maren16 Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 jeg lurer på om man har den samme klassen gjennom hele videregående, eller om man bytter klasser hvert år? jeg går vg1 studiespesialisering, og vil gjerne vite om det blir satt opp nye klasser for hvert år som går, eller om man fortsetter i den samme klassen? skjønner jo at enkelte elever søker seg inn andre steder og nye inn, så det kanskje blir 3-4 andre folk i klassen, men i prinsippet,blir det samme klasser med evt samme kontaktlærer?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Stort sett så ja! Nå vet jeg ikke hva slags linje du går, men om du går studiespesialisering, så vil du etterhvert måtte velge fag og dermed får du noen nye grupper Anonymkode: 9c569...fe3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Ja, du går i samme klasse alle årene. Men som personen over sier vil du måtte være med andre grupper også, på grunn av fagkombinasjonen du velger. Når jeg gikk i VG2 hadde jeg så vidt timer med "klassen". Møtte de kun i norsk, historie og gym, ellers var du sammen med de som hadde like fag som deg. Anonymkode: 1d49b...a8b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #4 Skrevet 4. februar 2020 Du går i samme klasse, men det kan likevel være mye utskifting av elever. Det hender at folk søker seg til en annen skole på vg2/vg3 på grunn av flytting eller trivsel. Eller at de ikke kom inn på drømmeskolen på vg1, men søker seg dit på vg2. Søsteren min valgte å søke seg til en annen skole på vg2 på grunn av reisevei. Broren min gjorde det samme på vg3. I tillegg så er det jo valgfagsgruppene, da. Anonymkode: 443ee...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå