AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Leker dere begge foreldre med barna? Hva leker dere i såfall? Klarer du å leve deg inn i leken? Anonymkode: 3f538...7c8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Ja, leker med barna. Jeg jobber i barnehage så leker mye med barn. Lever meg inn i leken. Går mye i barbie og dukkelek. Vi liker også å spille sammen. Anonymkode: 646d2...c6d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Nei, det gjør jeg ikke ofte. Har to gutter. Kan sitte ved siden av og se på at de leker og prate om leken, men ikke direkte leke. Anonymkode: d551e...3fa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Jeg leker ytterst sjelden med typiske leker med barna mine, men vi herjer, synger, danser, turner, bygger snømann, hopper på trampoline, leser osv sammen. Så jeg har ikke særlig dårlig samvittighet for at de får leke med duploen og dukkene sine i fred Anonymkode: 16641...532 4
solmåneogstjerner Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Ja med minste så bygger vi og leker med lego, figurer, rollelek av forskjellig sort, løper om kapp osv. Men langt ifra hele tiden. Hun leker stort sett alene eller med andre barn. Men jeg er klar til litt improvisert rollelek stort sett hele tiden. Likevel blir det bare noen minutter innimellom. Hun er seks år. Har to eldre barn, de har sluttet å leke, men lager noen tiktokvideoer med dem av og til. Bare tullegreier, det er lek det også.
Jessic_a Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Syns det er gørrkjedelig, men de er så viktige for meg at jeg likevel evner å vise entusiasme og glede ved å leke med dem 😊 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Nei. Jeg leser for de, tegner, perler etc. Men setter meg ikke ned med rollelek. Anonymkode: deff4...a27 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Ja, vi leker med duplo, biler, briotog osv. Av og til leker vi med bamser, dukker osv, lager stemmer til de, og leker. Har bare ett barn, på 3 år, så føler jeg må leke med han når han ikke har søsken. Anonymkode: 35fd4...59a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Selvfølgelig leker jeg med barna mine, noe annet blir for dumt. Leker det barna vil leke, togbane, gjemsel, duplo, leker med biler, synger og danser, leser bøker, bygger hytter osv. Om dagene er det gøyeste minste jenten vet å leke at det er en dinosaur som spiser meg så hun må være lege og fikse meg 😂 Anonymkode: 48e8b...879
Gjest Geirfuglen Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Var litt godt å se at ikke alle leker like mye med ungene sine, jeg har nemlig dårlig samvittighet for at jeg ikke leker nok. Men ja, leker med biler, duplo, leker teselskap og diverse fantasileker, bygger hytte og kommer på besøk osv. Har en på tre år. Og ja, vi leker med ham begge to. Pappaen er flinkere enn meg synes jeg. Men vi leker rollelek begge to. Varierer hva vi leker, er han som styrer leken. Endret 3. februar 2020 av Geirfuglen
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 Ja, har lekt mye med barna. jobber også i barnehage, så kan å leke. tips; når du leker, prøv å skru av andre tanker mens du leker. Barn merker fort om du er med eller ikke Anonymkode: 80579...6be
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 Jaaa!! Det er fantastisk! Bygger hytte, leker rollelek, klær av og på dukker, må være hest å ha barnene på ryggen. Leker med biler, dyr, leser livlig, vannlek. Alt! De har skjermtid på 30 min per dag, resterende tiden er det lek. Anonymkode: 8dd1d...1c4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 Nei, har aldri lekt særlig mye med mine barn 🤷🏼♀️😅 men de ser ut til å bli velbalanserte mennesker begge to 😉 Anonymkode: 9667f...759 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har tenkte mye på dette jeg også. Ser alle andre som er så flinke til å leke med barna sine, mens jeg virkelig aldri har vært god på det. Derimot ser jeg jo nå at dette har snudd nå som barna er store (10+) Nå har jeg en vanvittig fin kontakt med dem, gjør ting med dem og involverer meg i deres univers gledelig. Kanskje noen er bedre med små barn, mens andre er bedre med større barn? Tanke bare:) Anonymkode: acb8d...3c5 3
Gjest Chroma Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje noen er bedre med små barn, mens andre er bedre med større barn? Tanke bare:) Anonymkode: acb8d...3c5 Det tror jeg nok stemmer bra.
Giin Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 Jeg leker bare frisør og massasjestudio med ungene mine. Jeg er alltid kunden😂 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 Mine unger er ennå veldig små, begge under 3. Pappaen herjer og leker mye med de, mens jeg gjør mer nyttige ting som at de «hjelper» meg med å lage mat, vaske, henge opp tøy, eller så børster vi håret til hverandre eller leser bok. Jeg liker å gjøre nyttige ting, og det virker som de synes det er gøy og føler seg viktige når jeg ber om hjelp. Jeg er ikke så leken av meg, men tenker det ikke gjør noe, siden de leker hele dagen i barnehagen. Anonymkode: 5f39d...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 Du burde gjøre det. Jeg satt veldig pris på det da jeg var barn i hvert fall Anonymkode: 11abd...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #19 Skrevet 3. februar 2020 Synes det er både vanskelig og litt kjedelig å gå veldig inn i leken med dem. Av type leke med dukker, biler, lego ol. Fargelegging, «kunst & håndverk», ta de med i dagligdagse gjøremål, lek ute, turer osv er mye mer min greie. Litt lettere etter hvert som de blir større da merker jeg. Anonymkode: 4bbca...eb2 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 Det varierer. Leker litt. Så mye jeg orker. Men rollespill er ikke min greie, så akkurat der er jeg ikke den beste. Bra de kan gjøre de 8 timer i bhg hver dag da, hehe. Men vi leser, turner, danser, perler, tegner, maler + at jeg tar ungen eme dpå mange huslige syssler i stedet. De er rå på å sette på klesvask og legge bort klærne sin etc. Men de syns det er så gøy å være med, så det er et ok alternativ til rollelek. Hun vil leke familie, ja sånn er det å være familie, haha. Har ikke dårlig samvittighet. Alle er ulike, Vi tilbringer masse kvalitetstid sammen. Hørte en herlig pdcast med elisabeth gerhardsen som sa nettopp det, at om man elsker å leke - så kjør på! Topp! Elsker man det ikke er det bedre for barna at du faktisk er deg selv og har dine grenser enn å leke halvhjertet i to minutter og bare skape skuffelse. Så jeg er ærlig med dem ang de tingene jeg ikke har lyst til å leke rett og seltt. Også ærlig hvis jeg ikke orker/vil leke av en eller annen grunn. Hvis de skal lære å ta vare på sine behov som voksne så må de også se at jeg ivaretar mine ved behov. Foreldre skal være litt forsiktige med å gå for mye på akkord med seg selv...Og leke-arenaen er et område der man kan innfri mye men allikevel være seg selv. Anonymkode: b69e6...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå