Gå til innhold

Er meldt til BV men aner ikke hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høst var det en undersøkelse av oss fra BV som de henla med en gang etter å ha møtt oss. 

Nå har jeg blitt meldt til BV igjen, men jeg aner jo ikke hvorfor. Jeg har et barn med spesielle behov, som er utagerende og under utredning. Dét er noe som kanskje kan være noe som noen har reagert på om de kun har sett på oppførsel uten å vite årsak. 

Ellers så aner jeg bare ikke. Og jeg er lei meg fordi jeg trodde jeg var ferdig med BV etter å ha blitt "godkjent" og vel så det i høst. Vi har bra samspill, et godt forhold og et bra liv. Er lei meg fordi det er så stigma rundt dette, og jeg føler meg mistrodd som forelder. 

Tips? 

Og hva kan det være? Hvorfor i all verden kan dette ha skjedd? 

Anonymkode: 0acd9...433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som vil prøve å ta dere? Er du uvenn med noen?

Anonymkode: 19533...b86

Skrevet

Ikke som jeg vet om... 

Ts

Skrevet

Fikk du svar på ved forrige runde hvilket grunnlag dere ble meldt for?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fikk du svar på ved forrige runde hvilket grunnlag dere ble meldt for?

Jada. Og det var undersøkelsesplikt for dem, men de fant ikke noe å være bekymret for. 

Skrevet

Vet du hvem som har meldt? 
Du har kanskje ikke rukket å være på møte enda? 

Jeg har selv opplevd at jeg ble meldt anonymt av en nabo, en nabo som virkelig ikke hadde peiling på hva som foregikk, og som barnevernet sa "i denne meldingen var det mye sladder, og jeg tror de snakker om et annet barn innimellom?" 

Henlagt. 

Skolen meldte også, henlagt før møte med barnevern. 

Jeg har også barn med spesielle behov. Verste var å gå og vente fra jeg fikk vite at mld fra skolen var sendt, til de tok kontakt. For vi var virkelig ikke prioritert, og det tok nesten 3 mnd. 

Første mld fikk jeg vite om samme dag som jeg var på møte, tok nesten 3 mnd fra melding kom til de kalte meg inn da også. Vi er dessverre mange med barn med spesielle behov som har opplevd dette. 
Jeg vet om 5 familier bare i mitt nærområde! Og det er de jeg vet om.  Helt sikkert mange jeg ikke vet om. 

(alle sakene henlagt forresten) 

Anonymkode: 61262...977

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det sånn at barn med spesielle behov er så utsatt for dette? Jeg blir så fortvilt. 

Men godt å høre at det ikke bare er her sånne meldinger har kommet uten at noe faktisk er galt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn at barn med spesielle behov er så utsatt for dette? Jeg blir så fortvilt. 

Men godt å høre at det ikke bare er her sånne meldinger har kommet uten at noe faktisk er galt. 

Det har jeg lurt på mange ganger. Og som jeg sa til BV, vi sees nok igjen, før alle barna bikker 18 år. 
BV er jo også ganske frustert over å måtte bruke tid på "tøys". 

Det som frusterer meg er den der "ingen røyk uten ild" som folk har, at er BV meldt, så er det helt sikkert en grunn, tenker folk. Men slik er det faktisk ikke alltid. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi andre, uten å vite at et friskt utseende barn har spesielle behov, ønsker å sikre at barnet er ivaretatt. Spesielt hvis dette barbet utagerer mot seg selv og andre. Hvis barnet er større og utøver vold mot andre barn, og de rundt ikke ser at dette blir tatt tak i og jobbet med, er deten av få måter bekymrede utenforstående kan prøve å få hjelp/oppmerksomhet rettet mot barnet og situasjonen rundt. 

Anonymkode: 75e2b...2b4

• Liker 10
Skrevet

Da er det bare å vente på at det blir henlagt igjen tenker jeg.

Anonymkode: 54bef...a5d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi andre, uten å vite at et friskt utseende barn har spesielle behov, ønsker å sikre at barnet er ivaretatt. Spesielt hvis dette barbet utagerer mot seg selv og andre. Hvis barnet er større og utøver vold mot andre barn, og de rundt ikke ser at dette blir tatt tak i og jobbet med, er deten av få måter bekymrede utenforstående kan prøve å få hjelp/oppmerksomhet rettet mot barnet og situasjonen rundt. 

Anonymkode: 75e2b...2b4

En av våre meldinger var "Det virker som de er lite fysisk aktiv"  

Da var vi på tur hver helg, både lørdag og søndag. Men det så jo ikke naboene, for vi var ikke ute i gata. *råller veldig hardt* 

Og "Forelder sitter på trappa med elektronisk dings" 

Jeg satt på trappa for da kunne jeg følge med barn både inn og ute, og den elektroniske dingsen var talemaskinen til det ene barnet som jeg satt og la inn ord på.  

De kunne pratet med meg. Da hadde de spart oss for stress, og barnevernet for å måtte bruke tid på tøys. 

• Liker 12
Skrevet

Litt roligere nå som jeg hører at flere har blitt meldt for tulleårsaker. Men ekstremt frustrerende og veldig ekkelt liksom. Det er bra det finnes et beakyttelsesorgan for unger, men når det ikke er noe alvorlig så er det veldig belastende å skulle måtte bli "gransket" på denne måten. Det er en invasjon av privatlivet og verdigheten til folk. 

Tips til hvordan "komme meg gjennom" venteperioden frem til jeg får et møte og får vite hva dette gjelder? Er jo til å bli halvgal av *sukk*

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å se på alle «englene» her på forumet som lurer på om de skal melde inn til barnevernet for alt mulig. Folk virker til å være totalt blottet for at det går an å leve annerledes enn dem selv.

Anonymkode: e8ddc...720

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Og det var undersøkelsesplikt for dem, men de fant ikke noe å være bekymret for. 

Men var det mistanke om vold, omsorgssvikt, dårlig relasjon, vanskjøtsel, osv? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men var det mistanke om vold, omsorgssvikt, dårlig relasjon, vanskjøtsel, osv? 

Det var spm om noe ungen hadde sagt og gjort i barnehagen, som hadde gått fra én unge til en forelder og der igjen til bhg og der igjen til BV. Det ble jo lagt vekk veldig kjapt. 

Skrevet

Sjelden røyk uten en viss form for ild.. men ting kan ofte missoppfattes, og derfor er det undersøkelsesplikt. Om det ikke er noe galt har du heller ikke noe å bekymre deg for.

Anonymkode: 01a20...fbd

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I høst var det en undersøkelse av oss fra BV som de henla med en gang etter å ha møtt oss. 

Nå har jeg blitt meldt til BV igjen, men jeg aner jo ikke hvorfor. Jeg har et barn med spesielle behov, som er utagerende og under utredning. Dét er noe som kanskje kan være noe som noen har reagert på om de kun har sett på oppførsel uten å vite årsak. 

Ellers så aner jeg bare ikke. Og jeg er lei meg fordi jeg trodde jeg var ferdig med BV etter å ha blitt "godkjent" og vel så det i høst. Vi har bra samspill, et godt forhold og et bra liv. Er lei meg fordi det er så stigma rundt dette, og jeg føler meg mistrodd som forelder. 

Tips? 

Og hva kan det være? Hvorfor i all verden kan dette ha skjedd? 

Du får jo vite det. 

Anonymkode: 4d19e...6aa

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var spm om noe ungen hadde sagt og gjort i barnehagen, som hadde gått fra én unge til en forelder og der igjen til bhg og der igjen til BV. Det ble jo lagt vekk veldig kjapt. 

For 3 timer siden ante du ikke hvorfor du hadde blitt meldt til BV, men nå vet du tydligvis mye mer?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For 3 timer siden ante du ikke hvorfor du hadde blitt meldt til BV, men nå vet du tydligvis mye mer?

Her mente vel TS til første gangen de ble meldt.

Anonymkode: f7c5f...43a

• Liker 10
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et barn med spesielle behov, som er utagerende og under utredning. Dét er noe som kanskje kan være noe som noen har reagert på om de kun har sett på oppførsel uten å vite årsak. 

Dette.

Anonymkode: c9d82...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...