Gå til innhold

Er ikke rart folk er redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker de til barna,meldes de til bv. Snakker de ikke til meldes de. Barn som virkelig trenger hjelp får ikke hjelp! For det er så mange som melder siste 2-3årene er det en ekstrem forvandling..Nesten skremmende å få barn! Selv om du ikke har noe skjule må det være en stor belastning og innvanderende for en familie. Snakke med skole/bhg/lege/og kanskje naboer og familie for å sjekke at alt er bra. En del gale svigermødre som gjør alt for å ødelegge og fare med løgner..

Mange flinke folk som jobber i bv. Men også mange svartetall og dårlig behandling og..

Og der de plasseres vekk uten forvarsel og foreldre må kjempe for å få tilbale barna sine..i flere år! Før de ser at det var feil.. 

Blir kvalm!

Og dere som sier meld meld meld her inne.For alt og ingenting!

Hjelpe meg!!

Meld ja om noen virkelig trenger det...

Men ikke for bagateller..Noe som kan ødelegge familier... 

Snart må bv vekk eller så må de finne en annen måte å motta beskymringsmeldinger på.Dette her går bare ikke lenger...

Snakket med mange no.Og folk blir rett og slett stressa....nabodamen,svigernor den og den.. Til h**** meld de som bør meldes og slutt og ødelegge for andre! Er det rart denne generasjonen ødelegges??Kan jo ikke snakke til barna lengre!!

Anonymkode: 69589...e21

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Virker som om folk flest har blitt hjernevasket til å tro at offentlige etater alltid vet best. Reagerer man med å skrive kritisk om barnevernet så får man nesten munnkurv med en gang og blir beskyldt for å hate bvtj i seg selv.

Jeg bare venter på sure oppgulp her fra folk som mener at bv skal blandes inn for alt.

Anonymkode: 39edb...e55

• Liker 7
Skrevet

Personlig er jeg drittlei alle innlegg av den typen du kommer med her. Barnevernet meg her og barnevernet meg der. Man har ingenting å frykte om man er en helt vanlig familie. 

Anonymkode: ceb90...f50

• Liker 18
Skrevet

Har du noen kilder på dette? Jeg jobber innenfor dette feltet, og vi har ikke merket en endring de siste 2-3 årene. 

Anonymkode: d93a5...e00

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Personlig er jeg drittlei alle innlegg av den typen du kommer med her. Barnevernet meg her og barnevernet meg der. Man har ingenting å frykte om man er en helt vanlig familie. 

Lenge leve naiviteten. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker de til barna,meldes de til bv. Snakker de ikke til meldes de. Barn som virkelig trenger hjelp får ikke hjelp! For det er så mange som melder siste 2-3årene er det en ekstrem forvandling..Nesten skremmende å få barn! Selv om du ikke har noe skjule må det være en stor belastning og innvanderende for en familie. Snakke med skole/bhg/lege/og kanskje naboer og familie for å sjekke at alt er bra. En del gale svigermødre som gjør alt for å ødelegge og fare med løgner..

Mange flinke folk som jobber i bv. Men også mange svartetall og dårlig behandling og..

Og der de plasseres vekk uten forvarsel og foreldre må kjempe for å få tilbale barna sine..i flere år! Før de ser at det var feil.. 

Blir kvalm!

Og dere som sier meld meld meld her inne.For alt og ingenting!

Hjelpe meg!!

Meld ja om noen virkelig trenger det...

Men ikke for bagateller..Noe som kan ødelegge familier... 

Snart må bv vekk eller så må de finne en annen måte å motta beskymringsmeldinger på.Dette her går bare ikke lenger...

Snakket med mange no.Og folk blir rett og slett stressa....nabodamen,svigernor den og den.. Til h**** meld de som bør meldes og slutt og ødelegge for andre! Er det rart denne generasjonen ødelegges??Kan jo ikke snakke til barna lengre!!

Hva er det du snakker om, har aldri vært i nærheten av å tenke på barnevernet, og jeg har 3 barn som begynner å bli store.

Det er jo bare tull det du sier, nesten som man tenker at du har noe å skjule!?

Og selvfølgelig snakker og grensesetter jeg  i forhold til barna. Men jeg gjør det på en skikkelig måte.

Anonymkode: 2b9ae...fa4

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det du snakker om, har aldri vært i nærheten av å tenke på barnevernet, og jeg har 3 barn som begynner å bli store.

Det er jo bare tull det du sier, nesten som man tenker at du har noe å skjule!?

Og selvfølgelig snakker og grensesetter jeg  i forhold til barna. Men jeg gjør det på en skikkelig måte.

Anonymkode: 2b9ae...fa4

Må man alltid ha noe å skjule når man er kritisk til bvtj? Gjør noe med fordommene dine.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil! Flere venner har fått beskymringsmeldinger no. Svigermor og andre folk. De dikter opp tull.. Jeg vet at dette er flinke snille omtenksomme familier.Der barna har det så bra. Vært mye på ferier og andre ting med de.Og treffes så ofte at jeg ville merket det om det var noe.

Noen av de går i fra hverandre.Det blir for tungt for de.. Og der at mannen står mellom svigermor og kone er ikke alltid lett.Flott de mennene som står opp for konene sine.Men ikke alle tørr.Og flere av de snurrer sønnene sine rundt lillefingerer og gir de dårlig samvittighet.. Det tynger på.Det er flaut og fælt.Selv om de ikke har noe å skjule.

Ingen vet hvordan det er uten å ha vært i det selv eller sett det på nært hold.

2 gode familier gikk i oppløsning.. Ble for mye for de. Og hvor mye stress tror dere ikke dette blir for barna? Som i utgangspunktet hadde det fint?

Trist!

Få vekk anonym beskymringsmelding! Og vær strengere på hva som meldes.

Og JA meld de som trenger det.Ikke i hytt og pine eller på hevn!

Vær ærlig.Ikke lyg!

Vokste opp i ett helvete,ingen hjalp meg.. Og i forhold til det er det synt og se hvordan verden idag er blitt. 

Skrevet

Jeg kjenner til 2 stk som har vært undersøkt av barnevernet. Det er to damer med store problemer. De tok imot hjelp og ble ikke fratatt ungene sine. De er begge lett ustabile og masse drama.med utallige barnefedre. Hun ene er veldig hissig (hun skremmer meg, og jeg er voksen). Men til tross for flere bekymringingsmeldinger har de ikke blitt fratatt barna. Folk skjønner ikke hvor mye som skal til. Spesielt ikke i forumet her.

Anonymkode: e1086...4fd

• Liker 5
Skrevet

Nei det er ikke rart folk er redd. Mange melder til barnevern som hevn for å ødelegge for foreldre og barn. Det er ikke bare barnevernet som må ta seg i sammen. Det ender som regel bra heldigvis så lenge foreldrene ikke har noe å skjule eller har problemer.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenge leve naiviteten. 

Pøh! Hadde du kjent meg, hadde du aldri kalt meg naiv. Ikke akkurat det folk tror om meg, nei.

Men akkurat dette med sytingen om barnevernet har jeg fått opp i halsen. Folk er jo helt hysteriske, helt uten grunn. Du har ingenting å frykte fra dem om du behandler barna dine bra og normalt som man skal. 

De som frykter barnevernet har vel antageligvis dårlig samvittighet for noe fra før av, noe som ikke er helt som det burde være. Jeg har selv oppdratt barn, men har aldri noensinne fryktet barnevernet et sekund, fordi jeg visste at jeg gjorde alt til barnets beste og ikke gjorde noe galt.

• Liker 2
Skrevet

Hvor er alle disse folkene som melder til barnevernet i hytt og pine? Jeg har aldri meldt noen eller blitt meldt selv, og kjenner ikke til at noen i min omgangskrets har gjort det heller. Det er mange som gjør ting jeg kan tenke at jeg aldri ville gjort, men barna ser ut til å ha det bra, så da legger jeg meg ikke borti det.

Anonymkode: ead80...770

• Liker 1
Skrevet

Greia er at det er mye opp til saksbehandlerne som får saken/de som jobber på det aktuelle kontoret, hva som skal skje videre. Hvilke tiltak som blir satt inn eller ikke, og om det blir henlagt. 

Om saksbehandler i barneverntjenesten synes enten det ene eller det andre, så er det det som gjelder. Om det er riktig avgjørelse eller ikke, det vites ikke. Det er mange gode mennesker som jobber der. Men de som aldri burde jobbet med familier, de som har dårlig dømmekraft osv - de finnes også. Og når det kommer til noe så viktig som om en familie skal Få bestå eller ikke, er det helt grusomt i de tilfellene der saksbehandler tar feil. For det skjer. Men det burde ikke vært spillerom for at sånt skulle kunne skje. Folk tenker at hvis de bare oppfører seg pent og normalt, så kan ikke BV gjøre dem noe. Men de kan også bli meldt, og de kan også bli utsatt for en med dårlig dømmekraft, eller for misforståelser. Når et såpass stort system som barnevernet styres av mennesker med feil, blir det feil her og der. Og for de tilfeldige det gjelder så er det forferdelig. 

Anonymkode: 4cd41...464

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pøh! Hadde du kjent meg, hadde du aldri kalt meg naiv. Ikke akkurat det folk tror om meg, nei.

Men akkurat dette med sytingen om barnevernet har jeg fått opp i halsen. Folk er jo helt hysteriske, helt uten grunn. Du har ingenting å frykte fra dem om du behandler barna dine bra og normalt som man skal. 

De som frykter barnevernet har vel antageligvis dårlig samvittighet for noe fra før av, noe som ikke er helt som det burde være. Jeg har selv oppdratt barn, men har aldri noensinne fryktet barnevernet et sekund, fordi jeg visste at jeg gjorde alt til barnets beste og ikke gjorde noe galt.

Feil. De som frykter bv trenger ikke å ha en dritt å skjule ei ha dårlig samvittighet for noe. Jeg var selv slik en stund som nybakt mor inntil jeg skjønte at det skal mye til før bv blandes inn. Synes du bør gjøre noe med de fordommene dine for du kan ikke gå rundt å tro at alle er skyldige kun fordi de er kritiske til bvtj.

• Liker 4
Skrevet

Klart det er en del falske meldinger og hevnmeldinger der ute, men jeg tror stort sett bvt er flinke til å luke ut disse. 

En venninne har blitt meldt et par ganger anonymt. Den første gangen sto det at barna bare spiste potetgull, og i den andre sto det at de var alvorlig bekymret fordi hun hadde det rotete hjemme. De drev med oppussing og hadde hatt et par tanter av særkullsbarnet på besøk. Ingen av meldingene førte til noe som helst annet enn en samtale. Tantene var hevngjerrige fordi farmoren ikke fikk byttet samværshelg på særkullsbarnet (ja, farmoren...) 

Hvis man oppfører seg greit så har man lite å frykte. Selvsagt kan det skje feil, og feilplasseringer er alvorlige for barna det gjelder, men det skjer forholdsvis sjelden. 

Anonymkode: 52636...72e

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!! 👏🏼 

Anonymkode: 3ef41...09c

Skrevet

Barnevernet tar ikke barn i hytt og pine. Alle saker som kommer ut i media får vi bare frem siden fra privatpersoner der det er satt inn tiltak og/eller barnet er blitt tatt. 

Selv er jeg fosterbarn og kom på barnehjem som femåring. Det reddet meg, selv om mine biologiske foreldre var noen av de som ropte høyt og lenge om at det var feil og de var gode foreldre. Noe de ikke var. 

Jeg har barn selv og gikk på en psykisk smell for et par år siden. Jeg la meg inn på DPS for en periode, og da var de pliktet til å melde til barnevernet - i og med jeg hadde barn. De undersøkte, hadde samtaler med meg og barnet - men konkluderte med at jeg var en god mor og det ikke var noe å si på omsorgen og samspillet. 

Jeg ser mange av de som skal korsfeste barnevernet skaper en ureell frykt. Mange sier at om du er fosterbarn selv må du regne med at barnevernet kommer til å grave og ødelegge når du selv får barn.

Jeg er og pedagog, og har jobbet som avdelingsleder i barnehage i flere år og har av den grunn måtte melde saker inn selv. Da undersøker barnevernet, snakker med foresatte, gir tilbud om veiledning. De kommer aldri å tar barn uten grunn eller mistanke om vold. 

Dersom en blir meldt til barnevernet, uansett om en selv mener det er ugyldig grunn, så er det ikke verre enn å samarbeide og spille med åpne kort.  

Anonymkode: a010a...92c

• Liker 1
Skrevet
På 3.2.2020 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Feil! Flere venner har fått beskymringsmeldinger no. Svigermor og andre folk. De dikter opp tull.. Jeg vet at dette er flinke snille omtenksomme familier.Der barna har det så bra. Vært mye på ferier og andre ting med de.Og treffes så ofte at jeg ville merket det om det var noe.

Noen av de går i fra hverandre.Det blir for tungt for de.. Og der at mannen står mellom svigermor og kone er ikke alltid lett.Flott de mennene som står opp for konene sine.Men ikke alle tørr.Og flere av de snurrer sønnene sine rundt lillefingerer og gir de dårlig samvittighet.. Det tynger på.Det er flaut og fælt.Selv om de ikke har noe å skjule.

Ingen vet hvordan det er uten å ha vært i det selv eller sett det på nært hold.

2 gode familier gikk i oppløsning.. Ble for mye for de. Og hvor mye stress tror dere ikke dette blir for barna? Som i utgangspunktet hadde det fint?

Trist!

Få vekk anonym beskymringsmelding! Og vær strengere på hva som meldes.

Og JA meld de som trenger det.Ikke i hytt og pine eller på hevn!

Vær ærlig.Ikke lyg!

Vokste opp i ett helvete,ingen hjalp meg.. Og i forhold til det er det synt og se hvordan verden idag er blitt. 

Det du skriver om her er jo ikke bv sin feil, men dysfunksjonelle familier.

Selv er jeg blitt tullemeldt til bv tre ganger og ingenting annet skjedde enn at bv undersøkte og fant ut at beskyldningene bare var tull. Er ikke bv som er problemet, men idioter som sløser med bv sin tid fordi de holder på med tullemeldinger.

Anonymkode: 40420...6a5

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Folk som er redd for barnevernet er enten veldig usikre mennesker som tviler på seg selv eller mennesker som har barn som av grunner burde sjekkes ut av barnevernet.

Skrevet

Det var færre bekymringsmeldinger i 2018 enn tidligere år. Det er slettes ikke slik som du beskriver ts. Les deg opp på statistikk, bakgrunn for meldinger som blir sendt inn, hva meldingene resulterer i og hva som generelt står om hvordan meldepraksisen fungerer. 

Anonymkode: 31f3e...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...