AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Som ungdom skulle jeg forandre verden, som alle andre. Ble kronisk syk i studiene dog og fikk tre barn ikke så lenge etter det, så der gikk det vel over et tiår etter en annen oppskrift. Nå begynner ungene å bli større og jeg begynner å få tid til meg selv. Men...oops, hvem er jeg? Jeg gjør en forskjell på jobben og det er middels kjekt å være der. Men fokus fra ledelsen og ned er sparing, "kun det mest nødvendige". I partiet er det stort sett folk som har idealer som ikke er sterkere enn at om det passer dem, kastes de over bord. Lokalt utvikles lite nytt. Redde planeten er greia blant idealister nå, men jeg er ingen Don Quijote. Den kampen tar ikke jeg. For å virkelig gjøre en forskjell trengs enormt med tid og ressurser. Jeg er litt rådvill. Flere i samme situasjon, som kanskje har kommet seg ut av det? Anonymkode: 9568c...f7e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Føler meg litt som deg, at det ikke er bruk for meg. Det jeg trur hjelpe er å finne frem til hva du interesserer deg for. Om du ikke vet, se til da du var barn. Hva likte du som barn? Bygg på det og lev ut drømmen. Forandre verden,sier du? Der har du jo en mulighet til noe det er bruk for deg. Sett opp en plan på hvordan du kan få det til. Å forandre verden, kan og være å gjøre noe bedre, enten for et eller flere mennesker. Du kan starte i det små. Hva med et kurs eller noe om personlig utvikling som får farten på noe inni deg? Å forandre verden til det bedre, kan og være å forandre deg selv til det bedre. Start med deg selv og jobb med personlig utvikling, fordi da øker du og din egen empatiske evne, selvtillitt/selvfølelse og forståelse som senere en eller annen gang kan komme mange til nytte. Lykke til Anonymkode: 16106...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 De færreste vil revolusjonere verden. Det beste man kan gjøre for å være til nytte er de enkle miljøvennlige grepene som gjør en forskjell i det store bildet. Men hvorfor sier du at du ikke har noe å bruke livet ditt på? Du har tre barn som begynner å bli store, bruk livet ditt på å kose deg! gjør hverdagen koselig og varm, fokuser på å finne ut hva du liker å gjøre også bygger du videre på det. Anonymkode: 05b24...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå