AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Ser en annen tråd her om 45-åring som vil slanke seg. Ikke ulikt meg; 40 år, kontorist og alt legger seg på midjen. Nå har jeg startet på følgende "diett": - frokost = ett kokt egg, vann og kaffe - lunsj = 3 brødskiver med ost, skinke eller leverpostei, vann og kaffe - middag = normal porsjon vanlig middagsmat med familien, variert med greit innslag av grønnsaker, vann - kveldsmat = 2 knekkebrød med ost, vann Med unntak av det ene egget til frokost spiser jeg kun mellom kl 12 og 20. Er dette for lite mat eller passelig? Føler jeg er sulten hele tiden... Anonymkode: ca391...26d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Syntes da det var en grei meny, men hadde nok kanskje tatt et knekkebrød til frokost også. Så kan du ha egget oppå. To knekkebrød til lunsj istedenfor tre. Det tredje knekkebrødet kan du heller ta til mellommåltid to timer senere. De første ukene er man litt sulten men det går over. For et år siden spiste jeg sikkert firedoble porsoner av det jeg gjør nå, men nå har jeg ikke behov for mer eller lyst på for den saks skyld. Anonymkode: fecd1...05d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser en annen tråd her om 45-åring som vil slanke seg. Ikke ulikt meg; 40 år, kontorist og alt legger seg på midjen. Nå har jeg startet på følgende "diett": - frokost = ett kokt egg, vann og kaffe - lunsj = 3 brødskiver med ost, skinke eller leverpostei, vann og kaffe - middag = normal porsjon vanlig middagsmat med familien, variert med greit innslag av grønnsaker, vann - kveldsmat = 2 knekkebrød med ost, vann Med unntak av det ene egget til frokost spiser jeg kun mellom kl 12 og 20. Er dette for lite mat eller passelig? Føler jeg er sulten hele tiden... Anonymkode: ca391...26d Hvis du har en veldig stillesittende hverdag så høres det ikke for lite ut kalorimessig, men kanskje du kan prøve å øke volumet slik at du føler deg mettere lengre? Altså f.eks. en stor salat med kyllingfilet og en fettkilde (en ss oljedressing, litt avokado eller noen nøtter) er gjerne mer mektig enn tre brødskiver, men med færre kalorier (spesielt hvis du har smør i tillegg til osten). Dersom du spiste veldig mye mer før kan det også ta litt tid før kroppen venner seg til mindre mengder mat. Du kan prøve å drikke ett stort glass vann når du føler deg sulten, eller ha med deg oppkuttede grønnsaker (gulrot, stangselleri etc.) som du kan knaske på når sulten blir for ille. Tror det er lurt å gradvis venne kroppen til mindre mengder mat, da vil det være lettere å holde vekten nede over tid. Lykke til! Anonymkode: 75137...cc7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde sultet. Anonymkode: 90731...f16
Gjest tranedatter Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser en annen tråd her om 45-åring som vil slanke seg. Ikke ulikt meg; 40 år, kontorist og alt legger seg på midjen. Nå har jeg startet på følgende "diett": - frokost = ett kokt egg, vann og kaffe 75 kalorier - lunsj = 3 brødskiver med ost, skinke eller leverpostei, vann og kaffe snitt 160x3=480 - middag = normal porsjon vanlig middagsmat med familien, variert med greit innslag av grønnsaker, vann 400-800 kalorier - kveldsmat = 2 knekkebrød med ost, vann ca 200 kalorier Med unntak av det ene egget til frokost spiser jeg kun mellom kl 12 og 20. Er dette for lite mat eller passelig? Føler jeg er sulten hele tiden... Anonymkode: ca391...26d Hvis vi tar de laveste tallene (aner jo ikke fordeling av fett i for eksempel middag, eller hvilken ost du bruker, eller hvor mye). Men blir da altså mellom ca 1200-1600 kalorier. Men, som sagt. Stor forskjell på ost og skinke, forskjell mellom ost med 21% fett og 32% fett. Og middagen, er det en halv gulrot og 10 kjøttkaker, saus og fem poteter? Eller masse grønnsaker og 3 kjøttkaker? Du må rett og slett se på innholdsfortegnelsen og regne ut kaloriene. Myfitnesspal bruker mange. De har matvareliste som hjelper til med utregningene. JEG ville spist egg og knekkebrød til frokost, heller en salat med mettende proteiner til lunsj. Eller suppe med proteiner. For min del metter proteiner mest. Men vi er ulike, det finns de som blir mette på litt grøt og holder det gående lenge. Jeg er ikke en av de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå