AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Er det noen av dere som også mister mye hår for tiden? Har gjort det i 2 mnd nå og det slutter ikke, det begynner å se tynt ut, særlig i vikene:( Har vært hos lege, og mangler ikke noen vitaminer. Ettersom legen ikke vet sin arme råd så henviste hun meg til hudlege, har fått time i mars. Har alltid hatt tynt fint hår, men nå er det minsket på sidene, volumet er borte. Har prøvd b kompleks, diverse shampoo ingenting ser ut til å virke. Pleier å stripe det en gang i året, men kun ettervekst. Sist gang var i fjor rundt påske, og det ble ikke vellykket så frisøren måtte gjøre det om igjen. Etter det begynte jeg å merke håravfall. Var hos en frisør her om dagen og hun sa til meg at jeg har mye hår rundt, men i lengdene er det tynt. Hun sa det mest sannsynlig er førrige frisør som stripet det og helt sikkert tok det litt i lengdene, så håret begynte å brekke av.😫 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, dette går så inn på meg og jeg er bare så lei meg. Anonymkode: a689e...bf4
Ulven Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde ekstremt hårtap en periode, og ble veldig tynn både i viker og generelt. Fikk tips på nett om å prøve Arcon Tisane, og det tok bare et par uke så ble hårtapet betraktelig redusert.
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Hva med andre i familien som er på din alder eller eldre? Har de samme problem ?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, Castor Troy skrev: Hva med andre i familien som er på din alder eller eldre? Har de samme problem ? Nei, ikke som jeg vet. Vet at søsteren til min mor også mister hår for tiden. Anonymkode: a689e...bf4 1
Gjest førstedamen Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Om håret knekker av er det jo bare å klippe det. Hår vokser ut igjen
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Akkurat nå, førstedamen skrev: Om håret knekker av er det jo bare å klippe det. Hår vokser ut igjen Jeg har klippet det i førrige uke men mister mye hår fortsatt. Eneste forskjellen er at det jeg mister er kortere. Anonymkode: a689e...bf4
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke som jeg vet. Vet at søsteren til min mor også mister hår for tiden. Anonymkode: a689e...bf4 Kanskje du er veldig følsom for kjemikalier i håret. Hadde ikke tatt sjansen på å farge håret igjen. Bruk også mild sjampo og balsam. Kanskje kjøre en hårkur
Pia Sofia Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Hvordan har du det? Jeg mistet i en periode jeg hadde det vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Har du sjekket stoffskiftet? Jeg mistet mye hår fordi jeg hadde lavt stoffskifte, men når jeg begynte på medisiner så ble det mye bedre. Anonymkode: ae1a3...d49
CabinCruiser Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 Håret går i ulike vekstfaser, og så lenge du mister hår jevnt over, og ikke flekkvis er det som regel ingen grunn til bekymring. Som regel skyldes det en eller annen stressreaksjon i kroppen (f.eks fødsel, vekttap, amming, kræsjdiett, dødsfall som går inn på deg), som man ikke klarer å koble med hårtapet, da hårtapet gjerne skjer 2-4 mnd etter stresset og varer i 2-6 mnd. Dette kalles telogen effluvium, for de som er interesserte i terminologien. Håret vokser ut igjen, du kommer bare til å ha et år med småhår og sparesveis alle veier. Nioxin system er det beste for dette etter min mening. Ølgjør, biotin og sånne ting er bortkasta penger. Nioxin får hårtapet til å stoppe opp litt og håret ditt kjennes mer fyldig ut etter 3-4 dager.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 14 timer siden, Castor Troy skrev: Kanskje du er veldig følsom for kjemikalier i håret. Hadde ikke tatt sjansen på å farge håret igjen. Bruk også mild sjampo og balsam. Kanskje kjøre en hårkur Jeg har alltid stripet det kun en gang i året og det bare i ettervekst, aldri bunn. Anonymkode: a689e...bf4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 14 timer siden, Pia Sofia skrev: Hvordan har du det? Jeg mistet i en periode jeg hadde det vanskelig. Jeg har det bra egentlig, ikke noe har skjedd som skal resultere at jeg mister håret, som jeg vet om. Anonymkode: a689e...bf4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 11 timer siden, CabinCruiser skrev: Håret går i ulike vekstfaser, og så lenge du mister hår jevnt over, og ikke flekkvis er det som regel ingen grunn til bekymring. Som regel skyldes det en eller annen stressreaksjon i kroppen (f.eks fødsel, vekttap, amming, kræsjdiett, dødsfall som går inn på deg), som man ikke klarer å koble med hårtapet, da hårtapet gjerne skjer 2-4 mnd etter stresset og varer i 2-6 mnd. Dette kalles telogen effluvium, for de som er interesserte i terminologien. Håret vokser ut igjen, du kommer bare til å ha et år med småhår og sparesveis alle veier. Nioxin system er det beste for dette etter min mening. Ølgjør, biotin og sånne ting er bortkasta penger. Nioxin får hårtapet til å stoppe opp litt og håret ditt kjennes mer fyldig ut etter 3-4 dager. Har brukt nioxin i flere mnd. Men måtte slutte da jeg er allergisk, ble rød i hele ansiktet, ørene og kroppen pluss at jeg klødde mye. Likte Nioxin men måtte slutte. Nå bruker jeg kun det skummet som man tar i håndkletørt hår for å få volum, men shampoo måtte jeg kutte ut. Anonymkode: a689e...bf4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 Er det ingen andre som sliter med det samme? 🥺🥺 Anonymkode: a689e...bf4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 jeg føler også at jeg blir tynnere på toppen! skillen er videre og hodebunnen lyser i gjennom om jeg har oppsatt hår.. merker ikke noe økt håravfall, men har mer tynt puslete babyhår som ikke blir lengre og er glassaktig og gjennomsiktig 😬 tar biotin, det hjelper på negler, men ikke håret er 43 år og kvinne Anonymkode: 1a3be...85a
CabinCruiser Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg føler også at jeg blir tynnere på toppen! skillen er videre og hodebunnen lyser i gjennom om jeg har oppsatt hår.. merker ikke noe økt håravfall, men har mer tynt puslete babyhår som ikke blir lengre og er glassaktig og gjennomsiktig 😬 tar biotin, det hjelper på negler, men ikke håret er 43 år og kvinne Anonymkode: 1a3be...85a Menopause🤕
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 3 timer siden, CabinCruiser skrev: Menopause🤕 jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon Anonymkode: 1a3be...85a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har fortsatt regelmessig menstruasjon Anonymkode: 1a3be...85a Jeg også. Anonymkode: a689e...bf4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 vurderer å bestille legetime og måle hormonnivå. hormontilskudd vil vel hjelpe om hårfellingen skyldes begynnende menopause? noen av dere som bruker østrogen el progesteron tilskudd? Anonymkode: 1a3be...85a
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2020 #20 Skrevet 8. februar 2020 Det hjalp mitt hår og begynne å ta jern og ølgjær. Hadde lav blodprosent og hårtap var et symptom. Ølgjær har gjort at håret vokser litt lengre enn det har pleid i gjøre, men håret har ikke blitt tykkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå