Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ansatt som miljøterapeut med spes.ped i skolen. Arbeider mest som spesialpedagog, med 5 års ansiennitet har jeg 430 000 kr.  Jeg blir brukt som lærervikar en god del, og har spurt om jeg ikke får ekstra betalt for disse timene. De mener lønnen min er for høy, slik at jeg ikke har krav på betalt for disse. Noen som har peiling? Hvem kan jeg evt. kontakte for å finne ut av dette? 

Anonymkode: fd8db...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årslønn som lærervikar uten godkjent utdannelse er ca 350 000 i året. Hvis du skal få betalt for lærer-vikartimer må du altså gå ned i lønn. Jeg regner med at du tar disse vikartimene i arbeidstida di, og ikke jobber «overtid»? 

Om du jobber 80%, har fri hver fredag, men tar noen vikartimer på fredager skal du ha 250kr i timen. Men om du jobber i 100% stilling og tar noen vikartimer her og der når du uansett skulle vært til stede, så har du ikke krav på noe mer lønn. Fordi den lønna er lavere enn den du får utbetalt. 

Du får kun høyere lønn om du er lærerutdannet. 

Jobber som vikar i skolen selv, og lønna er rævva. Selv om jeg er utdannet lærer. Jeg har bare «feil» lærerutdanning. Du som er miljøterapeut/ spes ped, blir regnet som ufaglært når du tar vikartimer i fag. Så du er heldig som får beholde lønna di. Jeg blir satt ned i lønn når jeg tar vikartimer i fag jeg ikke har formell kompetanse i. Ikke å anbefale. 

Anonymkode: e0d9d...e15

• Liker 1
Skrevet

Ja, tar de i arbeidstida. Får betalt ekstra for timene jeg tar i mine atbeidstimer. Da får jeg rundt 460kr i timen.. men er nok sikkert rett som du sier! Takk for svar :) ts. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, tar de i arbeidstida. Får betalt ekstra for timene jeg tar i mine atbeidstimer. Da får jeg rundt 460kr i timen.. men er nok sikkert rett som du sier! Takk for svar :) ts. 

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente nå. Får du 460kr i timen ekstra når du jobber innenfor din ordinære arbeidstid (altså at du uansett må være til stede), eller utenom? 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Årslønn som lærervikar uten godkjent utdannelse er ca 350 000 i året. Hvis du skal få betalt for lærer-vikartimer må du altså gå ned i lønn. Jeg regner med at du tar disse vikartimene i arbeidstida di, og ikke jobber «overtid»? 

Om du jobber 80%, har fri hver fredag, men tar noen vikartimer på fredager skal du ha 250kr i timen. Men om du jobber i 100% stilling og tar noen vikartimer her og der når du uansett skulle vært til stede, så har du ikke krav på noe mer lønn. Fordi den lønna er lavere enn den du får utbetalt. 

Du får kun høyere lønn om du er lærerutdannet. 

Jobber som vikar i skolen selv, og lønna er rævva. Selv om jeg er utdannet lærer. Jeg har bare «feil» lærerutdanning. Du som er miljøterapeut/ spes ped, blir regnet som ufaglært når du tar vikartimer i fag. Så du er heldig som får beholde lønna di. Jeg blir satt ned i lønn når jeg tar vikartimer i fag jeg ikke har formell kompetanse i. Ikke å anbefale. 

250 kroner timen for en tilfeldig vikartime er ikke noe generell praksis. Lønn for vikartimer varierer etter hvilke fag du underviser i og er svært sjelden under 350 kroner i timen.

Anonymkode: f64b8...973

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

250 kroner timen for en tilfeldig vikartime er ikke noe generell praksis. Lønn for vikartimer varierer etter hvilke fag du underviser i og er svært sjelden under 350 kroner i timen.

Jeg får 250 i timen, som vikar. Får mer når jeg underviser i fag jeg har formell kompetanse i da. Men en spesialpedagog har ikke formell kompetanse i fag, og skal dermed få betalt som ufaglært (250 i timen) i alle fag hun underviser i som vikar. 

Dette er i hvert fall sånn det praktiseres i min kommune. Nye regler fra 2019. Jeg liker det ikke, selvfølgelig. Fikk høyere timelønn før 2019.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er ansatt som miljøterapeut med spes.ped i skolen. Arbeider mest som spesialpedagog, med 5 års ansiennitet har jeg 430 000 kr.  Jeg blir brukt som lærervikar en god del, og har spurt om jeg ikke får ekstra betalt for disse timene. De mener lønnen min er for høy, slik at jeg ikke har krav på betalt for disse. Noen som har peiling? Hvem kan jeg evt. kontakte for å finne ut av dette? 

Jeg er veileder på vgs. Ufaglært. Tjener 405 000 i året. Tar jeg vikartimer så fjerner de veileder lønna med lærerlønna som varierer noe. 

Anonymkode: 55385...ce3

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer veldig med det jeg får når jeg er vikar. 350 ++ pr time

Anonymkode: 55385...ce3

Skrevet

Jeg får også 350 kr i timen som vikar.

Anonymkode: ece61...032

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får også 350 kr i timen som vikar.

Anonymkode: ece61...032

Heldige dere, da. Jeg får bare 250kr 😕. Jeg har mast masse på ledelsen og utdf fordi jeg mener lønna mi er for lav, men de mener det er riktig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...