AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei Jeg ønsker å investere i nye røykvarslere i leiligheteh min. Det jeg synes er litt vanskelig å forstå er hvordan dette gjøres når jeg bor i en borettslagsleilighet. VI har jo en felles branntavle for bygget som jeg regner med at mottar informasjon fra røykvarslerne som er omkring i blokka nå. Jeg vet litt for lite om hvordan dette systemet fungerer.. Er det noen ting jeg må tenke på når jeg kjøper og setter opp røykvarslere for at dette skal fungere overens med brannvernet i hellet bygget? Ønsker dessuten å gå fra bare én røykvarsler til enten 2 eller 3 i hele leiligheten. Er det andre ting jeg skal tenke på da også? Hilsen noob som er redd for brann. Anonymkode: 79aee...a64
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Det er borettslaget sitt ansvar, så du må ta kontakt med dem. MEN, er de godkjente og fungerer kan du ikke kreve flere. Men du kan jo sette opp ekstra som ikke er koblet til det vanlige anlegget Anonymkode: 95794...77a 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er borettslaget sitt ansvar, så du må ta kontakt med dem. MEN, er de godkjente og fungerer kan du ikke kreve flere. Men du kan jo sette opp ekstra som ikke er koblet til det vanlige anlegget Anonymkode: 95794...77a Takk. Da får jeg ta kontakt med borettslaget. Den ene jeg har nå er ikke plassert riktig ift forskriftene en gang. Anonymkode: 79aee...a64
solmåneogstjerner Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Bare behold det som er og kjøp et par ekstra som ikke kobles til fellesanlegget
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Som over. Kjøp et par til, gjerne seriekoblet og la den som er koblet til fellesanlegget stå Anonymkode: 30351...d59 1
newman01 Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Hvis dere har en felles sentral er hver boenhet utstyrt med røykdetektor (ikke røykvarsler) og kalles brannalarmanlegg. Det kan ikke demonteres av hver enkelt beboer. Du kan supplere med egne røykvarslere, men ikke demontere den som er i taket 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå