Gå til innhold

Netflix til barna - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har klart oss fint med NRK super og noen innkjøpte filmer hittil, men nå har sjuåringen begynt å mase fælt om Netflix, som «alle andre» har. Er redd for enda mer mas om TV og tilgang på dårlige serier a la Barbie. Samtidig har de jo mye gøy for oss voksne. Barna er to jenter på 7 og snart 4.

Hva er deres erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke tv boks, men bruker kun sumo, viaplay, netflix osv. Barna her ser ikke spesielt mye på tv, men fint med f.eks. Netflix for da kan barna se det dem vil når dem vil. 7, 8 og 10 år.

Anonymkode: 4044b...b62

Skrevet
2 minutter siden, ss82 skrev:

Vi har klart oss fint med NRK super og noen innkjøpte filmer hittil, men nå har sjuåringen begynt å mase fælt om Netflix, som «alle andre» har. Er redd for enda mer mas om TV og tilgang på dårlige serier a la Barbie. Samtidig har de jo mye gøy for oss voksne. Barna er to jenter på 7 og snart 4.

Hva er deres erfaringer? 

Hva er så galt med Barbie? Tror du er litt hysterisk her.

Anonymkode: 04139...8d0

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så galt med Barbie? Tror du er litt hysterisk her.

Anonymkode: 04139...8d0

Ja, det er mulig, har ikke sett noe særlig av det. Det lille jeg har sett virket i hvert fall dårlig, veldig mye intriger og slikt som jeg tenker er litt dårlig innflytelse. Spesielt for den minste. 
Har ikke så peiling på hva som er for barn på Netflix, det er derfor jeg spør.

Skrevet

Barbieserien på Netflix er jo faktisk ganske morsom og ironisk. Må ikke ta ting så seriøst.

Mye rart på Netflix, men også mye bra. Har ikke vanlig TV lengre, men Netflix og Strim.

Anonymkode: d3e81...96f

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barbieserien på Netflix er jo faktisk ganske morsom og ironisk. Må ikke ta ting så seriøst.

Mye rart på Netflix, men også mye bra. Har ikke vanlig TV lengre, men Netflix og Strim.

Anonymkode: d3e81...96f

Ok, det visste jeg ikke. Takk for tips!

Skrevet

Synes det er en dårlig idé å skaffe ungen det. Skjerm er ikke bra i timesvis, og det er mye ræl på Netflix. Du har bedre styr på hva ungen fyller hodet med uten.

Anonymkode: 4a86f...025

Skrevet

De har Daniel Tiger og Peppa Gris der også.

Anonymkode: 0d660...2ae

Skrevet

Vi fikk Netflix først da yngste var 12.... Skikkelig trege ;)

Skrevet

Det er mye som ikke er egnet for 7.åringer på Netflix, inkl den Barbie-serien. Den inneholder ironi som de ikke er modne nok til å forstå. Vi har Netflix da det er mye bra der og, men det er ikke fritt frem hva de får se på. De ser ikke på par, kun på tv som er på i stuen hvor vi også et, slik at vi har full kontroll. Brukes stort sett kun i helgene, hverdager er det bare barne-TV på NRK super.

• Liker 2
Skrevet

Ikke Netflix til ungene.

Netflix til deg, på din enhet, som benyttes til å caste for ungene når det passer for deg.

Anonymkode: b091e...7ae

• Liker 2
Skrevet

Oj her har jentungen hatt sin egen profil på Netflix siden hun var to, visste ikke at det var noe man skulle holde deg unna engang jeg 😅

Anonymkode: e3d45...954

• Liker 9
Skrevet
19 timer siden, ss82 skrev:

Hva er deres erfaringer? 

Du kan lage egen bruker på alle de tingene med aldersgrense på. Og barnebruker. Og kode på din voksen bruker..

Anonymkode: 2c53a...e68

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj her har jentungen hatt sin egen profil på Netflix siden hun var to, visste ikke at det var noe man skulle holde deg unna engang jeg 😅

Det er ikke det. Folk er hysteriske😝

• Liker 3
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste oppegående folk vet vel det, men dagens late foreldre gjør det de kan for å unngå å aktivisere barna sine, har jeg inntrykk av. Setter ungen foran en skjerm allerede ved ett års alder, noen til og med før. Tenker at om man ikke kan være 100% tilstede for barna sine frem til de er ihvertfall 3, så burde man virkelig ikke få barn. 

Anonymkode: 544f9...714

• Liker 2
Skrevet

Våre har hatt egne profiler på Netflix i årevis, aldri tenkt at det var noe de ikke kunne få. Det går i perioder hvor mye de ser på. Man er forøvrig ikke en bedre forelder om man sitter og holder barna i hånden hver eneste våkne time, da har man virkelig misforstått hva det å være til stede for barna sine betyr.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste oppegående folk vet vel det, men dagens late foreldre gjør det de kan for å unngå å aktivisere barna sine, har jeg inntrykk av. Setter ungen foran en skjerm allerede ved ett års alder, noen til og med før. Tenker at om man ikke kan være 100% tilstede for barna sine frem til de er ihvertfall 3, så burde man virkelig ikke få barn. 

Anonymkode: 544f9...714

For det finnes ingen mellomting liksom. Netflix = udugelige foreldre som ikke burde ha barn?

Anonymkode: 5b010...03e

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikke tv kanaler. Bruker netflix, viaplay, sumo og nrk.

barbie er noe av de eneste som ikke er lov å sette på hjemme hos oss😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...