Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som også mister mye hår for tiden? 

Har gjort det i 2 mnd nå og det slutter ikke, det begynner å se tynt ut, særlig i vikene:( Har vært hos lege, og mangler ikke noen vitaminer. Ettersom legen ikke vet sin arme råd så henviste hun meg til hudlege, har fått time i mars. 

Har alltid hatt tynt fint hår, men nå er det minsket på sidene, volumet er borte. Har prøvd b kompleks, diverse shampoo ingenting ser ut til å virke. 

Pleier å stripe det en gang i året, men kun ettervekst. Sist gang var i fjor rundt påske, og det ble ikke vellykket så frisøren måtte gjøre det om igjen. Etter det begynte jeg å merke håravfall. Var hos en frisør her om dagen og hun sa til meg at jeg har mye hår rundt, men i lengdene er det tynt. Hun sa det mest sannsynlig er førrige frisør som stripet det og helt sikkert tok det litt i lengdene, så håret begynte å brekke av.😫

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, dette går så inn på meg og jeg er bare så lei meg.

Anonymkode: a689e...bf4

Skrevet

Jeg hadde ekstremt hårtap en periode, og ble veldig tynn både i viker og generelt. Fikk tips på nett om å prøve Arcon Tisane, og det tok bare et par uke så ble hårtapet betraktelig redusert. 

Skrevet

Hva med andre i familien som er på din alder eller eldre? Har de samme problem ? 

Skrevet
2 timer siden, Castor Troy skrev:

Hva med andre i familien som er på din alder eller eldre? Har de samme problem ? 

Nei, ikke som jeg vet. Vet at søsteren til min mor også mister hår for tiden.

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet

Om håret knekker av er det jo bare å klippe det. Hår vokser ut igjen 

Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Om håret knekker av er det jo bare å klippe det. Hår vokser ut igjen 

Jeg har klippet det i førrige uke men mister mye hår fortsatt. Eneste forskjellen er at det jeg mister er kortere.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke som jeg vet. Vet at søsteren til min mor også mister hår for tiden.

Kanskje du er veldig følsom for kjemikalier i håret. Hadde ikke tatt sjansen på å farge håret igjen. Bruk også mild sjampo og balsam. Kanskje kjøre en hårkur

Skrevet

Hvordan har du det? Jeg mistet i en periode jeg hadde det vanskelig. 

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet? Jeg mistet mye hår fordi jeg hadde lavt stoffskifte, men når jeg begynte på medisiner så ble det mye bedre. 

Anonymkode: ae1a3...d49

Skrevet

Håret går i ulike vekstfaser, og så lenge du mister hår jevnt over, og ikke flekkvis er det som regel ingen grunn til bekymring.

Som regel skyldes det en eller annen stressreaksjon i kroppen (f.eks fødsel, vekttap, amming, kræsjdiett, dødsfall som går inn på deg), som man ikke klarer å koble med hårtapet, da hårtapet gjerne skjer 2-4 mnd etter stresset og varer i 2-6 mnd. Dette kalles telogen effluvium, for de som er interesserte i terminologien. Håret vokser ut igjen, du kommer bare til å ha et år med småhår og sparesveis alle veier.

Nioxin system er det beste for dette etter min mening. Ølgjør, biotin og sånne ting er bortkasta penger. Nioxin får hårtapet til å stoppe opp litt og håret ditt kjennes mer fyldig ut etter 3-4 dager.

Skrevet
14 timer siden, Castor Troy skrev:

Kanskje du er veldig følsom for kjemikalier i håret. Hadde ikke tatt sjansen på å farge håret igjen. Bruk også mild sjampo og balsam. Kanskje kjøre en hårkur

Jeg har alltid stripet det kun en gang i året og det bare i ettervekst, aldri bunn.

Skrevet
14 timer siden, Pia Sofia skrev:

Hvordan har du det? Jeg mistet i en periode jeg hadde det vanskelig. 

Jeg har det bra egentlig, ikke noe har skjedd som skal resultere at jeg mister håret, som jeg vet om.

Skrevet
11 timer siden, CabinCruiser skrev:

Håret går i ulike vekstfaser, og så lenge du mister hår jevnt over, og ikke flekkvis er det som regel ingen grunn til bekymring.

Som regel skyldes det en eller annen stressreaksjon i kroppen (f.eks fødsel, vekttap, amming, kræsjdiett, dødsfall som går inn på deg), som man ikke klarer å koble med hårtapet, da hårtapet gjerne skjer 2-4 mnd etter stresset og varer i 2-6 mnd. Dette kalles telogen effluvium, for de som er interesserte i terminologien. Håret vokser ut igjen, du kommer bare til å ha et år med småhår og sparesveis alle veier.

Nioxin system er det beste for dette etter min mening. Ølgjør, biotin og sånne ting er bortkasta penger. Nioxin får hårtapet til å stoppe opp litt og håret ditt kjennes mer fyldig ut etter 3-4 dager.

Har brukt nioxin i flere mnd. Men måtte slutte da jeg er allergisk, ble rød i hele ansiktet, ørene og kroppen pluss at jeg klødde mye. Likte Nioxin men måtte slutte. Nå bruker jeg kun det skummet som man tar i håndkletørt hår for å få volum, men shampoo måtte jeg kutte ut.

Skrevet

Er det ingen andre som sliter med det samme? 🥺🥺 

Skrevet

jeg føler også at jeg blir tynnere på toppen! skillen er videre og hodebunnen lyser i gjennom om jeg har oppsatt hår..

merker ikke noe økt håravfall, men har mer tynt puslete babyhår som ikke blir lengre og er glassaktig og gjennomsiktig 😬

tar biotin, det hjelper på negler, men ikke håret

er 43 år og kvinne

Anonymkode: 1a3be...85a

Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler også at jeg blir tynnere på toppen! skillen er videre og hodebunnen lyser i gjennom om jeg har oppsatt hår..

merker ikke noe økt håravfall, men har mer tynt puslete babyhår som ikke blir lengre og er glassaktig og gjennomsiktig 😬

tar biotin, det hjelper på negler, men ikke håret

er 43 år og kvinne

Menopause🤕

Skrevet
3 timer siden, CabinCruiser skrev:

Menopause🤕

jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon 

Jeg også.

Skrevet

vurderer å bestille legetime og måle hormonnivå.

hormontilskudd vil vel hjelpe om hårfellingen skyldes begynnende menopause?

noen av dere som bruker østrogen el progesteron tilskudd? 

Skrevet

Det hjalp mitt hår og begynne å ta jern og ølgjær.  Hadde lav blodprosent og hårtap var et symptom. Ølgjær har gjort at håret vokser litt lengre enn det har pleid i gjøre, men håret har ikke blitt tykkere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...