AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Har over noen måneder observert et skjeggkre i ny og ne. Har også satt opp feller og fanget noen få der også. Synes dette er forferdelig ekkelt og det sliter på psyken at de er i huset. Det verste skjedde likevel i dag når jeg plutselig oppdaget et skjeggkre på hodeputen min! Har før bare sett de på gulvet i ulike rom, men på puten??! Noen råd til hva jeg kan gjøre? Ja jeg vet de ikke er skadelige eller farlige, men de er så ekle!! Anonymkode: 4b4db...4be
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Ringe skadedyrfirma nå finnes det forgiftet åte som visstnok skal ta knekken på de, men er kun skadedyrfirma som har lov til å sette det ut Anonymkode: 58755...abb 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ringe skadedyrfirma nå finnes det forgiftet åte som visstnok skal ta knekken på de, men er kun skadedyrfirma som har lov til å sette det ut Anonymkode: 58755...abb Så teit. Jeg vil ikke betale overprisede tiltak. Vil heller gjøre jobben selv. Nei forresten, vil ikke det. Håper jeg aldri får de eklingene inn her 😅 Anonymkode: a45ae...61a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Ring Rentokil, de kom dagen etter at vi ringte! Kjapt løst og ferdig! Anonymkode: 0c377...7dc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Støvsug, støvsug, støvsug. Det funka for meg. Har ikke sett et eneste kre på mange måneder nå. Anonymkode: 2004b...84b 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så teit. Jeg vil ikke betale overprisede tiltak. Vil heller gjøre jobben selv. Nei forresten, vil ikke det. Håper jeg aldri får de eklingene inn her 😅 Anonymkode: a45ae...61a Sjekk forsikringen din, min dekker skjeggkre-fjerning opp til 50 000kr mot kun 3000kr i egenandel😅 Ellers er det jo støvsuging, limfeller, tette sprekker, gift Anonymkode: 58755...abb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekk forsikringen din, min dekker skjeggkre-fjerning opp til 50 000kr mot kun 3000kr i egenandel😅 Ellers er det jo støvsuging, limfeller, tette sprekker, gift Anonymkode: 58755...abb Spraye permetrin på alt av lister, sprekker osv. De dør av sprayen, men ikke nødvendigvis alle, så må gjerne gjøres om igjen og ikke veldig heldig å bo i den luften, spesielt ikke for barn. Prøv også å holde luftfuktigheten nede, de må ha høy luftfuktighet for å formere seg Lykke til! Anonymkode: 58755...abb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Det er enklere å gå i terapi for å takle dem enn å bli kvitt dem. Anonymkode: 7eb42...de7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Spraye permetrin på alt av lister, sprekker osv. De dør av sprayen, men ikke nødvendigvis alle, så må gjerne gjøres om igjen og ikke veldig heldig å bo i den luften, spesielt ikke for barn. Prøv også å holde luftfuktigheten nede, de må ha høy luftfuktighet for å formere seg Lykke til! Anonymkode: 58755...abb Ikke gjør det. Permetrin vil bare holde dem unna, slik at de holder seg i veggen. De vil bare fortsette å formere seg der. Du må ringe skadedyrfirma som må benytte seg av den nye og effektive giften som har kommet. Den er ufarlig for mennesker men tar livet av alle skjeggkre i hele boligen. Den legges ut som åte rundt på listene i huset. Jeg snakker av erfaring. Hadde hele huset fullt av skjeggkre og var en av dem som var med i forskningsprosjektet til Norsk hussoppforsikring og DNB når de skulle finne en ny gift som virkelig fungerte Anonymkode: 33ac7...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #10 Skrevet 13. februar 2020 Slapp av, dette går helt fint. Det første du gjør er å rengjøre hele hele boligen din. Og da mener jeg hele. Støvsug alle rom, alle kriker og kroker, før du går over på å vaske. Alt skal være skinnende rent. Det er mange skjulesteder i en bolig og skjeggkre kommer inn overalt. Skjeggkre er ikke avhengig av fukt for å leve, men de trenger det for å formere seg. De liker ikke kalde temperaturer rundt 11 grader og dør ved over 40. De takler svært dårlig lav luftfuktighet også. Husk å: 1. Rydd i alle skap/skuffer på kjøkkenet samt under vasken 2. Rydd i garderobeskap 3. Rydd bak alle store møbler 4. Eliminere gjemmesteder på bakken (få ting opp fra gulvet) 5. Skru opp varmen på badet for å unngå fukt. 6. Tett alt av sprekker i listverk rundt dører/vinduer (men vent med å gjøre det på gulvet) - de trenger en rømningsvei! 7. Ved denne rømningsveien legger du limrull kjøpt på skadedyrbutikken.net 8. Legg limrull langs alle vegger i alle rom. Gjerne rundt senga også, siden du har erfart at de har klatret opp dit. 9. Siden skjeggkre klatrer på veggen og kan bo bak dørkarmen/vinduskarm, så hadde jeg teipet der også. Så venter du. Vent og se hvor de løper og setter seg fast i teipen. Du vil se et mønster og få en pekepinn på hvor de bor. Når du har fanget nok kre i teipen over tid kan du begynne å fjerne teip hvor du ikke har fått noe resultat. De bor rett og slett ikke der. Begynn å fug listverket nede ved gulvet, men la det fortsatt være en rømningsvei. Denne rømningsveien bør være der du får fanget mest skjeggkre. Tetter du dette, så risikerer du at de bor i veggen din i evig tid. Is i magen. Dette klarer du om du er nøye til verks! Hvis ikke; ring skadedyrforkjemper. Anonymkode: 2934b...7a3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #11 Skrevet 13. februar 2020 Har ikke hatt skjeggkre, men maur. De var overalt! Heldigvis fikk jeg kontakt med et skadedyrfirma som jeg skrev en ettårs kontrakt med. De kom mange ganger iløpet av det ene året, men jeg ble kvitt maurene til slutt. Men nå, mange år etter, kan jeg fortsatt få frysninger når jeg ser noe sort og lite på gulvet, og blir overlykke når jeg oppdager at det kun er støv! Så rådet er, innhent profesjonell hjelp. Da har du noen å støtte deg til som vet hva de holder på med. Anonymkode: f31f9...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå