AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei! Er ei blid jente på 20 som kunne tenkt å finne meg en jobb. Har søkt her og der og fått noen henvendelser tilbake fra de jeg søkte hos. En arb. Giver mente at søknaden min ikke var god nok for å få stillingen. Lurte derfor på om noen som er helt rå på jobbsøknad kunne hjelpe meg? Det hadde vært så utrolig snilt. Takk for svar og ikke minst for din hjelp 💓 Anonymkode: 44dfe...566
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #2 Skrevet 6. februar 2020 På 3.2.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev: Hei! Er ei blid jente på 20 som kunne tenkt å finne meg en jobb. Har søkt her og der og fått noen henvendelser tilbake fra de jeg søkte hos. En arb. Giver mente at søknaden min ikke var god nok for å få stillingen. Lurte derfor på om noen som er helt rå på jobbsøknad kunne hjelpe meg? Det hadde vært så utrolig snilt. Takk for svar og ikke minst for din hjelp 💓 Anonymkode: 44dfe...566 Kan du legge ut en anonymisert versjon av søknaden din? Blir lettere å gi eventuelle råd da. Anonymkode: 71502...539
Tran09 Skrevet 6. februar 2020 #3 Skrevet 6. februar 2020 Jeg har fått høre på intervju at søknadsteksten min har vært blandt de beste de noen gang har lest, jeg kan kanskje hjelpe deg Send meg en PM med anonymisert søknad og link til utlysningsteksten så kan jeg se på den og gi deg noen punkter. Jeg kommer ikke til å skrive søknaden din for deg, men kan komme med råd og veiledning
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #4 Skrevet 6. februar 2020 På 3.2.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev: Hei! Er ei blid jente på 20 som kunne tenkt å finne meg en jobb. Har søkt her og der og fått noen henvendelser tilbake fra de jeg søkte hos. En arb. Giver mente at søknaden min ikke var god nok for å få stillingen. Lurte derfor på om noen som er helt rå på jobbsøknad kunne hjelpe meg? Det hadde vært så utrolig snilt. Takk for svar og ikke minst for din hjelp 💓 Anonymkode: 44dfe...566 Lurer litt på hva denne arbeidsgiveren mente med at søknaden ikke var god nok, egentlig. Man ansetter jo mennesker, ikke søknadsteksten, liksom. Klart man framstår bedre hvis man har en god søknad, men hva var det som gjorde at søknaden diskvalifiserte deg alene? Anonymkode: 998a8...881 1
Humas Skrevet 6. februar 2020 #5 Skrevet 6. februar 2020 Det er mange tips der ute hvis man googler litt. At en arbeidsgiver gir en slik tilbakemelding gir deg en gyllen anledning til å spørre på en fin måte om hva de mente med det, så kan du få gode svar som du kan bruke på senere søknader. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #6 Skrevet 6. februar 2020 Eller som meg som ikke kan noe om sånt. Går direkte å spør i steden jeg 😀 og jobb fikk jeg så vidt da jeg er helt på bærtur på slikt. Viser seg i ettertid at bossen er svært fornøyd og høynet lønnen med 45000 i året og forteller meg at jeg er den mest effektive og produktive i firmaet med 73 ansatte. 0 sykefravær på 3 år og kjører på. Hadde jeg sittet som sjef hadde jeg aldri ansatt etter en god CV eller søknad. Se personen her i gården 😉👍 Anonymkode: 3263b...d87
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #7 Skrevet 6. februar 2020 6 minutter siden, Tran09 skrev: Jeg har fått høre på intervju at søknadsteksten min har vært blandt de beste de noen gang har lest, jeg kan kanskje hjelpe deg Send meg en PM med anonymisert søknad og link til utlysningsteksten så kan jeg se på den og gi deg noen punkter. Jeg kommer ikke til å skrive søknaden din for deg, men kan komme med råd og veiledning Hei Tran. Takk for svar du, jeg lurte på om jeg kunne sendt det til din bruker anonymt? Jeg ønsker ikke å legge ut søknaden her så alle kan se den. Jeg har den skrevet ferdig. Alt du trenger å. Gjøre er å gi meg råd.. Anonymkode: 44dfe...566
Nooni Skrevet 6. februar 2020 #8 Skrevet 6. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer litt på hva denne arbeidsgiveren mente med at søknaden ikke var god nok, egentlig. Man ansetter jo mennesker, ikke søknadsteksten, liksom. Klart man framstår bedre hvis man har en god søknad, men hva var det som gjorde at søknaden diskvalifiserte deg alene? Anonymkode: 998a8...881 Det er helt riktig. Og da kan det hende at mennesket ikke helt har kommet frem i søknadsteksten. Hvis du har sett og kopiert for mye fra nett ... vel, folk som leser søknader hver dag blir lei av fraser som "jeg liker å jobbe selvstendig, men fungerer også godt i team". Det sier ingenting, det er en typisk mekanisk formulering. Skriv om hvorfor du søker og vær kort og konsis på hvorfor du tenker at denne jobben passer til deg og hva du har å bidra med. "Varm" søknaden med engasjementet ditt. For å svare godt på dette så bør du vite litt om bedriften, så google og snakk med folk som kjenner dem. Ikke skriv side opp og side ned - få gjerne hjelp av noen hvor du sier hva du tenker, mener og føler og be om hjelp til å få det formulert ekte, varmt og personlig.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #9 Skrevet 6. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du legge ut en anonymisert versjon av søknaden din? Blir lettere å gi eventuelle råd da. Anonymkode: 71502...539 Vil helst ikke gi ut offentlig. Send meg gjerne personlig en melding så kan jeg sende. Anonymkode: 44dfe...566
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 9 minutter siden, Tran09 skrev: Jeg har fått høre på intervju at søknadsteksten min har vært blandt de beste de noen gang har lest, jeg kan kanskje hjelpe deg Send meg en PM med anonymisert søknad og link til utlysningsteksten så kan jeg se på den og gi deg noen punkter. Jeg kommer ikke til å skrive søknaden din for deg, men kan komme med råd og veiledning Får du sendt meg en anonym meld på v Kan vi heller ta det derfra? Anonymkode: 44dfe...566
Tran09 Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du sendt meg en anonym meld på v Kan vi heller ta det derfra? Anonymkode: 44dfe...566 Kan ikke sende deg en melding siden du har skrevet innlegget som AB
Tran09 Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Tran. Takk for svar du, jeg lurte på om jeg kunne sendt det til din bruker anonymt? Jeg ønsker ikke å legge ut søknaden her så alle kan se den. Jeg har den skrevet ferdig. Alt du trenger å. Gjøre er å gi meg råd.. Anonymkode: 44dfe...566 Den er god, send meg gjerne en melding. Jeg lover å ikke offentliggjøre brukernavnet ditt til noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå