg ikke har brukt.. Anonymkode: f360c...c70 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Det eneste som funket på min mann var å gråte og si at jeg var redd for at vi skulle angre når det var for sent. Og at jeg var redd for at jeg skulle bli så bitter på ham at hele forholdet vårt gikk i vasken. Anonymkode: 7b625...0ce 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som funket på min mann var å gråte og si at jeg var redd for at vi skulle angre når det var for sent. Og at jeg var redd for at jeg skulle bli så bitter på ham at hele forholdet vårt gikk i vasken. Anonymkode: 7b625...0ce Takk for svar. ♥ Han her er tydeligvis ikke redd for forholdet og sier at jo, det ville jo være trist om jeg flyttet for vi har det jo fint sammen, men jeg må gjøre som jeg vil... Anonymkode: f360c...c70 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Tja du kan ikke tvinge han til barn nr 2. Men han kan heller ikke tvinge deg til å ikke få det heller. Enten må en av dere gå med på dem andres ønsker, eller så er alternativet å gå ifra hverandre 🤷♀️ Anonymkode: 4cf14...8e6 28
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Litt spesielt å poste i "ufrivillig barnløs"-forumet syns jeg, for det kan man vel ikke si at du er. Ellers, på generelt grunnlag mener jeg jo at du burde være plenty fornøyd med det barnet du har. Det er ingen garanti for at barnet ditt og dette halvsøskenet ville fått et nært forhold. Ville du kunne forsvare at du byttet ut pappa med et halvsøsken? Hvordan blir det for barn nr 2 når barn nr 1 reiser på samvær hos pappa, eller åpner julegavene fra farmor og farfar? Når det er sagt virker jo mannen som en skikkelig dust, som ut i fra det du sier ikke bryr seg stort om du flytter eller ikke. Du får sette deg ned med ham og snakke skikkelig ut. Eller bare vær en dust og gå av prevensjonen uten å si noe, som jeg har lest her på kg at er en teknikk enkelte bruker. Anonymkode: 3fdaa...1f7 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt spesielt å poste i "ufrivillig barnløs"-forumet syns jeg, for det kan man vel ikke si at du er. Ellers, på generelt grunnlag mener jeg jo at du burde være plenty fornøyd med det barnet du har. Det er ingen garanti for at barnet ditt og dette halvsøskenet ville fått et nært forhold. Ville du kunne forsvare at du byttet ut pappa med et halvsøsken? Hvordan blir det for barn nr 2 når barn nr 1 reiser på samvær hos pappa, eller åpner julegavene fra farmor og farfar? Når det er sagt virker jo mannen som en skikkelig dust, som ut i fra det du sier ikke bryr seg stort om du flytter eller ikke. Du får sette deg ned med ham og snakke skikkelig ut. Eller bare vær en dust og gå av prevensjonen uten å si noe, som jeg har lest her på kg at er en teknikk enkelte bruker. Anonymkode: 3fdaa...1f7 Takk for svar. Jeg skrev jo at jeg var usikker på om dette var rett underforum. Dessuten har vel dette blitt diskutert før? At det er for folk som prøver på andremann, tredjemann osv. også? "Prøvere OG ufrivillig barnløse. For deg som prøver å få barn, har prøvd lenge eller planlegger å begynne prøvingen." Uansett. Nei, jeg synes ikke halvsøsken høres ut som en god idé, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg går ikke på prevensjon uansett og det vet han. Jeg har vært ærlig om at jeg ville ha et barn til, og det har nå resultert i fullstendig nekt. Takk for innspill. Anonymkode: f360c...c70 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja du kan ikke tvinge han til barn nr 2. Men han kan heller ikke tvinge deg til å ikke få det heller. Enten må en av dere gå med på dem andres ønsker, eller så er alternativet å gå ifra hverandre 🤷♀️ Anonymkode: 4cf14...8e6 Ja, og spørsmålet er vel hvordan jeg skal få han til å gå med på mitt ønske. 😊 For slik jeg ser det nå, kommer jeg ikke til å klare dette og da blir resultatet at jeg nok flytter etter hvert om jeg er sterk nok, ja. Anonymkode: f360c...c70
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Hvis han er i 40-årene skjønner jeg at han ikke vil ha flere. Det er ikke ideelt å ha så gamle foreldre. Er du mye yngre? Jeg skjønner i hvert fall godt at han vegrer seg for enda en småbarnsperiode i den alderen. Hadde han vært 10 år yngre hadde det kanskje vært egoistisk å nekte ett barn til, men jeg syns ikke valget hans er dumt med tanke på alder. Dette må du bare respektere. Du kan ikke alltid få i både pose og sekk. Vær glad for det ene barnet du har. Anonymkode: 1952d...66f 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Jeg har full forståelse for at en person i 40-årene ikke ønsker enda et barn. Ikke tror jeg det er krise å være enebarn heller, hvis dere bare passer på å sosialisere barnet dere har. Tenk på alle katastrofale søskenforhold som finnes. Men hvis du virkelig ønsker et barn til er jeg ikke enig i at alternativet er å flytte og bruke donorsæd. Hva skjer om du blir og bruker donorsæd? Mannen din reiser en del slik det er, kommer han egentlig til å styre med å flytte og ha samvær med eldstemann alene? Dette kan fungere hvis det er mange år mellom barna. Hvis ikke oppleves det sikkert urettferdig for minste å ikke ha en far. Anonymkode: 37b2c...48f 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Hvor gammelt er barnet du allerede har? Jeg er en av de som mener at det er egoistisk å få enebarn fordi man ikke gidder flere barn, men det er virkelig enda mer egoistisk å flytte fra pappaen til barnet bare for å få flere barn. Gjør du det med donor får jo ingen av barna pappa på fulltid, det ene får ikke pappa i det hele tatt, så hvordan er det bedre? Tror du må gå litt inn i deg selv, se på hva som er viktigst. Tenk på alle konsekvensene ditt eksisterende barn får av å flytte fra han. Om ikke barnet er så gammelt så er det jo godt mulig han endrer mening om en liten stund, ikke mas men la han få litt tid på seg. Og i mellomtiden burde du tenke godt og hardt på hva som er viktigst: 1 barn med familien samlet eller splitte familien for et barn til. Kan forstå pappaen for å være i 40 årene med små barn er jo litt i seneste laget, men selv om han sier nei nå kan han ombestemme seg om et år eller to. Bare ikke mas på han. Anonymkode: 96380...147 5
Gjest Areca Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt spesielt å poste i "ufrivillig barnløs"-forumet syns jeg, for det kan man vel ikke si at du er. Ellers, på generelt grunnlag mener jeg jo at du burde være plenty fornøyd med det barnet du har. Det er ingen garanti for at barnet ditt og dette halvsøskenet ville fått et nært forhold. Ville du kunne forsvare at du byttet ut pappa med et halvsøsken? Hvordan blir det for barn nr 2 når barn nr 1 reiser på samvær hos pappa, eller åpner julegavene fra farmor og farfar? Når det er sagt virker jo mannen som en skikkelig dust, som ut i fra det du sier ikke bryr seg stort om du flytter eller ikke. Du får sette deg ned med ham og snakke skikkelig ut. Eller bare vær en dust og gå av prevensjonen uten å si noe, som jeg har lest her på kg at er en teknikk enkelte bruker. Anonymkode: 3fdaa...1f7 Dette er jo ikke bare for ufrivillig barnløse. Også for prøvere. Og hadde mannen til TS vært med på et barn nr. 2 så hadde de kanskje vært prøvere.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 Stakkars mann.. hvorfor ikke være fornøyd med barnet dere har ? Barn må ikke ha søsken. Enebarn klarer seg like fint som de med søsken. Han et 40? Du tvinger han til en forpliktelse han ikke er ferdig med før han er 60.. Anonymkode: 2339e...dcd 19
emilie123 Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette ble rett underforum.. Men mannen min nekter å få ett barn til. Vi har ett barn sammen. Tidligere har han vært mer vag og sagt at hvis sånn og sånn, så kan vi få ett barn til. Nå har han bestemt seg og svaret er totalt nei. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg har ikke lyst til å bryte opp familien pga. barnet vårt, samtidig som jeg vil at barnet skal få søsken og jeg gjerne vil ha to barn. Mannen er mye borte på jobb, men mener likevel at det er han det blir for mye for med to barn. Han vil ikke fordi han ikke orker. Han mener han begynner å bli gammel (er i 40-åra) og han vil ha tid til sine ting. Han er kjempefornøyd med barnet vi har. Jeg mener at barnet må få søsken. Jeg har nesten lyst til å flytte og gi barnet et søsken til ved å bruke donor. Men det er jo ikke rettferdig overfor barnet mitt. Så hva i svarten gjør jeg? Ingen argumenter funker på han.. Men fyr løs hvis du har ett du tror jeg ikke har brukt.. Anonymkode: f360c...c70 Jeg var nesten i samme situasjon som deg. Min eksmann truet med skilsmisse hvis jeg ble gravid med nr 2. Nå truet han ofte med skilsmisse da (hvis jeg ikke gjorde ditt eller datt) Det jeg angrer mest på, er at jeg ikke gikk da. Men nå er det forhåpentligvis en vesentlig forskjell på oss da. For min eksmann brydde seg ikke om barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 Stakkars mann.. hvorfor ikke være fornøyd med barnet dere har ? Barn må ikke ha søsken. Enebarn klarer seg like fint som de med søsken. Han et 40? Du tvinger han til en forpliktelse han ikke er ferdig med før han er 60.. og det vil skade barnet mer å være i en bitter og splittet familie med sjonglering fram og tilbake bare fordi livmoren din skriker etter ett barn til Anonymkode: 2339e...dcd 10
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Av alle menn som finns i verden, så skal denne fyren bestemme at du ikke skal få et barn til? Skjønner at det ikke er lett å gå fra noen man deler så mye med, men å fokusere alt i livet på ett menneske, som begrenser deg, er for dumt. Anonymkode: b55bb...c00 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette ble rett underforum.. Men mannen min nekter å få ett barn til. Vi har ett barn sammen. Tidligere har han vært mer vag og sagt at hvis sånn og sånn, så kan vi få ett barn til. Nå har han bestemt seg og svaret er totalt nei. Jeg vet ikke om jeg klarer det. Jeg har ikke lyst til å bryte opp familien pga. barnet vårt, samtidig som jeg vil at barnet skal få søsken og jeg gjerne vil ha to barn. Mannen er mye borte på jobb, men mener likevel at det er han det blir for mye for med to barn. Han vil ikke fordi han ikke orker. Han mener han begynner å bli gammel (er i 40-åra) og han vil ha tid til sine ting. Han er kjempefornøyd med barnet vi har. Jeg mener at barnet må få søsken. Jeg har nesten lyst til å flytte og gi barnet et søsken til ved å bruke donor. Men det er jo ikke rettferdig overfor barnet mitt. Så hva i svarten gjør jeg? Ingen argumenter funker på han.. Men fyr løs hvis du har ett du tror jeg ikke har brukt.. Anonymkode: f360c...c70 Dette er noe dere som par må bli enige om. Var ikke dette ett tema før dere fikk det ene barnet? Jeg tenker at har dere ett barn og mannen din ikke vil ha flere så må du nok kanskje føye deg etter hans ønsker. Det med å få barn og antall kan være greit å "bli enige " om før du får første barnet. Rett og slett fordi hvis du nå velger å gå fra mannen din kun fordi du ønsker ett til barn så er det enormt egoistisk av deg. Og du ødelegger familien deres. Hva er viktigst for det barnet dere allerede har? Å få seg ett halvsøsken men ikke få bo sammen med pappaen sin? Eller å bo sammen med mamma og pappa men være enebarn? Å være enebarn er ikke en negativ ting. Barn har lekekamerater både i bhg, skole men også søskenbarn ol. Lykke til Anonymkode: fe975...27e 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Jeg forstår han. Jeg er veldig opptatt av at jeg ikke vil ha flere barn etter jeg er 30. jeg har lyst til å være ferdig, og at barna flytter ut før jeg blir for gammel, slik at vi kan kose oss alene, reise på turer og slik mens vi ennå er unge. Kunne se hvordan det går med barnet vårt og evt barnebarn. Jeg og mine søsken flyttet ut da foreldrene mine var tillig i 40 årene. Og som de koser seg! De reiser å besøker oss ofte, de reiser på turer og kan finne på å være på hytten i flere uker. Jeg ønsker den samme friheten. Skal nevnes at jeg elsker det å ha barn, vil bare ikke ha noen som er så avhengig av meg hele tiden, slik som 5 åringen er nå.Vil se de vokse opp og klare seg selv. Anonymkode: 99b8c...6a0 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 TS her Glem det om donor, det var ikke poenget. Jeg vil jo helst få dette til å fungere. Det med å ikke mase er jo et godt tips, men det har jeg prøvd før. Og nå har han sagt aldri. Barnet vårt er 4 år. Det er ikke noe søskenbarn i bildet og vi bor på landet.. Jeg skjønner at jeg burde ha snakket om antall barn på forhånd, men jeg visste da ikke hvor mange barn jeg ville ha.. Det er jo noe som for noen kommer etter hvert. Og ja, vi hadde en diskusjon før barn nummer en. Og han ble veldig fornøyd med resultatet. Anonymkode: f360c...c70
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Glem det om donor, det var ikke poenget. Jeg vil jo helst få dette til å fungere. Det med å ikke mase er jo et godt tips, men det har jeg prøvd før. Og nå har han sagt aldri. Barnet vårt er 4 år. Det er ikke noe søskenbarn i bildet og vi bor på landet.. Jeg skjønner at jeg burde ha snakket om antall barn på forhånd, men jeg visste da ikke hvor mange barn jeg ville ha.. Det er jo noe som for noen kommer etter hvert. Og ja, vi hadde en diskusjon før barn nummer en. Og han ble veldig fornøyd med resultatet. Anonymkode: f360c...c70 Husk, mannen din er i 40 årene!!!! Jeg vet om flere menn som ble pappa sent i 30 årene/starten av 40 rene. Og dem sier alle at dem er for gamle til småbarnslivet. Jeg skjønner mannen din godt! Men hvor gammel er du? Anonymkode: fe975...27e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk, mannen din er i 40 årene!!!! Jeg vet om flere menn som ble pappa sent i 30 årene/starten av 40 rene. Og dem sier alle at dem er for gamle til småbarnslivet. Jeg skjønner mannen din godt! Men hvor gammel er du? Anonymkode: fe975...27e Javel, og jeg vet om flere menn som ble pappa både sent og tidlig og sier de er fornøyde. Så bra du skjønner han.. Jeg skjønner bare ikke hvordan dette skal bli et problem for han.. Han får jo gjøre det han vil. Jeg er yngre, ja. Ts Anonymkode: f360c...c70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå