AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Den stopper på 79%. Fikk den til jul, og har allerede vært inne med ene til reparasjon da laderen sluttet å virke. Nå lader den til 79% men ikke lengre. Hva kan ha skjedd? Anonymkode: c1374...953
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Høres ut som en batterisparemodus. Noen bærbare kan stilles inn til å stoppe å lade på 80%, da holder batteriet seg bra mye lenger. Det kan sikkert skrues av et sted, men jeg vil ikke anbefale det hvis ikke du må ha 100% for å ikke gå tom. Anonymkode: 7fbd5...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en batterisparemodus. Noen bærbare kan stilles inn til å stoppe å lade på 80%, da holder batteriet seg bra mye lenger. Det kan sikkert skrues av et sted, men jeg vil ikke anbefale det hvis ikke du må ha 100% for å ikke gå tom. Anonymkode: 7fbd5...6b8 Det er en Asus og jeg finner ikke noen innstillinger der dette kan gjøres? Har ikke gjort noe selv og den ladet til 100% for noen dager siden. Vet du hva jeg må gjøre for å endre dette? Anonymkode: c1374...953
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Hvor lenge prøver du å lade? Jeg hadde en gammel pc som brukte 3 timer for å lade fra 96 til 100
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 28 minutter siden, Castor Troy skrev: Hvor lenge prøver du å lade? Jeg hadde en gammel pc som brukte 3 timer for å lade fra 96 til 100 Hele natten, den slutter å lade på 79% Anonymkode: c1374...953
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele natten, den slutter å lade på 79% Anonymkode: c1374...953 Et nytt batteri skal ikke være sånn. Da hadde jeg krevd ny PC eller reparasjon igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Akkurat nå, Castor Troy skrev: Et nytt batteri skal ikke være sånn. Da hadde jeg krevd ny PC eller reparasjon igjen. Ja skal levere den inn i morgen for 2 gang! Anonymkode: c1374...953 2
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja skal levere den inn i morgen for 2 gang! Anonymkode: c1374...953 Lykke til. Får satse på at det ordner seg
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Tror kansje denne linken er relevant, hvis ikke så kan det ende hat du må inn i BIOS for å forandre på noen innstillinger. https://www.asus.com/support/FAQ/1032726/ Anonymkode: e40a0...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror kansje denne linken er relevant, hvis ikke så kan det ende hat du må inn i BIOS for å forandre på noen innstillinger. https://www.asus.com/support/FAQ/1032726/ Anonymkode: e40a0...8f7 Finner ikke disse innstillingene og den var jo ikke slik når jeg fikk den Kan den endre slikt selv helt plutselig om ikke jeg har vært borti noe da... Anonymkode: c1374...953
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finner ikke disse innstillingene og den var jo ikke slik når jeg fikk den Kan den endre slikt selv helt plutselig om ikke jeg har vært borti noe da... Anonymkode: c1374...953 Kan være at det har blitt aktivert etter oppdateringer, du kan skrive inn modell på denne siden og laste ned ASUS Battery Health Charging hvis du ikke finner det på pc`n. https://www.asus.com/no/support/Download-Center/ Her er det forklart hvordan du skal gjøre det. https://www.asus.com/support/FAQ/1035376/ Anonymkode: e40a0...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan være at det har blitt aktivert etter oppdateringer, du kan skrive inn modell på denne siden og laste ned ASUS Battery Health Charging hvis du ikke finner det på pc`n. https://www.asus.com/no/support/Download-Center/ Her er det forklart hvordan du skal gjøre det. https://www.asus.com/support/FAQ/1035376/ Anonymkode: e40a0...8f7 Du hadde rett i at det var en oppdatering. Jeg systemgjenopprettet pcen til et tidligere tidspunkt og nå lader den helt opp. Hvordan kan jeg unngå at dette skjer igjen-? Når den oppdateres igjen, så vil dette skje på nytt? Da vil jeg jo aldri kunne oppdatere pcen Anonymkode: c1374...953
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du hadde rett i at det var en oppdatering. Jeg systemgjenopprettet pcen til et tidligere tidspunkt og nå lader den helt opp. Hvordan kan jeg unngå at dette skjer igjen-? Når den oppdateres igjen, så vil dette skje på nytt? Da vil jeg jo aldri kunne oppdatere pcen Anonymkode: c1374...953 Pc`n kommer til å bli automatisk oppdatert igjen men du kan laste ned programmet fra Asus, da har du kontroll på hvordan batteriet skal lades. Det er kanskje mulig å styre ladingen fra strøminnstillingene inne i kontrollpanelet, sjekk også inne i BIOS om det er noen innstillinger der som overstyrer ladingen. For å komme inn i BIOS så må du starte pc`n på nytt og trykke mange ganger på DEL knappen når den booter helt til BIOS kommer opp, hvis du finner innstillinger der inne så er det bare å forandre og trykke på F10 for å lagre. Anonymkode: e40a0...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pc`n kommer til å bli automatisk oppdatert igjen men du kan laste ned programmet fra Asus, da har du kontroll på hvordan batteriet skal lades. Det er kanskje mulig å styre ladingen fra strøminnstillingene inne i kontrollpanelet, sjekk også inne i BIOS om det er noen innstillinger der som overstyrer ladingen. For å komme inn i BIOS så må du starte pc`n på nytt og trykke mange ganger på DEL knappen når den booter helt til BIOS kommer opp, hvis du finner innstillinger der inne så er det bare å forandre og trykke på F10 for å lagre. Anonymkode: e40a0...8f7 Ok, skal forsøke det. Tusen takk for hjelp Anonymkode: c1374...953
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Prøv å bruke forstørrelsesglasset på oppgavelinja til å søke etter asus eller battery, evt. begge deler. Du kan skru det av et sted, men det vil som sagt gjøre at batteriet ditt blir dårlig mye fortere. Jeg tviler på at du finner noe i BIOS siden den er vanskeligere å bruke enn Windows, og alle instruksjonene til ASUS sier at dette stilles via et Windows-program. Anonymkode: 7fbd5...6b8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å bruke forstørrelsesglasset på oppgavelinja til å søke etter asus eller battery, evt. begge deler. Du kan skru det av et sted, men det vil som sagt gjøre at batteriet ditt blir dårlig mye fortere. Jeg tviler på at du finner noe i BIOS siden den er vanskeligere å bruke enn Windows, og alle instruksjonene til ASUS sier at dette stilles via et Windows-program. Anonymkode: 7fbd5...6b8 Har forsøkt det, de har ikke de innstillingene. Kun sparemodus og slike ting. Gått igjennom alt. Så det er ikke fordelaktiv å lade til 100%? Anonymkode: c1374...953
Kvartz Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Har du prøvd å søke etter Asus Health charging? Der kan du stille at batteriet enten lader til 60%, 80% eller 100%.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å bruke forstørrelsesglasset på oppgavelinja til å søke etter asus eller battery, evt. begge deler. Du kan skru det av et sted, men det vil som sagt gjøre at batteriet ditt blir dårlig mye fortere. Jeg tviler på at du finner noe i BIOS siden den er vanskeligere å bruke enn Windows, og alle instruksjonene til ASUS sier at dette stilles via et Windows-program. Anonymkode: 7fbd5...6b8 Asus har veldig bra BIOS på nyere maskiner, det er mulighet for å overstyre mange funksjoner som OS eller programvaren vanligvis styrer. Tror også det finnes en mulighet for å kalibrere batteriet inne i BIOS. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har forsøkt det, de har ikke de innstillingene. Kun sparemodus og slike ting. Gått igjennom alt. Så det er ikke fordelaktiv å lade til 100%? Anonymkode: c1374...953 Hvis du lader batteriet til 100% ofte så vil det korte ned levetiden på batteriet, 80% har blitt vanlig på telefoner og bærbare. Anonymkode: e40a0...8f7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 47 minutter siden, Kvartz skrev: Har du prøvd å søke etter Asus Health charging? Der kan du stille at batteriet enten lader til 60%, 80% eller 100%. Ja det finnes ikke på min pc, kun som webresultat. Da må jeg laste ned et program regner jeg med. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Asus har veldig bra BIOS på nyere maskiner, det er mulighet for å overstyre mange funksjoner som OS eller programvaren vanligvis styrer. Tror også det finnes en mulighet for å kalibrere batteriet inne i BIOS. Hvis du lader batteriet til 100% ofte så vil det korte ned levetiden på batteriet, 80% har blitt vanlig på telefoner og bærbare. Anonymkode: e40a0...8f7 Ok, da vet jg det. Forsøkte å oppdatere mens batteriet var på 98 % og da kunne jeg plutselig lade til det den stod på, haha. Merkelig. Kan hende batteriet mitt stod på 79, da jeg oppdaterte sist. Anonymkode: c1374...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå