AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Får spørsmål hele tiden om jeg kan begynne tideligere på jobb, eksempel kl 07:00. Sliter skikkelig med søvnen og ønsker derfor ikke begynne tideligere da det er viktig for meg å såve de timene jeg klarer. Likevel sier jeg ja pga jeg ikke har noe unnskyldning for å ikke begynne tideligere? Hva kan jeg gjøre her? Finnes det en unnskyldning jeg kan bruke? Anonymkode: 6c034...098
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Du trenger ikke noe unnskylding. Er bare å si at det passer dårlig Anonymkode: 78268...288 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Har dere fleksitid eller avtalt tidspunkt å starte? Der hvor jeg jobber står vi fritt til å begynne 7-9 alt etter hva som passer. Egentlig er det minst praktisk for de som velger å begynne tidlig da vi ofte har møter i 15-tiden. Anonymkode: dad9d...ffb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke noe unnskylding. Er bare å si at det passer dårlig Anonymkode: 78268...288 Eller du kan være ærlig om at du har søvnproblemer. Men tenk deg om før du sier det. Hvis du tror det kan bli brukt mot deg, så er det bedre å holde kjeft. Jeg var ærlig mot sjefen min og forklarte hvordan den kroniske sykdommen min påvirker søvnen. Resultat: jeg får styre arbeidstida nesten som jeg vil, det er bare en dag i uka jeg har fast arbeidstid (og det klarer jeg selv om jeg har sovet dårlig). Anonymkode: 90012...89c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Takk for svar til alle! Vi har faste tider vi begynner. Tror ikke det blir brukt mot meg annet enn om de skal syns det er negativt for mulighet til videre jobb. Er det frekt og skrive at imorgen passer ikke uten begrunnelse? Har sagt ja flere ganger før Anonymkode: 6c034...098
Matas Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Bare skriv at det ikke passer👍 Eventuelt kan du skrive at det ikke passer pga. private årsaker dersom du tenker at du må ha en grunn.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar til alle! Vi har faste tider vi begynner. Tror ikke det blir brukt mot meg annet enn om de skal syns det er negativt for mulighet til videre jobb. Er det frekt og skrive at imorgen passer ikke uten begrunnelse? Har sagt ja flere ganger før Anonymkode: 6c034...098 Dere har faste tider? Da må du jo starte når det står i kontrakten din at du skal starte. Du kan ikke si at kl 7 er litt for tidlig for deg. Anonymkode: 2171d...580 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Er du fast ansatt? Er det snakk om å begynne tidlig for en dag, uke eller fast? Anonymkode: e6d48...a52
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Om det er gode grunner til at du skal begynne 07, så kan arbeidsgiver be deg gjøre det med loven i hånd. Men da vil du jo også slutte tidligere, så det er ikke sikkert det er en fordel driftsmessig. Arbeidsgiver løper også en risiko for at dyktige folk, som ikke har mulighet til å begynne 7 (på grunn av barn, pendling e.l.) slutter. Men lov å sette arbeidsstart til 07, det er det. Anonymkode: 70440...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå