AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Rart spørsmål, men er den noen som sliter med tørr hud og hudormer? Har hudormer i fjeset, på brystet og på ryggen. Det er så plagsomt. Jeg har vært hos legen flere ganger med det, og har gått på ulike medikamenter. Det er ikke lite hudormer for å si det sånn. Men alle hudprodukter gjør huden min tørr og jeg får mye flass, og de hjelper meg ikke. De fleste produkter mot acne er jo ofte ment for feit hud, noe jeg ikke har i utgangspunktet. Er det noen som har vært/er i samme situasjon og har funnet renseprodukter som hjelper? Anonymkode: f20f4...0f9 1
mlifjeld Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 (endret) jeg ville gått for produkter med aha syre. Jeg hadde selv problemer med litt liknende hud som deg (har store porer som lett tettes og flassa som et helvete!!) Gikk til hudpleier og hun anbefalte Aha toner og et bra fuktserum. Seriølst, så endring i løpet av et par dager. Flasset forsvant helt, er ikke engang stram i huden etter en dusj! Det var nesten som et mirakel! og syntes selv at porene har blitt mindre. De er hvertfall helt rene nå.. Aha syre løser opp bindingene i den døde huden så det ikke hoper seg opp flass. Vil tro dette også hjelper mot hudormene siden de i bunn og grunn er porer tilstoppet med døde hudceller. Det som har funket supert for meg er Ole hendriksen Transform Dark spot toner sammen med bare minerals skinlongevity serumet. Serumet gir masse fukt i dybden og tonerern fjerner de døde hudcellene.(jeg brukte en bomullspad og masserte huden med toneren i noen minutter de første dagene og så en enorm forandring i tørrheten/flassingen) Du burde også vaske huden på hvelden før toneren for å fjerne støvpartikler og evt sminke. Ps. om du ikke fjerner de døde hudcellene med en kjemisk exfoliator (som aha syre) vil de døde hudcellene suge til seg omtrent all hudkrem du tar på huden, og du vil se ok ut med en gang, men etter et par tre timer når de døde hudcellene tørker igjen vil du se ut som et flassemonster. Og jo mer hudkrem du tar på jo verre blir det. Trikset er å få vekk hudcellene. Det hjelper ikke å bare mekaniske skrubbe dem av. dette skader også huden. kjemisk exfoliasjon er mye mer skånsomt og effektivt! Det kan nok også funke med andre syrer som salisalsyre, men den er mye mer uttørkende for huden enn Aha syrer. Lykke til! Endret 3. februar 2020 av mlifjeld 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå