Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er dette noen mulighet for å skaffe seg sykemelding uten å reise til legen? Sjekket legesenteret mitt og hun hadde ikke tid før om 2 uker. Er det mulig å ringe inn dit å be om det? eller må jeg ringe jobb å si at jeg ikke får tak i noen sykemelding på en stund, men at jeg blir borte.

Sitat

Anonymkode: c4474...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men er det krise/akutt så har de fleste legekontor haste timer så du kan ringe når de åpner og få en time, ville gjort det i morgen. 

Anonymkode: a462a...b85

• Liker 2
Skrevet

Leger kan ikke tilbakedatere sykmeldinger, så det kan du ikke gjøre. Du vet heller ikke om du får sykmelding. 

Du ringer legekontoret ditt når de åpner på morgenen så har de noen hastetimer ledig. Du kan si hva det gjelder, så kanskje du får snakket med en lege og sagt hvorfor du må bli sykemeldt. 

Anonymkode: c11e7...394

Skrevet

Hastetime hos fastlege, privat legetime eller legevakt.

Anonymkode: 53363...b6f

Skrevet

Min lege har i hvert fall tilbakedatert sykemelding. Tror det går på tidspunkt for kontakt. Jeg har fått sykemelding via sms til legekontoret. 
Jeg forklarte behovet, og sykemeldingen kom dagen etter, med rett dato.

Anonymkode: c9a5a...ee3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min lege har i hvert fall tilbakedatert sykemelding. Tror det går på tidspunkt for kontakt. Jeg har fått sykemelding via sms til legekontoret. 
Jeg forklarte behovet, og sykemeldingen kom dagen etter, med rett dato.

Anonymkode: c9a5a...ee3

Men da har du vært i kontakt med legekontoret? Det blir noe annet enn å komme etter å ha vært hjemme i 2 uker og kreve sykemelding for disse to ukene du allerede har vært hjemme. 

Anonymkode: c11e7...394

Skrevet

Hvis du ikke kan få komme til legen din før om 2 uker, så ringer du legekontoret når det åpner om morningen og får en hastetime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...