AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Til sommeren er jeg utdannet sykepleier. Jeg jobber nå på et sykehjem hvor jeg går i 20% stilling som pleieassistent/sykepleierstudent. Sjefen har sagt til meg (muntlig) at de ønsker å ha meg i full jobb fra sommeren som sykepleier. Jeg har ikke fått kontrakt, så dette er bare en muntlig beskjed som kan være bare snakk. Jeg er interissert i å jobbe hvor som helst bare jeg får 80-100% stilling fast. På et annet sykehjem lyser de nå ut stillinger som er 75-100%. Bør jeg søke på disse eller ha litt is i magen å vente på en evt kontrakt (som kanskje aldri kommer). Er det innafor å spørre sjefen om videre plan for meg på den arbeidsplassen? Hvordan spør man om det i såfall? Anonymkode: 45508...489
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Selvfølgelig. Si at du lurer på mulighetene for videre arbeid; ellers må du ut på jobbsøking. Så ser du responsen an. Anonymkode: 59a31...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #3 Skrevet 4. februar 2020 Hvis dette er stedet du virkelig vil jobbe bør du absolutt få noe konkret på jobb der videre. Om du egentlig heller kunne tenkt deg noe annet kan det være greit å sondere terrenget allerede nå. Ser at et av de store sykehusene i Norge allerede har lagt ut sommervikariat. Den foten innafor er ikke å forakte om du vil i den retningen. Anonymkode: 9b528...f3f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Søk på andre jobber så lenge du ikke har noe kontrakt å forholde deg til. Plutselig kommer det noe i veien, så er ikke jobben der allikevel. Anonymkode: 7627c...456
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Tenk på deg selv først, snakker av erfaring der. Prat er nettopp bare prat før det konkretiseres i et tilbud i kontrakt. Før du får det, så kan du ikke ta hensyn til at arbeidsgiver vil holde deg på gress i mellomtiden. Anonymkode: b813c...cd6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er stedet du virkelig vil jobbe bør du absolutt få noe konkret på jobb der videre. Om du egentlig heller kunne tenkt deg noe annet kan det være greit å sondere terrenget allerede nå. Ser at et av de store sykehusene i Norge allerede har lagt ut sommervikariat. Den foten innafor er ikke å forakte om du vil i den retningen. Anonymkode: 9b528...f3f Instutisjonen er absolutt ikke en plass eg ønsker å jobbe med i mange mange år, men på grunn av pasientgruppen som er på avdelingen vet jeg at jeg har enormt mye å lære der og kan utvikle meg som sykepleier. Men jobben «gir meg» ikke så mye, og jeg vet jeg kunne hatt det bedre på en annen arbeidsplass, men da ikke utviklet meg på samme måte som jeg kan der jeg jobber nå Anonymkode: 45508...489
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 TA JOBBEN!!!! og søk noe annet etterpå!!! #fremtid+inntekt
Eneri Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Søk på det som er utlyst + lever en interessesøknad der du er nå. Hvis ekstern søknad munner ut i et jobbtilbud, kan du ta det opp med sjefen du har nå og si du må takke ja til den andre stillingen om du ikke tilbys full stilling hos dem. Helt fair det. Ingen grunn til at andre sjanser skal gå fra deg! Du kan jo si du veldig gjerne vil fortsette der du er på fulltid når du er ferdig utdannet, men at du ikke har råd til å si nei til en faststilling et annet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå