Gå til innhold

Flytte fra familie/venner og til kjærestens hjemsted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Møtte en kjempe flott fyr for en tid siden og det føles som jeg har funnet den rette etter 2-3 forhold tidligere som ikke var liv laga. 
Han er fra vestlandet og jeg kommer fra langt nord i landet og må ta to fly for å besøke han. Trives forsåvidt godt når jeg er hos han og familien hans virker veldig hyggelig. Han har 2 barn fra før som akkurat er begynt på skolen og vi vil gjøre det som er best for dem og så lenge de går i grunnskolen så er kjæresten min naturligvis knyttet til dem og der de bor og vil at dem skal få gå på samme skolen hele tiden og slippe å flytte.

Kjæresten min jobber 1 uke borte og da er han her i nord norge der jeg bor og så er han 1 uke hjemme samtidig som barna er hos han.

Det mest praktiske er at jeg flytter til han men da vil jeg bli alene annenhver uke når han er på jobb. hvis han ikke endre arbeidssted. 
Men samtidig føles det sårt å skulle flytte fra familie og venner (alle familie bor her nord) og særlig med tanke på at foreldrene mine er pensjonister og har ikke mye midler til å reise så jeg tror ikke jeg vil se dem så ofte og de får ikke sett så mye til eventuelle barnebarn som forhåpentligvis kommer etterhvert. Jeg får heller ikke sett så mye til mine tantebarn som er i ferd med å vokse opp. Og det føles veldig vondt. Vet jo idag at man er bare en facetime samtale unna eller to flyreiser unna men i min familie har vi møttes flere ganger i måneden. Vi er ganske sammenspleisa sånn sett.

Men så liker jeg kjæresten min så godt og aldri hatt samme kjemi med noen andre før og vi kan snakke om alt og finne ut av ting. Men akkurat det med bosted har ikke løst seg enda. 

Tenker at et alternativ er at jeg fortsetter å bo der jeg er så bor han hos meg annenhver uke, slik han har gjort til nå. Ved eventuelle barn etterhvert så har jeg jo da nærmeste familie rett i nærheten å støtte meg på. Er flere andre mødre her som er alene med sine barn en uke eller to når mannen deres er på jobb offshore/andre steder. Men i mitt tilfelle vil kjæresten være annenhver uke borte for å være med de to andre barna. 

Hvordan har andre løst det? Føler meg egoistisk men uansett hvor jeg bor så vil jeg bli annenhver uke alene så fremst mannen ikke får seg en annen jobb. det som er verst er savnet etter foreldre og tantebarn men samtidig må man jo skape sin egen kjernefamilie. Bare litt vanskelig  å se for seg hvis det innebærer å flytte fra alle kjente. 

Anonymkode: 46a49...c58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tid på dette, og bli kjent med hjemstedet hans. Ville ikke flyttet, før jeg visste at noen venner var etablert. Besøk ham over tid, og se om du trivdes. Jeg flyttet ikke langt, men har bodd 20 år i en bygd hvor jeg er populær å snakke med, men har ingen gode venner. Mannen har også dårlig/sporadisk kontakt med sin kompisgjeng... 

Anonymkode: baa80...e7d

• Liker 2
Skrevet

Vil også legge til, at typen tdin kan være alle tiders kar og ekte kjærlighet, men trivdes du ikke der du bor, dreper det fort kjærligheten.

Anonymkode: baa80...e7d

Skrevet

Slik det er nå med jobben hans, ser du han uansett bare hver andre uke uavhengig av stedet du bor på. Men, den uken han ikke er med deg, så har du i det minste venner og familie rundt deg. Slik jeg ser det, er det greiest at du blir værende.

Og om du skulle få barn med han, så vil du hvertfall være nær din egen familie. Du sier dere er nære, da er det enda større grunn for deg å bli boende.

Anonymkode: e91ac...5d1

• Liker 2
Skrevet

Takk for innspill.

Ja, jeg tenker også at slik han jobber nå, så ser jeg han bare annenhver uke uansett om jeg fortsetter å bo der jeg er nå eller flytter til hans hjemsted. Og med eventuelle egne barn etterhvert er det fint å kunne være nær min mor og søster som kan hjelpe til. Det vil sikkert hans familie også gjøre men kjenner jo min egen familie best.

Alternativt kunne vi bodd på hans hjemsted de neste 10 årene så lenge barna hans går grunnskole. Og evt flytte til min hjemplass igjen etter det. Men for alt jeg vet så lever kanskje ikke foreldrene mine lengre da (de er rundt 70 år) men mine søsken bor nok fortsatt her.

Heldgvis har jeg og kjæresten min en god dialog på dette og vi vet det blir store endringen for en av partene. Jeg får tenke meg mer om og ta tiden litt til hjelp.

Ts 

Anonymkode: 46a49...c58

Skrevet

Dette må du tenke nøye igjennom og iallefall før dere får barn. Det er nok av tråder her på kg som omhandler en skilt mor som ikke kan flytte fra steder til eksen pga felles barn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sett så mange fortvilede mødre som har flyttet fra nettverk osv under svangerskapet og ikke kan flytte tilbake etterpå pga far. Ofte er det også slik at far har stilt minimalt opp for barnet mens de var sammen. 

Så jeg kommer aldri til å flytte unna mitt nettverk for en mann som jeg får barn med, rett og slett for å slippe å bli stuck der uten hjelp om noe skjer. 

Anonymkode: 62514...cd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...