Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er skap-nudist. Jeg elsker å være naken, men dessverre bor vi slik til at det er alt for mye innsyn i huset vårt til at jeg kan være naken hjemme. Jeg har snakket med kona om dette, og hun synes jeg er rar og at det er litt ekkelt. Jeg har flere ganger ymtet frempå om nudiststrand, men hun vil ikke. Problemet er at hun tror at jeg ønsker å være naken for å vise meg frem. Det er overhode ikke slik det er. Det handler om den frie følelsen av å være naken. Om det ikke finnes en sjel i nærheten, så er det faktisk like bra. Men jeg kunne svært gjerne tenke meg å dele dette med henne. 

Det blir jo også litt stusselig om vi skal gå på hver vår strand når vi er på ferie...

What to do?

Anonymkode: c3de1...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er skap-nudist. Jeg elsker å være naken, men dessverre bor vi slik til at det er alt for mye innsyn i huset vårt til at jeg kan være naken hjemme. Jeg har snakket med kona om dette, og hun synes jeg er rar og at det er litt ekkelt. Jeg har flere ganger ymtet frempå om nudiststrand, men hun vil ikke. Problemet er at hun tror at jeg ønsker å være naken for å vise meg frem. Det er overhode ikke slik det er. Det handler om den frie følelsen av å være naken. Om det ikke finnes en sjel i nærheten, så er det faktisk like bra. Men jeg kunne svært gjerne tenke meg å dele dette med henne. 

Det blir jo også litt stusselig om vi skal gå på hver vår strand når vi er på ferie...

What to do?

Nei, altså, du kan jo ikke tvinge henne til å bli med deg på nudiststrand. Hvis det er viktig for deg å gå på nudiststrand når dere er på feire, så får dere heller være hver for dere en dag eller to da. Du på nudiststranden, mens hun finner på noe annet. Det er helt uproblematisk. 

Du vil dele dette med henne. Det er jo forståelig, men du må respektere at hun ikke har lyst til det. 

Anonymkode: 7e6b1...66e

• Liker 12
Skrevet

Anbefaler Kroatia, der er det masse nudiststrender med god plass.

Men hvorfor respekterer du ikke at kona di ikke vil? Er du sånn på andre områder også?

Anonymkode: 759b2...f1d

• Liker 5
Skrevet

Har dere hytte? Der er det vel mer normalt å gå rundt naken eller bare i bikinitruse enn det det er å gå rundt naken hjemme. Jeg har hytte i skogen i nærheten av et tjern og der er det stadig vekk folk som bader nakne. 

Anonymkode: a423f...05a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ikke så rart at hun ikke vil. Det er helt normalt, og det er langt oftere kvinner enn menn som strever med å kle av seg. Kona mi var heller ikke særlig keen på dette, da jeg foreslo noe slikt første gang.

Folk er forskjellig, og ikke sikkert denne oppskriften funker på din kone, men dette er slik jeg fikk med min kone på naturistferie.

Begynte med at jeg fikk henne til å sove naken, noe hun nå har blitt glad i. Så planla jeg en romantisk barnefri helgetur for oss to i juli et år. Leide ei hytte av Statskog langt uti skauen ved et vann midt i juli. Så lagde jeg en rekke turregler og siden jeg inviterte, var det jeg som fikk bestemme. Kalte konseptet "Fri-helg", og lagde regler rundt temaet fri slik som fri fra tidsplaner, fri fra elektronikk, fri fra hemninger og fri fra klær. Hun var skeptisk, men tok det med fatning og ble med på "leken". Vi repeterte dette 3 år på rad før vi tok det et skritt lenger og jeg fikk henne med på innebading i svømmehall for naturister. Dette ble bare en gang. Sommeren etter reiste vi til en liten naturist-B&B i syden ei uke. Det var faktisk et forslag fra henne å prøve noe slikt. Det var greit, men litt for intimt fordi det var for lite, bare 4-5 gjester og vertskap. De to neste årene var vi på et større naturisthotell ved middelhavet og det har vært suksess. Nå vil hun fortsatt ikke gå på naturiststrand eller innebad i nærmiljøet selv om det er slikt tilbud her, fordi hun er redd for å treffe kjentfolk. Det er heller ingen i familie og venner som vet om at vi driver med dette, men vi koser oss begge to på naturistferie sammen og prøver å få til ei uke i året i varmere strøk. Har også vært et par ganger på The Well, selvsagt uten badetøy. Tok noen år å komme dit vi er nå, men angrer ikke et sekund!! Det har styrket både vårt forhold og vårt samliv, og vi har blitt tryggere i egen kropp. Bare positivt.

