Gå til innhold

Rettferdigheten for vold og voldtekts ofre, den finnes ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bruke meg selv som et av mange eksempler her..

Ble voldtatt som tenåring, type overfallsvoldtekt, ble voldtatt for andre gang i voksen alder. Vokste opp med seksuelle overgrep av en slektning, og omsorgssvikt av min mor. Ble utsatt for psykisk og fysisk vold fra partner eks partner, som holdt på å ta livet av meg, er bare så utrolig heldig som lever i dag!

Voldtekten,den siste av dem, ble anmeldt, men etterforsket slik de fleste voldtekter blir, på udugelig vis av politiet, og saken ble henlagt, og han ble ikke dømt, i likhet med 99 prosent av alle voldtektsmenn!

I dag har jeg diagnosen kompleks PTSD, og overlever så langt i fattigdom på AAP med mitt barn jeg er aleneforsørger for!

Står utenfor arbeidslivet og har det for jævlig på alle måter!

Siste tre årene har jeg betalt ca. 15 000,- netto i egenandel for fysioterapi og for legetimer, for at JEG skal kunne komme tilbake i arbeid å betale skatt og bidra til samfunnet igjen..

Men det finnes jo ikke et samfunn som bidrar noe som helst til oss som opplever dette, utover det lille vi får til å overleve og ha mat på bordet. Ingen rettferdighet, eller rettsystem som tar vare på ofrene?!?

Og ikke bare beskytter 99 prosent av de som begår disse handlingen og ødelegger andres liv totalt!?

Voldsoffererstatning ble selvsagt avslått, siden stort sett ingen som har blitt voldtatt får erstatning..

Mitt liv har blitt totalt ødelagt, mens overgripernes liv, fortsetter akkurat som før!

Han som voldtok meg er tidligere dømt for seksuell omgang med barn, men han slipper fri!

Hva er det egentlig som feiler dette samfunnet, hvor menn, ustraffet, kan ødelegge kvinner og barn sitt liv, som de måtte føle for det?!?

Mens ofrene skal svi resten av sitt liv?! Med manglende evne til å føle noe, til å kunne klare å ha sex med noen igjen, til å få sitt liv totalt ødelagt også økonomisk, sosialt og mht tillit til andre mennesker!?

Er dette greit eller?

Er det sånn det skal være, å leve og bo i Norge?

For kvinner og barn?!

Anonymkode: 8113e...429

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Siste tre årene har jeg betalt ca. 15 000,- netto i egenandel for fysioterapi og for legetimer, for at JEG skal kunne komme tilbake i arbeid å betale skatt og bidra til samfunnet igjen..

Dette er jo bare sprøyt. Både lege og fysio dekkes av folketrygden. 

Anonymkode: 40b2a...604

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er jo bare sprøyt. Både lege og fysio dekkes av folketrygden. 

Har du hørt om egenandelen eller, eller er du totalt uvitende om det meste?!

• Liker 17
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du hørt om egenandelen eller, eller er du totalt uvitende om det meste?!

Egenandelen er på litt over 2000 kroner. Du troller. 

• Liker 8
Skrevet

Du kan legge sammen tak 1 og tak 2 for egenandel og plusse på kjøring, parkering og bensin i tre år for å dra til behandling..

Uten at dette var det tråden handler om overhodet, til de med betydelige mindre egenskaper til logisk og rasjonell tenkning her..🙄

Screenshot_20200203-205552~2.png

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du kan legge sammen tak 1 og tak 2 for egenandel og plusse på kjøring, parkering og bensin i tre år for å dra til behandling..

Uten at dette var det tråden handler om overhodet, til de med betydelige mindre egenskaper til logisk og rasjonell tenkning her..🙄

5000 per år fordelt på bensin og parkering. Slik du skrev det oppfattes det som om du betalte 15000 av egen lomme for fysio og psykolog, men dette er jo ikke tilfellet. Det koster å ha bil. 

Har forresten blitt voldtatt selv, i barndommen. 

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste tre årene har jeg betalt ca. 15 000,- netto i egenandel for fysioterapi og for legetimer,

Ille det som har skjedd, men synes ikke at du kan klage på 15.000 på 3 år.

I en del andre land hadde du måtte betale mye mye mye mer.

• Liker 4
Skrevet

Så syke dere er, mer enn meg, åpenbart, så utrolig trist å se!!

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Ille det som har skjedd, men synes ikke at du kan klage på 15.000 på 3 år.

I en del andre land hadde du måtte betale mye mye mye mer.

Så fordi man må betale mer i andre land,så kan man ikke få lov til uttrykke frustrasjon over å måtte ut med mye penger når man allerede har lite og man ikke selv er skyld i de utgiftene? Er ikke Ts 

Anonymkode: f503a...c33

• Liker 16
Skrevet

Verden er ikke rettferdig, det er noe av det første man bør lære som barn.

Anonymkode: 3bdde...337

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jada jeg skal lære mitt barn at det er normalt at kvinner  og mødre utsettes for vold og voldtekt, faller ut av arbeidslivet og blir fattige pga det, og at menn alltid kan gjøre hva de måtte føle for med kvinner, misbruke og slå, ja sånn ER bare verden, høres veldig fornuftig ut det, må jeg si!!🤮

Ts

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada jeg skal lære mitt barn at det er normalt at kvinner  og mødre utsettes for vold og voldtekt, faller ut av arbeidslivet og blir fattige pga det, og at menn alltid kan gjøre hva de måtte føle for med kvinner, misbruke og slå, ja sånn ER bare verden, høres veldig fornuftig ut det, må jeg si!!🤮

Ts

Slik er faktisk verden i veldig mange land, heldigvis ikke i Norge.

• Liker 3
Skrevet

TS, min voldsmann ble dømt og jeg fikk voldsoffererstatning. 

Det hjalp faktisk ingenting. Det gjorde faktisk ingen forskjell for meg. Rettssaken, det å måtte holde de vonde minnene i live, vitne om det to ganger, mot at han ble dømt? Sorry, ikke verdt det.

Det blir ikke rettferdighet uansett. Jeg tror jeg hadde følt meg bedre om jeg kunne leid en til å drepe han. Men det gjør jeg jo ikke. 

Det som hjalp, var gode venner og mitt stae sinn som ikke ville la han ødelegge livet mitt. Jeg fikk til livet. Jeg vant. 

Anonymkode: 4d004...2fb

• Liker 6
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, på tide å styrke opp! Lære seg kampsport, eller noe.

Glad jeg er over 170 høy kvinne ihvertfall.

Men lurer seriøst på det samme, hva skjer med at straffene er så milde eller ikke i det hele tatt? Folk sier kanskje at USA sitt fengsel er ikke like bra som Norges, men de vet ihvertfall å fange voldtektsmenn!

Anonymkode: 18f3a...1fe

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Nei, det skal ikke være sånn, helt riktig. Hva mener du en kan gjøre?

Anonymkode: 18f3a...1fe

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik er faktisk verden i veldig mange land, heldigvis ikke i Norge.

Å joda! Sånn er det i Norge og skjønner du. 

Anonymkode: 4ccb3...621

• Liker 6
Skrevet

TS, jeg har full forståelse for at dette er vondt for deg, men dette sinnet og bitterheten går kun utover deg selv.

• Liker 4
Skrevet

Og jeg ble mobbet hver eneste skoledag i 9 år på grunnskolen og får ikke erstatning for det heller. Får heller ikke ung ufør, siden jeg akkurat klarte å jobbe ett år sammenhengende før jeg ble 30 og ikke har noen dokumentasjon fra lege eller psykolog fra den tiden.

Anonymkode: 198e6...faf

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, The Kitten skrev:

TS, jeg har full forståelse for at dette er vondt for deg, men dette sinnet og bitterheten går kun utover deg selv.

Mener du at kvinner ikke har rett til å være sinte når vi lever som rettsløse i en voldtektskultur? Mener du at kommentarene i denne tråden når noen er så tøff å står frem om noe ekstremt traumatisk, og hun blir mistrodd og kritisert for å kjøre bil til lege, ikke er provoserende? 

Anonymkode: 771c0...8b3

• Liker 12
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at kvinner ikke har rett til å være sinte når vi lever som rettsløse i en voldtektskultur? Mener du at kommentarene i denne tråden når noen er så tøff å står frem om noe ekstremt traumatisk, og hun blir mistrodd og kritisert for å kjøre bil til lege, ikke er provoserende? 

Anonymkode: 771c0...8b3

Du leser veldig mye fra innlegget mitt, som jeg aldri har skrevet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...