AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei, ville bare skrive inn til dere som holder på med disse slitsomme greiene her. Vi startet med å prøve når jeg var 33 år, ingenting hadde skjedd da jeg var 34 og vi startet testing. Det viste seg at jeg hadde lite egg, og mannen litt late svømmere. Vi skulle derfor få 3 offentlige forsøk i Porsgrunn. Vi fikk ett, og hestekur med hormoner. Da fikk vi ut ett bittelite skrukkete egg, som vi ikke kunne bruke. Vi fikk beskjed om at det ikke var noe vits i å prøve de to siste, da jeg hadde ekstremt dårlige hormonverdier. Jeg hadde også en AMH på 0,1. Fsh var vel 13. Needless to say at jeg ble knust. Ringte derfor en spesialist i Trondheim for 2nd opinion, hans ord glemmer jeg aldri "med de blodprøvene der kommer du aldri til å bli gravid, og hvis du mot all formodning blir det kommer du til å miste det. Gå for donor!" Sjelden har jeg følt meg mer mislykket som menneske da jeg ikke klarte å lage det som tilsyntelatende skulle være det enkleste i verden. Jeg har alltid hatt en god intuisjon. Så da intuisjonen min ba meg om å dra Masterkortet på Aleris til tross for alle negative svar, gjorde jeg det. Kort regime, først 5-6 follikler, men kun ett egg ut. Og det delte seg perfekt!! Det egget er nå 8 år, og den fineste 100 000 kronern i verden:))) Budskapet er: Gi aldri opp!! Det kommer ett barn når tiden er inne! Varm klem fra meg Anonymkode: 5b1a3...d5b 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Budskapet er, gå privat 👍 Og har du ikke råd til det, har du ikke råd til å få barn. Anonymkode: 3e1f8...ced
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Så herlig ❤️ Vi prøvde og i mange lange år. Fikk min første positive test etter 5. forsøk! Nå er jeg gravid på ny etter "bare" 3 nye runder med IVF. Jeg har hele tiden hatt mer enn nok egg, men dårlig kvalitet. Det kombinert med mannens dårlige svømmere er ikke akkurat de beste ingrediensene når en skal lage barn... Men kvaliteten hos oss begge har blitt bedre og bedre faktisk!! Så til alle dere som strever og er i ferd med å miste håpet; ikke gi opp! Jeg gleder meg til sensommeren, da er jeg sannsynligvis tobarnsmor 👨👩👧👦 Anonymkode: df443...154 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så herlig ❤️ Vi prøvde og i mange lange år. Fikk min første positive test etter 5. forsøk! Nå er jeg gravid på ny etter "bare" 3 nye runder med IVF. Jeg har hele tiden hatt mer enn nok egg, men dårlig kvalitet. Det kombinert med mannens dårlige svømmere er ikke akkurat de beste ingrediensene når en skal lage barn... Men kvaliteten hos oss begge har blitt bedre og bedre faktisk!! Så til alle dere som strever og er i ferd med å miste håpet; ikke gi opp! Jeg gleder meg til sensommeren, da er jeg sannsynligvis tobarnsmor 👨👩👧👦 Anonymkode: df443...154 Hva gjorde du for å forbedre eggkvaliteten? Anonymkode: 15e2a...b73
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Budskapet er, gå privat 👍 Og har du ikke råd til det, har du ikke råd til å få barn. Anonymkode: 3e1f8...ced Denne er stygg! Å ha råd til barn har di fleste. Men det er ikke alle som har råd til donoregg, surrogat, adopsjon osv. Du aner tydligvis ikke hva slike ting kan koste. Vi har en helt gjennomsnittlig husinntekt på 800 000 i året. Likevel har vi ikke råd til å gå gjennom ivf privat uten å spare i flere år. Med de må vi velge bort ferier, oppussing av hus osv. Vi kan ikke unne oss noe. Og kanskje vi får spart oss opp til ett forsøk på 2 år Anonymkode: 15e2a...b73
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne er stygg! Å ha råd til barn har di fleste. Men det er ikke alle som har råd til donoregg, surrogat, adopsjon osv. Du aner tydligvis ikke hva slike ting kan koste. Vi har en helt gjennomsnittlig husinntekt på 800 000 i året. Likevel har vi ikke råd til å gå gjennom ivf privat uten å spare i flere år. Med de må vi velge bort ferier, oppussing av hus osv. Vi kan ikke unne oss noe. Og kanskje vi får spart oss opp til ett forsøk på 2 år Anonymkode: 15e2a...b73 Litt på siden og går ikke ut ifra at alle har den muligheten, men har dere vurdert å låne på huset? Det er jo tapsprosjekt mtp renter og hva om dere ikke lykkes osv, men vi kommer til å selge campingvogna hvis vi må gå privat... (er maksbelånt, men likevel lite lån, vi bare bor på bygda så husene er ikke verdt mer her) Anonymkode: f7d13...dd2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne er stygg! Å ha råd til barn har di fleste. Men det er ikke alle som har råd til donoregg, surrogat, adopsjon osv. Du aner tydligvis ikke hva slike ting kan koste. Vi har en helt gjennomsnittlig husinntekt på 800 000 i året. Likevel har vi ikke råd til å gå gjennom ivf privat uten å spare i flere år. Med de må vi velge bort ferier, oppussing av hus osv. Vi kan ikke unne oss noe. Og kanskje vi får spart oss opp til ett forsøk på 2 år Anonymkode: 15e2a...b73 Samme årsinntekt som oss og vi har akkurat brukt 100 000 kroner på ivf. Dere må ha usedvanlig dårlig økonomisk sans om dere må spare i 2 år. Vi har forresten akkurat kjøpt ny bil til litt over tohundretusen også. Alt dette uten lån, selvfølgelig. Anonymkode: 3e1f8...ced
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 På 3.2.2020 den 14.55, AnonymBruker skrev: Budskapet er, gå privat 👍 Og har du ikke råd til det, har du ikke råd til å få barn. Anonymkode: 3e1f8...ced Nå må du gi deg!! Poenget var heller at man ikke skal gi opp til tross for dårlige odds. De fleste får vel fatt i ett kort eller ett lite lån. Bare.Må.Være.Negativ. Anonymkode: 5b1a3...d5b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #10 Skrevet 5. februar 2020 På 3.2.2020 den 15.08, AnonymBruker skrev: Så herlig ❤️ Vi prøvde og i mange lange år. Fikk min første positive test etter 5. forsøk! Nå er jeg gravid på ny etter "bare" 3 nye runder med IVF. Jeg har hele tiden hatt mer enn nok egg, men dårlig kvalitet. Det kombinert med mannens dårlige svømmere er ikke akkurat de beste ingrediensene når en skal lage barn... Men kvaliteten hos oss begge har blitt bedre og bedre faktisk!! Så til alle dere som strever og er i ferd med å miste håpet; ikke gi opp! Jeg gleder meg til sensommeren, da er jeg sannsynligvis tobarnsmor 👨👩👧👦 Anonymkode: df443...154 ❤️🎈 ts Anonymkode: 5b1a3...d5b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #11 Skrevet 5. februar 2020 På 3.2.2020 den 15.17, AnonymBruker skrev: Hva gjorde du for å forbedre eggkvaliteten? Anonymkode: 15e2a...b73 Vet denne ikke er til meg, men kan fortelle min historie. Langt regime i Porsgrunn, kort hos Aleris + blodfortynnende. Jeg ble gravid to ganger av meg selv ila tre år, men mista. ts Anonymkode: 5b1a3...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå