Gå til innhold

Forskjellsbehandling av barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en tråd om forskjellsbehandling.. Får bare så vondt inni meg.

min søster fikk barn veldig tidlig, så hennes barn er myndig nå. Mitt barn er i bhg.

Vår mor og stefar har da selvfølgelig støttet henne masse i årenes løp. I tillegg til å betale for bosted mens hun fullførte studiene (hun er alenemor). 

Nylig fant jeg ut at min mor sender stadig penger til tantebarnet mitt (når h*n spør). Selvom nevnte barnebarn har to foreldre som bidrar med penger. 

Det kan jo hende at mitt barn får når h*n blir større, men syns virkelig det er på sin plass å enten slutte å gi penger til en voksen person eller å faktisk gi til begge barnebarna. Hva tenker dere?

Trist at det ene barnebarnet ikke har type akebrett eller ski pga dårlig økonomi, mens det andre har nyeste iphone og gaming-pc. 

Anonymkode: 608d5...115

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet moren din at dere sliter økonomisk? 

Anonymkode: 98593...ab2

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet moren din at dere sliter økonomisk? 

Anonymkode: 98593...ab2

Selvfølgelig. Vi har bare en inntekt per nå.

Skrevet

Dette trenger ikke være som det ser ut. Jeg var denne voksne, som ikke hadde penger, men som fikk fordi jeg ikke hadde. En sjalu tante prøvde å sabotere dette.

Anonymkode: afe7a...42b

Skrevet

Men hun er alenemor? Da har ikke barnet to foreldre eller?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette trenger ikke være som det ser ut. Jeg var denne voksne, som ikke hadde penger, men som fikk fordi jeg ikke hadde. En sjalu tante prøvde å sabotere dette.

Anonymkode: afe7a...42b

Tenker at det er ganske vanlig å være blakk i begynnelsen av tyveårene. God læring. Kunne aldri tigget om penger fra besteforeldrene mine som h*n gjør.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok en tråd om forskjellsbehandling.. Får bare så vondt inni meg.

min søster fikk barn veldig tidlig, så hennes barn er myndig nå. Mitt barn er i bhg.

Vår mor og stefar har da selvfølgelig støttet henne masse i årenes løp. I tillegg til å betale for bosted mens hun fullførte studiene (hun er alenemor). 

Nylig fant jeg ut at min mor sender stadig penger til tantebarnet mitt (når h*n spør). Selvom nevnte barnebarn har to foreldre som bidrar med penger. 

Det kan jo hende at mitt barn får når h*n blir større, men syns virkelig det er på sin plass å enten slutte å gi penger til en voksen person eller å faktisk gi til begge barnebarna. Hva tenker dere?

Trist at det ene barnebarnet ikke har type akebrett eller ski pga dårlig økonomi, mens det andre har nyeste iphone og gaming-pc. 

Kjenner meg så igjen. Moren min kjøpte en ny bil, leilighet, sponser alle ferier, shopper klær og mat til søsteren min og alle 3 barna hennes. Alle går rundt i dyre merkeklær, har iPhone, tv på hvert rom, betalt for bryllupet hennes i utlandet etc. Moren våres passer ungene hennes støtt og stadig. Nå har moren min også kjøpt feriehus som søsteren min og barna hennes har fri tilgang til, og ikke vi andre barna. 

Jeg har fått en eldre rimlig bil og en sydentur. Vi har ingen merkeklær, iPhone, ski er for dyrt etc. 3. Søster fikk tilbud om ferie, men takket nei. 

Når jeg var alenemor hjalp aldri moren min meg med pass selv når jeg var veldig syk, men passet ungene til søsteren min med glede slik at hun kunne dra på shopping selv om mannen hennes var hjemme. Dette skjedde ukentlig. Begge bodde i gåavstand til mor. 3. Søster får heller aldri pass, eller så avlyser moren våres i siste liten. 

Ufattelig stor forskjellsbehandling og det gjør faktisk vondt. 

Anonymkode: 84eef...63e

Skrevet
25 minutter siden, minister-mio skrev:

Men hun er alenemor? Da har ikke barnet to foreldre eller?

Foreldrene er ikke sammen. Da de var unge, hadde de dårlig råd. Nå har begge gode jobber.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så igjen. Moren min kjøpte en ny bil, leilighet, sponser alle ferier, shopper klær og mat til søsteren min og alle 3 barna hennes. Alle går rundt i dyre merkeklær, har iPhone, tv på hvert rom, betalt for bryllupet hennes i utlandet etc. Moren våres passer ungene hennes støtt og stadig. Nå har moren min også kjøpt feriehus som søsteren min og barna hennes har fri tilgang til, og ikke vi andre barna. 

Jeg har fått en eldre rimlig bil og en sydentur. Vi har ingen merkeklær, iPhone, ski er for dyrt etc. 3. Søster fikk tilbud om ferie, men takket nei. 

Når jeg var alenemor hjalp aldri moren min meg med pass selv når jeg var veldig syk, men passet ungene til søsteren min med glede slik at hun kunne dra på shopping selv om mannen hennes var hjemme. Dette skjedde ukentlig. Begge bodde i gåavstand til mor. 3. Søster får heller aldri pass, eller så avlyser moren våres i siste liten. 

❤️
mitt eneste trøst er at vi har hverandre ihvertfall, og vi er lykkelige. 
Håper det gjelder for deg også💪🏽

ts

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt at det gjør vondt.  Men hvorfor lar du det fortsette?  Du er voksen nå, men de neste som blir utsatt er barna dine.  Vil du utsette barna dine for en bestemor som tydelig viser at de ikke er like bra som din søsters barn?  

Jeg synes du skal beskytte både barna dine og deg selv.  Det gjør du vet å kutte moren din ut, eller i det minste begrense kontakten til et minimum. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både store og små barn, og synes det er helt forståelig at besteforeldrene gir litt ekstra til studentbarnebarna sine, spanderer restaurant eller konsert. Kunne ikke ramle meg inn å bli sur for at femåringen ikke får det samme. Han får når han blir større, han også. Gavene blir dyrere jo eldre de blir og de får selvstendige forhold til besteforeldre.

Hvis du gir en sekstenåring en jakke til 1800 til jul, føler du da at du må kjøpe Lego for samme sum til bsrnehagebarnet?

Anonymkode: d3233...858

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Zienna skrev:

Forstår godt at det gjør vondt.  Men hvorfor lar du det fortsette?  Du er voksen nå, men de neste som blir utsatt er barna dine.  Vil du utsette barna dine for en bestemor som tydelig viser at de ikke er like bra som din søsters barn?  

Jeg synes du skal beskytte både barna dine og deg selv.  Det gjør du vet å kutte moren din ut, eller i det minste begrense kontakten til et minimum. 

Helt enig i det. Begge søsknene kuttet henne ut for ca. et år siden, så nå er det bare hun ene som får veldig mye som har kontakt. Før dette hadde vi begge begrenset kontakt etter utallige mange samtaler om dette med moren min som kom ingen vei. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 13.2.2020 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Men har dere i det hele tatt spurt foreldrene dine hvorfor de får masse penger, samtidig som dere aldri får noe som helst? 

Anonymkode: 18551...5ae

Det lurer jeg på og. Jeg hadde tatt det opp om jeg var deg! 

Anonymkode: bde09...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...