Som sagt, dette er vår historie og slett ikke sikkert det vil fungere på din kone. Kanskje må du prøve noe annet, og kanskje vil du aldri klare få henne med. Men ikke gi opp! Om du får henne med, er det verd innsatsen! Det er mange som skyr naturisme fordi de tror det er noe sånn swingers-greier eller noe annet obskurt. Om det gjelder din kone, kan det kanskje hjelpe med informasjon. Mye info på nett. Leste om en et annet sted som hadde meldt seg inn i en naturistforening og sørget for at medlemsbladene lå lett tilgjengelig for kona. Etterhvert hadde hun blitt nyskjerrig og lest litt. Når hun lærte mer om temaet, ble hun mer positiv til å prøve.

Endret av aksase
  • Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, aksase skrev:

Det er ikke så rart at hun ikke vil. Det er helt normalt, og det er langt oftere kvinner enn menn som strever med å kle av seg. Kona mi var heller ikke særlig keen på dette, da jeg foreslo noe slikt første gang.

Folk er forskjellig, og ikke sikkert denne oppskriften funker på din kone, men dette er slik jeg fikk med min kone på naturistferie.

Begynte med at jeg fikk henne til å sove naken, noe hun nå har blitt glad i. Så planla jeg en romantisk barnefri helgetur for oss to i juli et år. Leide ei hytte av Statskog langt uti skauen ved et vann midt i juli. Så lagde jeg en rekke turregler og siden jeg inviterte, var det jeg som fikk bestemme. Kalte konseptet "Fri-helg", og lagde regler rundt temaet fri slik som fri fra tidsplaner, fri fra elektronikk, fri fra hemninger og fri fra klær. Hun var skeptisk, men tok det med fatning og ble med på "leken". Vi repeterte dette 3 år på rad før vi tok det et skritt lenger og jeg fikk henne med på innebading i svømmehall for naturister. Dette ble bare en gang. Sommeren etter reiste vi til en liten naturist-B&B i syden ei uke. Det var faktisk et forslag fra henne å prøve noe slikt. Det var greit, men litt for intimt fordi det var for lite, bare 4-5 gjester og vertskap. De to neste årene var vi på et større naturisthotell ved middelhavet og det har vært suksess. Nå vil hun fortsatt ikke gå på naturiststrand eller innebad i nærmiljøet selv om det er slikt tilbud her, fordi hun er redd for å treffe kjentfolk. Det er heller ingen i familie og venner som vet om at vi driver med dette, men vi koser oss begge to på naturistferie sammen og prøver å få til ei uke i året i varmere strøk. Har også vært et par ganger på The Well, selvsagt uten badetøy. Tok noen år å komme dit vi er nå, men angrer ikke et sekund!! Det har styrket både vårt forhold og vårt samliv, og vi har blitt tryggere i egen kropp. Bare positivt.

Som sagt, dette er vår historie og slett ikke sikkert det vil fungere på din kone. Kanskje må du prøve noe annet, og kanskje vil du aldri klare få henne med. Men ikke gi opp! Om du får henne med, er det verd innsatsen! Det er mange som skyr naturisme fordi de tror det er noe sånn swingers-greier eller noe annet obskurt. Om det gjelder din kone, kan det kanskje hjelpe med informasjon. Mye info på nett. Leste om en et annet sted som hadde meldt seg inn i en naturistforening og sørget for at medlemsbladene lå lett tilgjengelig for kona. Etterhvert hadde hun blitt nyskjerrig og lest litt. Når hun lærte mer om temaet, ble hun mer positiv til å prøve.

