AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Del Skrevet 3. februar 2020 Er dette så ille som folk ska ha det til? Jeg skal ta denne i slutten av uka å gruer meg. Til og med legen min sa det var jævelig... Anonymkode: 4c72f...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Del Skrevet 3. februar 2020 Nei, jeg syntes ikke det. Det var bare kjedelig å ta den. Men dette er jo helt individuelt. Noen blir kjempekvalme av drikken, noen blir kvalme av selve fasten. Anonymkode: 4d1b3...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Del Skrevet 3. februar 2020 Nei, ikke i det hele tatt. Anonymkode: b6bbf...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Del Skrevet 3. februar 2020 Man må drikke et glass med søt saft (vi kunne velge mellom sitron eller appelsinsmak) innen noen minutter, og så sitter man der i to timer før de tester blodet på nytt. Syntes det var hekt greit 🤷♀️ hadde med ørepropper og så serier på netflix mens jeg ventet. Noen blir kanskje litt kvalme fordi man må faste før testen, men "helt jævlig" var da en voldsom overdrivelse kanskje? 😅 Anonymkode: 2dc93...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Del Skrevet 3. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må drikke et glass med søt saft (vi kunne velge mellom sitron eller appelsinsmak) innen noen minutter, og så sitter man der i to timer før de tester blodet på nytt. Syntes det var hekt greit 🤷♀️ hadde med ørepropper og så serier på netflix mens jeg ventet. Noen blir kanskje litt kvalme fordi man må faste før testen, men "helt jævlig" var da en voldsom overdrivelse kanskje? 😅 Anonymkode: 2dc93...2ce Nja, jeg kan skjønne det kan være helt jævlig for de med skikkelig svangerskapskvalme. Satt ved siden av ei som var likblek en stund før hun akutt kastet opp rett i gulvet. Men for de fleste går det nok ganske greit. Anonymkode: 4d1b3...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 3. februar 2020 #6 Del Skrevet 3. februar 2020 Jeg synes det gikk helt greit egentlig. Ble litt kvalm mot slutten av testen, men det gikk helt fint. Jeg kjøpte lunsj på en kafé etterpå, og tror det er det beste måltidet jeg noen gang har hatt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Del Skrevet 3. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, jeg kan skjønne det kan være helt jævlig for de med skikkelig svangerskapskvalme. Satt ved siden av ei som var likblek en stund før hun akutt kastet opp rett i gulvet. Men for de fleste går det nok ganske greit. Anonymkode: 4d1b3...782 Jo, men det er jo et fåtall som har alvorlig svangerskapskvalme. Da er jo hele svangerskapet "jævlig" 😅 de færreste er kvalme så sent som når den testen tas. For den vanlige, gjennomsnittlige gravide ville jeg kanskje tenkt at legen overdrev ved å si at testen var jævlig. Anonymkode: 2dc93...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Del Skrevet 3. februar 2020 Smake var litt fæl men ellers bare kjedelig å sitte der.. sleit med lavt blodtrykk så var veldig svimmel i utgangspunktet og her måtte vi sitte på venterommet da det var i ferie så de kunne ikke tilby senger Anonymkode: 5d99a...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Del Skrevet 3. februar 2020 Må man være på legekontoret mens man venter eller kan man dra hjem/på jobb de to timene? Anonymkode: 4c72f...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Del Skrevet 3. februar 2020 Jeg var livredd på dagen! Grua meg så enormt! Skalv, stressa, svetta. Og så var det NULL STRESS! Selve drikken smakte dritt, men siden jeg har slitt litt med svimmelhet fikk jeg ligge på en sånn benk på et tomt legekontor. Hadde med ørepropper og batteri til telefonen. Kjeda meg litt, men ble hverken dårlig eller uvel! Hadde avtalt skyss hjem, så mannen ventet på meg i bilen med mat i tilfelle jeg trengte det. Men det gjorde jeg ikke! Var helt kvikk etterpå. Anonymkode: cf50d...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Del Skrevet 3. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man være på legekontoret mens man venter eller kan man dra hjem/på jobb de to timene? Anonymkode: 4c72f...80a Nei, du må vente der. Hele poenget er at du skal sitte mest mulig i ro de to timene. Anonymkode: 4d1b3...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Del Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde ikke svangerskapskvalme, men kastet opp da jeg drakk «drinken» første gang. Måtte komme tilbake for ny test, og da brakk jeg meg hele tiden. Etter 15 minutter kastet jeg opp igjen... Tredje forsøk fikk jeg det i meg, men da surra de på labben og de målte blodsukkeret en time før tiden, og jeg fikk derfor beskjed om at jeg grenset til svangerskapsdiabetes. Noe som overhodet ikke stemte. (De var vel bare bekymret for at jeg skulle kaste opp på kontoret nok en gang...😂) I dette svangerskapet har jeg nektet å ta glukosebelastningstesten, og alle legene/jordmødre stiller seg undrende til det. Skikkelig overformynderi og overdreven praksis etter min mening. Ingen kan tvinge deg til å ta testen. Dersom man ikke er glad i søte smaker, så smaker det helt jæv....! Anonymkode: 5394f...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie1987 Skrevet 3. februar 2020 #13 Del Skrevet 3. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke svangerskapskvalme, men kastet opp da jeg drakk «drinken» første gang. Måtte komme tilbake for ny test, og da brakk jeg meg hele tiden. Etter 15 minutter kastet jeg opp igjen... Tredje forsøk fikk jeg det i meg, men da surra de på labben og de målte blodsukkeret en time før tiden, og jeg fikk derfor beskjed om at jeg grenset til svangerskapsdiabetes. Noe som overhodet ikke stemte. (De var vel bare bekymret for at jeg skulle kaste opp på kontoret nok en gang...😂) I dette svangerskapet har jeg nektet å ta glukosebelastningstesten, og alle legene/jordmødre stiller seg undrende til det. Skikkelig overformynderi og overdreven praksis etter min mening. Ingen kan tvinge deg til å ta testen. Dersom man ikke er glad i søte smaker, så smaker det helt jæv....! Jeg spurte fastlegen min om når jeg skulle ta den og han sa at jeg ikke trengte om jeg ikke ville.. Siden jeg ikke har noen symptomer så syntes ikke han det var noe vits! Litt usikker på om jordmor er enig i det for hun maser om den 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantesofie Skrevet 3. februar 2020 #14 Del Skrevet 3. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke svangerskapskvalme, men kastet opp da jeg drakk «drinken» første gang. Måtte komme tilbake for ny test, og da brakk jeg meg hele tiden. Etter 15 minutter kastet jeg opp igjen... Tredje forsøk fikk jeg det i meg, men da surra de på labben og de målte blodsukkeret en time før tiden, og jeg fikk derfor beskjed om at jeg grenset til svangerskapsdiabetes. Noe som overhodet ikke stemte. (De var vel bare bekymret for at jeg skulle kaste opp på kontoret nok en gang...😂) I dette svangerskapet har jeg nektet å ta glukosebelastningstesten, og alle legene/jordmødre stiller seg undrende til det. Skikkelig overformynderi og overdreven praksis etter min mening. Ingen kan tvinge deg til å ta testen. Dersom man ikke er glad i søte smaker, så smaker det helt jæv....! Anonymkode: 5394f...01f Uff, leit å høre. Legene er dessverre litt dårlig oppdatert. Jeg har hatt svangerskapskvalme og var ikke i stand til å gjennomføre glukosebelastningstest. Løste det ved å måle blodsukkeret selv med glucometer, fastet og 2 timer etter måltid. Så br om en sånn løsning hvis det blir noen neste gang 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #15 Del Skrevet 3. februar 2020 I første svangerskap syntes jeg det var helt forferdelig, nå i andre syntes jeg det gikk veldig bra! Mitt tips: ikke nipp og ta små slurker, få det unna🍻 Anonymkode: e205b...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #16 Del Skrevet 3. februar 2020 Syns det var helt greit. Ta med sugerør, da er det lettere å få i seg drikken. Anonymkode: 88c81...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #17 Del Skrevet 3. februar 2020 Ingenting å grue seg til! Tok blodprøve, drakk drikken, fikk et glass vann. Så ble jeg vist til et rom med lenestol og tilhørende skammel. Hadde med meg PC, satt og så på serier og sov litt og vipps var jeg ferdig (Jeg slet også voldsomt med svangerskapskvalme de første 4 månedene, men å drikke drikken gikk helt fint!) Anonymkode: 0d518...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Del Skrevet 4. februar 2020 Nei helt grei. Jeg var i utgangspunktet kvalm men klarte å få den ned. Fikk heldigvis ligge i en seng i et mørkt rom så jeg sov hele ventetiden. Var godt med en lur før jobb. Anonymkode: 33a6a...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg ble overrasket over hvor fæl den var, men jeg hadde bare hørt at det var null stress... drikken i seg selv var ok, men fikk ikke vann eller fikk ikke lov å ha tyggis eller noe etterpå. Jeg syntes den gav en ekkel ettersmak. Første timen gikk ok, men så ble jeg kvalm, kaldsvetter, hjertebank, følte jeg skulle besvime. Måtte sitte på venterommet som var stappa av folk fordi de ikke hadde noen tomme rom jeg kunne sitte/ligge i. Men det var nok en kombo av p måtte faste først også. Turte ikke kjøre hjem etterpå så mannen kom å henta meg😂 var halvdårlige hele dagen etterpå, men når jeg endelig klarte å tvinge ned noe middag så gikk det over. Men håper jeg slipper å ta den hvis keg blir gravid igjen. Anonymkode: c5e26...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg tok 5 glukosebelastninger under mitt svangerskap. Synes det var ekkelt og fryktelig kjedelig... Anonymkode: 6b624...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå