Gå til innhold

Hvor gammel er hodeputen du har i sengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.bt.no/innenriks/i/zle0O/hodeputen-er-full-av-muggsopp

Ekkel lesning... 

Mine hodeputer er 3 og et halvt år gamle. Kjøpte alle nye da jeg flyttet inn her jeg bor nå. Har ikke vasket dem, fordi erfaringen er at hodeputer da blir "klumpete" etterpå. Har ingen dunputer, kun syntetiske. Da trives vel ikke muggsopp og midd like godt?

Har du tenkt over dette med hodeputer før? Vet du i det hele tatt hvor gammel din er? Vasker du den jevnlig, eller bytter du ut hele greia?

Anonymkode: 502e3...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra TS:

Skriver i innlegget over "Har ikke vasket dem, fordi erfaringen er at hodeputer da blir "klumpete" etterpå."

Da mener jeg altså at jeg ikke har vasket selve puten. Men selvsagt vasker og bytter jeg putetrekk hele tiden 🙂

Anonymkode: 502e3...e02

Skrevet

Kjøpte nye for 9 mnd siden. De gamle var to år gamle. 

jeg vasker alle puter og dyner to ganger i året, vår og høst. 

Anonymkode: 1e579...9e5

Skrevet

Putene vi har i hus er stort sett i hvert fall 15-20 år gamle, men de vaskes jo jevnlig på 60 grader. Har kun syntetiske.

Anonymkode: 47c14...bdf

• Liker 1
Skrevet

Har dunputer, vaskes to ganger i året og har ekstra beskyttelsestrekk på. Trekket vaskes oftere. Luftes ute når det er kjølig vær. Puter er ikke noe jeg fornyer når det ikke er nødvendig. 

Skrevet

Min nærmer seg nok 1 år.

Anonymkode: d065d...981

Skrevet

Jeg kjøper nye cirka én gang i året. 

Skrevet

Min er vel rundt 9 år gammel. Vasket den for ikke så lenge siden, men det begynner vel å bli på tide med en runde til.

Skrevet

2 år. Har beskyttelsestrekk inni putetrekket, så puta ikke blir gul. Har også en ubrukt i klesskapet.

Anonymkode: ebadb...ec1

Gjest Villfisker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

2 år. Har beskyttelsestrekk inni putetrekket, så puta ikke blir gul. Har også en ubrukt i klesskapet.

Anonymkode: ebadb...ec1

Den skulle ikke være anonym.

Skrevet

Leste et eller annet sted at puter bør byttes annethvert år. Det har jeg aldri gjort og ser vel ikke helt behovet for så hyppige bytter  - har tenkt at det er puteselgerne som sier dette ;)

Byttet nylig ut noen "nedliggede" puter, men tror de var over 10 år gamle og var nok litt på overtid. Bruker bare dun.

Skrevet
Akkurat nå, Jytte skrev:

Har dunputer, vaskes to ganger i året og har ekstra beskyttelsestrekk på. Trekket vaskes oftere. Luftes ute når det er kjølig vær. Puter er ikke noe jeg fornyer når det ikke er nødvendig. 

Hvordan vasker du dunputene dine?

Anonymkode: 3a9f5...5f4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vasker du dunputene dine?

Anonymkode: 3a9f5...5f4

60 grader og i tørketrommel med tennisballer. 

Skrevet

3 uker gammel😁

Den forrige var over 20 år gammel, det var en fryd å bytte den ut, men tok litt tid før jeg sov godt med en ny.

Anonymkode: af165...967

Skrevet

Ca 4 år gammel, vaskes 1-2 ganger i året, går definitivt i vaskemaskinen i morgen! :) 

Anonymkode: f068b...f6d

Skrevet

Alle er tre år gamle og blir vasket ca tre ganger i året.

Skrevet

Jeg foretrekker dunputer og de vaskes 3 - 4 ganger i året på 60 grader før jeg bytter dem etter et par år. Har også beskyttelsestrekk på som går i vaskemaskinen sammen med vanlig sengetøyvask ca. en gang i måneden. Orker ikke nedliggende, halvskitne puter! :spy:

• Liker 1
Skrevet

De er 1 og 2 år gamle, de syntetiske (2 stykk) vaskes 2 ganger i året, null stress med at de blir klumpete, hadde de blitt det hadde jeg skaffet noen nye fremfor og ikke vaske dem🤢 Dunputa sendes til mamma ettersom hun har tørketrommel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...