AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Heisann, jeg har signert kontrakt på en bolig som er under oppføring. Før jeg signerte spurte jeg utbygger om jeg kunne endre høyde på et vindu via e-post. Utbygger svarte at jeg kunne det uten tillegg i pris. Nå etter at jeg har signert kontrakten, sier utbygger at dette er ikke noe han kan love likevel. Er det en grunn til å klage? Anonymkode: b5654...9d5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har det kun skriftlig på e-post. Anonymkode: b5654...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Ja, dette kan du klage på - under den forutsetning at det ikke forekommer urimelige praktiske hindringer for akkurat den endringen du ønsker deg. Anonymkode: 2712d...b1b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det kun skriftlig på e-post. Anonymkode: b5654...9d5 Epost er skriftlig nok Anonymkode: 659df...62d 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Hva er hensikten med å klage? Har du fått beskjed om at endringen går an, men du må betale for det, eller går det ikke? Anonymkode: e323d...6e7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Tidslinjen er slik. Jeg spurte hvor vinduet var plassert på veggen fordi det var stor forskjell fra arkitekt tegningene og kjøkken tegningene. Han sa at hensikten med vinduet har å se ut mens man jobber på kjøkkenet. Men om jeg ville ha dem lavere så kunne jeg det uten tillegg i pris. Jeg sa i at det høres Ok ut slik det er planlagt. Etter signering av kontrakt fikk jeg målene, og ser at det vinduet ligger 1600mm over bakken, og siden jeg er lavere enn det så kan jeg ikke se ut mens jeg jobber på kjøkkenet. Sendte han Mail og ba om å senke vinduet da han sa dette var greit tidligere, men fikk til svar at dette var noe han ikke kunne love.. Mener at dette viktig informasjon som jeg skulle ha fått før signering. Det foreligger en mangel da han har gitt feil opplysninger og/eller unnlatt å gi opplysninger som er av betydning for meg. Men vet ikke om det er nok grunn til å klage.. Anonymkode: b5654...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Han sa ikke at jeg måtte betale for det, han sa bare at endring på fasade er noe han ikke kan love. Anonymkode: b5654...9d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Nybygg er som hovedregel en pakkeløsning. Om du ønsker endringer, er det veldig sannsynlig at du må betale for disse endringene. Det står nok også i prospektet og i kontrakten. Skal vinduet endres, må dette sees opp mot hva annet som befinner seg i veggen, arkitekten må tegne om på plantegningene, i noen tilfeller må det faktisk søkes kommunen, da det blir en fasadeendring i forhold til hva kommunen har godkjent. Alt koster penger. Så jeg tenker at her har en selger/representant for utbygger tabbet seg ut. Uansett, så ville jeg ha tenkt meg litt om før du går inn for å få igjennom endringen din. Er vinduet over kjøkkenbenken, kan det være greit at vinduet er da ca 50 - 60 cm over denne, altså noenlunde slik det er tegnet inn i dag. Samtidig forstår jeg at du ønsker å kunne se ut av det. Anonymkode: d5770...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå