Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart i praksis med praksisgruppa mi for andre gang. Jeg har prøvd å være så hyggelig jeg kunne og være der hele tiden for dem. Trodde vi var en liten klikk.. så finner jeg ut at de to har nå hatt fester med nesten hele klassen og unnlatt å invitere meg :( Når jeg spør dem rett ut sier de at det ikke stemmer og at de heller ikke er invitert.  Jeg er jo ikke dum jeg hører det fra andre i klassen.. diverse fester, vinsmaking, kafébesøk  osv.  Føler at jeg er på utsiden og samarbeide med de nå i 3+ uker frister lite :( 

Kan ikke konfrontere dem heller og spør hvorfor de lyver? Da blir det ihvertfall vanskelig å samarbeide med de.. Jeg føler jeg må spille hyggelig nå :( samtidig så gjør det vondt...

Anonymkode: 29b7a...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at dette er vanvittig sårt, men du har to valg. Enten bite tenna sammen og la det ligge, eller ta en ordentlig samtale med de, og fortelle hvordan du føler det. Det er snakk om tre uker, du kommer deg gjennom det - men for resten av studietidens skyld ville jeg kanskje tatt en prat☺️

Masse lykke til i praksis, dette klarer du!! 

Skrevet

Ikke bry deg. Se på dem som kollegaer du skal jobbe med. 

Kanskje dere i denne perioden blir bedre kjent? Eller kanskje du innser at de er tosker du klarer deg bedre uten?

Uansett så er det en nyttig erfaring det å lære seg å jobbe med folk man kanskje ikke er venner med. Det kommer godt med til senere i arbeidslivet.  

Lykke til med praksis!

Anonymkode: bd1a5...7d8

• Liker 3
Skrevet

Du må bli mer selvstendig. Høres jo ut som de er utro mot deg. De gjør jo ingenting galt, selv om det føles sårt for deg. 

Anonymkode: c3724...348

• Liker 5
Skrevet

Signerer de over her. Her må du greie å skille studie/jobb fra fritid og se på dem som kolleger den neste perioden.

Anonymkode: 28be7...e3b

Skrevet

Nå vet du hvor du har dem. Jeg tror også du gjør lurt i å se dem kun som kollegaer fra nå av.

Anonymkode: 7e65e...81c

Skrevet

Har opplevd det samme selv, og det er ikke lett :( er du 100% sikker på at det er sant(siden de nekter?)

Anonymkode: c3988...374

Skrevet

Jeg har hatt det sånn den første praksisen min på lærerutdanningen! Noen frekke jenter som var falske mot praksislærer også. Men jeg sto i det, selv om jeg gråt mye da jeg kom hjem etter endt arbeidsdag. 

De andre praksisene var mye kjekkere, kom med gutter i praksis, en gang havnet jeg med kun gutter - det var så digg! Jeg er jente. 

Denne praksisen, og alle de andre praksisene har jeg alltid fått høre at det er jeg som skiller meg ut og er overlegent flinkest med relasjoner (det sier de jo under to øyne). Jeg er glad jeg ikke ga opp. Og nå er jeg ferdig til våren som lærer 😊 Storkoste meg i 3 av 4 praksisperioder. 

Anonymkode: 94ed2...cfa

Skrevet

Og mer tips fra meg: Når praksisperioden er ferdig og du har fått godkjent, så pleier prakislærer å spørre hvordan samarbeidet i gruppa har vært. Da kan du faktisk være ærlig og si at de har utestengt deg, og snakket om fester du ikke ble invitert til. Du taper ingenting på det, og det er stor sjanse for at læreren har hatt «vibbene» ute og merket dette. På denne måten får du tømt deg. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og mer tips fra meg: Når praksisperioden er ferdig og du har fått godkjent, så pleier prakislærer å spørre hvordan samarbeidet i gruppa har vært. Da kan du faktisk være ærlig og si at de har utestengt deg, og snakket om fester du ikke ble invitert til. Du taper ingenting på det, og det er stor sjanse for at læreren har hatt «vibbene» ute og merket dette. På denne måten får du tømt deg. 

Dummeste jeg har lest. Så lenge ts blir inkludert i praksis og det som angår skolearbeidet, så kan folk omgås hvem de vil på fritiden. Det er ikke noe krav at en gjeng fra praksis skal dra med seg ts på kino, kafebesøk og fest i eget hjem. Som med arbeidskolleger senere i livet er det noen som klikker godt og henger sammen utenom jobb, og andre som ikke gjør det. Hadde en av minst studenter klagd over å ikke bli invitert på fest til de andre på fritiden så hadde jeg sukket mest over studentens manglende forståelse for at dette er høyere utdanning, vi kontrollerer ikke studentens fritid. Klart hun taper på det, viser manglende innsikt. 

Anonymkode: 29ea7...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...