Hvorfor er det så viktig for deg at også kona di er nudist?

Anonymkode: 7157e...e46

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at også kona di er nudist?

Anonymkode: 7157e...e46

Vi er ikke nudister som river av oss klærne så fort sjansen byr seg, det være seg i grillselskap, bryllup eller på nakenrestaurant. Vi er naturister som setter pris på å sole oss, bade og være utendørs uten klær.

Først og fremst er det veldig deilig å kjenne sol, vind og vann på hele kroppen uten vått badetøy som samler sand og klister seg til kroppen. Det gir et fysisk og mentalt velvære som er vanskelig å beskrive, men som må oppleves. Det hadde vært stusselig å drive med dette alene, derfor var det viktig å få med kona. Dette er noe kona og jeg kan gjøre sammen og ha som vår greie. Noe som knytter oss sammen. Folk er forskjellige, og for oss har dette gitt oss mye positivt. Flotte, unike opplevelser, gode minner og et friskt pust i en travel hverdag. På disse turene har vi tid til å være kjærester og det gir oss overskudd, samhold og glede i ekteskapet.

• Liker 6
Skrevet

Det må jo være mulig for dere å møtes på midten.

Persienner gjør at du hindrer innsyn hjemme, så noen ganger kan dere låse ytterdøren og lukke persiennene og du kan sprade rundt naken. Og dere kan fare på nudiststrand, men hun kan beholde bikinien eller badedrakten på. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, aksase skrev:

Som sagt, dette er vår historie og slett ikke sikkert det vil fungere på din kone. Kanskje må du prøve noe annet, og kanskje vil du aldri klare få henne med. Men ikke gi opp! Om du får henne med, er det verd innsatsen! 

Nå har jo ikke akkurat denne noe med TS spørsmål, siden han bare ønsker aksept for at han ønsker å være nudist.

Men reagerte akkurat på denne delen av innlegget og syns du gir dårlig råd. Om hun hadde sagt nei til å kle seg naken på f.eks nudiststrand, så syns jeg han skal respektere det og faktisk gi det opp. Ikke eget ønske om å være naturist, men om hun ikke er komfortabel eller ønsker å kle av seg så må det respekteres. Om hun blir å forandre mening så er det mye mer sannsynlig at det skjer uten mas. 

• Liker 1
Skrevet

Finnes flere spa rundt omkring som har nakenbad et par ganger i uka.
En kompis av meg elsker å dra ditt 1-2 ganger i mnd.

Anonymkode: 3e33f...c6c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

What to do?

Om hun ikke vil på nudiststrand, så vil hun ikke det, og det skal respekteres. Da må du enten gå alene dit eller droppe det. Ikke alle er komfortable med å kle av seg foran andre, og det er ikke lov å være påkledd på en nudiststrand heller - samt at det alltid er veldig mange folk på et slikt sted. Forstår godt at hun ikke ønsker å være naken rundt så mange folk. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at hun tror at jeg ønsker å være naken for å vise meg frem.

Hva er problemet med det?

Skrevet
44 minutter siden, Alterego666 skrev:

Hva er problemet med det?

Problemet med det, er at han er sammen med en normal kvinne, og da er det ikke dette argumentet, som vil overbevise henne om at nakenhet er OK.

For dette handler ikke om nakenhet, dette handler om kommunikasjon og forståelse av hvordan andre mennesker føler, tenker, fungerer. 

De færreste kvinner liker desperate, pågående eller ekshibisjonistiske menn, uten sosiale ferdigheter.

De liker i stedet sosialt smidige menn som har forståelse for hennes følelser og hennes verden. 

Det som kan vippe henne over, er nok å følge aksases oppskrift, hvor man fokuserer på å være komfortabel med egen kropp, og å gjøre noe som et felles prosjekt. 

Anonymkode: 385a5...920

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med det, er at han er sammen med en normal kvinne, og da er det ikke dette argumentet, som vil overbevise henne om at nakenhet er OK.

For dette handler ikke om nakenhet, dette handler om kommunikasjon og forståelse av hvordan andre mennesker føler, tenker, fungerer. 

De færreste kvinner liker desperate, pågående eller ekshibisjonistiske menn, uten sosiale ferdigheter.

De liker i stedet sosialt smidige menn som har forståelse for hennes følelser og hennes verden. 

Det som kan vippe henne over, er nok å følge aksases oppskrift, hvor man fokuserer på å være komfortabel med egen kropp, og å gjøre noe som et felles prosjekt. 

Jeg er også sammen med en normal kvinne, og dette er noe vi nyter sammen. Derfor er jeg meningsberettiget.

Jeg ventet en kommentar som assosierer naturisme med desperasjon og manager på sosiale ferdigheter. Det er ganske programmessig og forutsigbart.

Både min partner og jeg er veldig komfortable med egne kropper. Det er liksom essensen i naturisme. Du burde prøve.

Skrevet
5 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg er også sammen med en normal kvinne, og dette er noe vi nyter sammen. Derfor er jeg meningsberettiget.

Jeg ventet en kommentar som assosierer naturisme med desperasjon og manager på sosiale ferdigheter. Det er ganske programmessig og forutsigbart.

Både min partner og jeg er veldig komfortable med egne kropper. Det er liksom essensen i naturisme. Du burde prøve.

Det handler jo kke om å prøve. For man vet om det er noe en vil eller ei. Og skal på ingen måte fremtvinges.  Nakenhet for meg er privat og det bør respekteres. Det føler jeg ofte nudister ikke gjør, da det er "naturlig" å være naken og jeg må da ha problemer med kroppen. Slike holdninger ville jeg aldri gått ut med. Så et nei er et nei. Da får man faktisk respektere dette, så får dere som er nudister være det, helt uten å være sure/bitre eller prøve å overbevise oss som ikke vil. 

Slk TS legger dette frem hadde jeg revurdert hele forholdet, også med mannen som ga "tips". Ha null respekt for hva partneren ser er jo helt horribelt.

Anonymkode: febc4...e60

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, Alterego666 skrev:

Så du spurte i grunn bare for å få lov til å svare tilbake?

Du vet ikke om jeg har prøvd eller ei. Du burde spørre folk, fremfor å anta ting.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde spørre folk, fremfor å anta ting.

Touchè, jeg tar den. Håper du gjør det samme før du beskriver andres personlighetstrekk. Ha en fin dag, og en fin sommer når den tiden kommer.

Skrevet
2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Touchè, jeg tar den. Håper du gjør det samme før du beskriver andres personlighetstrekk. Ha en fin dag, og en fin sommer når den tiden kommer.

Jeg har da ikke beskrevet andres personlighetstrekk?

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke beskrevet andres personlighetstrekk?

«De færreste kvinner liker desperate, pågående eller ekshibisjonistiske menn, uten sosiale ferdigheter

Igjen: Ha en fin dag.

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

«De færreste kvinner liker desperate, pågående eller ekshibisjonistiske menn, uten sosiale ferdigheter

Igjen: Ha en fin dag.

Det var et svar på ditt spørsmål om hvorfor noe var et problem!

Det må være lov å si at kvinner ikke liker enkelte typer menn!

At du velger å føle deg truffet av beskrivelsen, får du ta på din egen kappe. Det er virkelig ikke noe jeg har påstått.

Ja, vi to gir oss her.

Jeg kan bare anbefale ts å lytte til aksase, da jeg synes det var meget gode råd som jeg ikke kan overgå! :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...