Gå til innhold

Muligheter for fjellfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er rimelig nyforlovet (17. mai) og prøver å planlegge bryllup. Så langt har vi hatt store problemer med å finne noen som kan tilby det vi ønsker (har kontaktet 50+ steder). Jeg håper derfor at noen av dere kan hjelpe oss med noen forslag:

Her er en kort beskrivelse av drømmebryllupet:

100 gjester på en fjellstue/hotell på fjellet nyttårshelgen. Uformell middag fredag, felles lunch lørdag før vielse og så selve selskapet. God mat, helst basert på lokale tradisjoner og/eller råvarer. Vi vil helst at de tilbyr maten, men er åpen for å leie in caterer hvis det er den beste muligheten.

Er det noen som har forslag?

Takk!

Betten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor i landet du ønsker festen? Ranten på Nesbyen, Gol høyfjellshotell,Storefjell, noe på Geilo, det stedet til Arne Brimi, Kalhovd turisthytte.

Kontakt turistinformasjonen i det fylket du ønsker å feire, de kan sikkert hjelpe deg.

Skrevet

Ops, geografi kunne det nok være lurt å si noe om, ja! Ikke det at vi er så veldig spesifikke, vi er villige til å strekke oss ganske langt for å få til det vi ønsker.

Uansett: Mange av gjestene våre kommer fra Oslo-området, så vi ønsker å unngå alt for lange avstander derfra (under 25 mil?) I tillegg kommer en god del kjørende fra Trønderlag, så det er jo fint hvis det ikke blir alt for langt for dem heller. Dvs at Haukeli for eksempel fungerer dårlig, fordi det blir veldig langt for dem som kommer nordfra. Sjusjøen eller Valdres hadde vært mye bedre...

For øvrig, takk for alle forslag. Dere har jo truffet bra på geografien selv uten informasjon fra meg!

Skrevet

Blefjell ved Kongsberg, og bruke blestua

Skrevet

Hva med Røros? Kanskje litt langt å reise for de som kommer fra Oslo, men det er vanvittig romantisk og fint der! Hvis du skal ha kirkebryllup er også kirken der veldig fin. Og dere kan arrangere felles sparktur i måneskinn kvelden før :hjerter:

Masse hoteller å velge i er det også:)

Skrevet

hihi jeg har ikke noen tips, jeg ville bare si at vi gjør det litt på samme måten.

Vi skal feire bryllupet vårt på toppen av et fjell:)

I en fjellkafe da såklart:)

ikke et eneste hus på 3 kilometer avstand :hoho:

LYKKE TIL!! :-)

Skrevet

Hva med Bjørn Dæhlie-hytta? Har ikke vært der selv, men en kollega skal gifte seg der i November.. Ser koselig ut på bildene på nettet.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...