Gå til innhold

Hvilken sofa har dere, og er dere fornøyde?

Anbefalte innlegg

Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)

Trenger tips om ny sofa! Hvilken sofa har dere, og er dere fornøyde? Har Söderhamn fra IKEA, og liker dype , myke og gode sofaer, men Söderhamn blir man nærmest liggende i, putene er løse og gir lite støtte så nå skal den byttes ut! Så, hva har dere i stua?

Endret av MadameDeRosa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Stordal. Kjempe fornøyd. 

Skrevet

'Stream' fra Brunstad

Stream

Anonymkode: 0bcb8...fbd

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 minutt siden, SmithID skrev:

Vi har Stordal. Kjempe fornøyd. 

Fra Fagmøbler? Var så mange forskjellige typer Stordal der, hvilken har dere?

Skrevet

3 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Fra Fagmøbler? Var så mange forskjellige typer Stordal der, hvilken har dere?

Ja, modellen heter Sandefjord. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
6 minutter siden, SmithID skrev:

Ja, modellen heter Sandefjord. 

Ok takk

Skrevet

Denne fra Hovden møbler. Akkurat passe loungete.

B1522E61-C129-499F-8766-09FCE42B0B97.jpeg

Anonymkode: 61ee4...b51

Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne fra Hovden møbler. Akkurat passe loungete.

B1522E61-C129-499F-8766-09FCE42B0B97.jpeg

Den ligner litt på Söderhamn, hvordan er denne å sitte i?

Endret av MadameDeRosa
Skrevet

Høyere i sete (tror jeg) enn Søderhamn, og med dunblanding i putene, slik at de holder seg godt med litt puffing. De avlange putene er mest til pynt når den ikke er i bruk, og jeg putter de som regel ut til siden eller i nakken. Litt dypere enn de andre sofaene som er referert til, deilig å slenge i,Drikke vin på, og å ligge i. Spiser ikke måltider i loungen, så vet ikke hvordan den oppleves i en sånn setting. tror ikke trekket er avtagbart, heller. Må prøvesittes!

Fargen, dybden og formen på rygg OG armlene, var avgjørende for meg, dyp nok til å slappe av i, men ikke så dyp at det er umulig å sitte. Ville også ha løse puter, men ikke femti løse puter som jeg hadde i forrige :) 

Skrevet

Her er dimensjonene.

45E0C2EF-9D0B-4DB5-9819-694D0AA9B753.jpeg

Skrevet

Ser at sete-dybden på IKEA sin er 9cm smalere, så mulig det er de fastere putene og høyden (+3cm) som gjør at jeg opplever Hovden sin bedre? Jeg er dog 180 selv. Prisen tilsier at Hovden sin bør ha bedre kvalitet, men gudene vet. Man kan kjøpe 4 ikeasofaer for en fra Hovden, men om designet er feil, så er man jo like langt.

Skrevet (endret)

Vi har modulsofa'n Modern Living med cosy corner fra Skeidar. To mobile nakkestøtter, og en puff som har mulighet for oppbevaring. Vi satte hjul på puffen for enklere forflyttelse. 

Putene er av høy kvalitet, er like fine som dagen den kom, for 6 år siden. 

Vi valgte vanlige store sofaputer, og ikke alle disse små putene som også er valgfritt.

Valget vårt ble en stor sofa, med plass til 9- 10 stykker samtidig, uten at det blir trangt. 3 2-setere, 1 cosy corner, 1 vinklet sete og 1 singelsete. 

Her er en mini-utgave, vi har litt annet oppsett, men putene er faste og gode, ikke for stive.

8590631_modernlivinighjlindtmorkgraa_000

Endret av GjestSiden2006
Skrevet

Vi har Scandinavia fra Bolia, med skum-skum i puter. Den er vel kjedelige klassikeren, men er veldig praktisk sofa, der trekket kan tas av og vaskes, hvis man har barn eller kjæledyr. Og holder seg pen og "ny" enormt lenge, vår er vel  snart 10 år gammel og ser akkurat lik ut. Stoff Nantes. Med ekstra sofaputer, f.eks de i dun fra Ikea, er den sofa kjempegod å sitte i. 

Anonymkode: b3bda...b58

Skrevet

Har denne fra Ikea. Fin og 10 års garanti.

Skjermbilde 2020-02-11 kl. 12.48.35.png

Anonymkode: 2848b...51f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...