Gå til innhold

Er jeg lesbisk eller bare liker jeg ikke sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært med mange menn, men har ikke følt en drit.. ikke kjemi, ingenting. Altså prøver, men liker ikke når menn tar på meg.. klarer heller ikke å bli forelska.. har fantasier om sex, men bare fantasier når det skal skje faller magien, skjønner ikke hvorfor. Hva er galt med meg? Bare har hatt sex for å bli gravid for å være ærlig.. når som jeg ikke er interessert i det ser jeg ikke meningen med å ha sex lenger. Er det noe galt med meg? Hva faen .. føler meg bare rar å passer ikke inn. Er også ganske asosial... liker ikke folk! Vil bare være alene og ikke se noen hmm hører mer deprimert ut enn noe annet.

Anonymkode: eaecf...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du er normal. Samfunnet vi lever i i 2020 er så overseksualisert at det er sykt. Kvinner får et helt feilaktig inntrykk av hva som er normal libido (sexlyst), og hva som er unormalt. Og å daglig se hvor lettkledt unge kjediser à la Kardashian kler seg, med sexy positurer hjelper ikke.🤮

• Liker 6
Skrevet

Kanskje du bare er Asexuell?

Anonymkode: 25390...b9a

• Liker 3
Skrevet

.. tenner du på jenter da? Får du romantiske følelser for jenter? Om ikke er du nok ikke lesbisk bare fordi du ikke vil ha sex med menn. 
Kanskje du ikke har truffet den rette mannen, eller kanskje du er a-seksuell. Ikke noe galt i det.

Anonymkode: c686b...86b

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke har sex og trives uten å ha sex så er det vel ikke noe problem.

Strengt tatt så handler det å være lesbisk med å seksuelt tenne på jenter og jeg ser ikke at du beskriver det heller.

Det er noe som heter aseksualitet. Jeg vet ikke mye om dette, men slik jeg har forstått det så er det en klinisk tilstand som er en av mange mulige grunner til at du ikke opplever seksuell tenning.

Men du beskriver også at du er "ganske asosial". Det er det jo heller ikke noe galt i, med mindre det er noe du savner eller du føler er begrensende på annen måte. Hvis det å trives i sosial omgang er noe du skulle ønske var mer tilgjengelig for deg, så er kanskje det stedet å starte. Så kan det hende (eller ikke) at du opplever forskjell på tenning.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. tenner du på jenter da? Får du romantiske følelser for jenter? Om ikke er du nok ikke lesbisk bare fordi du ikke vil ha sex med menn. 
Kanskje du ikke har truffet den rette mannen, eller kanskje du er a-seksuell. Ikke noe galt i det.

Anonymkode: c686b...86b

Nei, tenner ikke på jenter heller:/ 

jeg har truffet mange hyggelig menn, som jeg har fått små følelser får.. men aldri klart å gå mer enn det. 

Skrevet
3 minutter siden, MuffinStud skrev:

Hvis du ikke har sex og trives uten å ha sex så er det vel ikke noe problem.

Strengt tatt så handler det å være lesbisk med å seksuelt tenne på jenter og jeg ser ikke at du beskriver det heller.

Det er noe som heter aseksualitet. Jeg vet ikke mye om dette, men slik jeg har forstått det så er det en klinisk tilstand som er en av mange mulige grunner til at du ikke opplever seksuell tenning.

Men du beskriver også at du er "ganske asosial". Det er det jo heller ikke noe galt i, med mindre det er noe du savner eller du føler er begrensende på annen måte. Hvis det å trives i sosial omgang er noe du skulle ønske var mer tilgjengelig for deg, så er kanskje det stedet å starte. Så kan det hende (eller ikke) at du opplever forskjell på tenning.

Åå, takk for så fin svar. Skal sjekke ut mer om det med a seksualitet:) 

og nei, jeg trives bedre aleine.. kan ha noen få venner, men det holdes ikke lenge er heller ikke dårlig sosialt.. kan fint snakke med folk og være trivelig er bare den greia at jeg liker å være aleine. Kan hende det har noe med oppveksten min.. men det er jo en annen sak:) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det helt likt. Har dog visst en god stund at jeg var bi, men fant ut etter jeg dro fra exen at jeg rett og slett kun liker jenter.

er sammen med ei jente nå, og sexlysten har aldri vært større, fyfader 😅🙏🏻🙏🏻 

Anonymkode: 2a352...3da

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet
På 3.2.2020 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med meg?

Ingenting

Du er asosial, sikkert problemet er i måten du lærte å leve din seksualitet

Skrevet

For å være lesbisk må du jo forelske deg i og tenne seksuelt på kvinner. Høres mer ut som du er aseksuell.

Anonymkode: 58c3f...da0

• Liker 3
Skrevet

Å ikke like noen er jo unormalt ja, hva har du tenkt da? et liv uten kjærlighet? liker du barna dine da?

Skrevet

Kanskje du er aseksuell, ja. Det er ikke en klinisk tilstand, det er en legning. 

Kan også hende du bare har vært max uheldig i de seksuelle mønstrene du har møtt på. Jeg personlig foretrekker å være i et forhold og ha følelsene på plass før jeg har sex, får ingenting ut av tilfeldige seksuelle forbindelser. Sånn er folk veldig forskjellig, men i dag er det ganske mye trykk på hvordan sex "skal" være, som bare passer en andel av befolkningen. 

Om du er lesbisk er egentlig et annet spørsmål. Om fantasiene dine handler om jenter, eller du tiltrekkes av jenter, så ja, da er du kanskje det. Men du er ikke lesbisk bare fordi du ikke tenner på menn, altså. 

Og du trenger heller ikke å finne en merkelapp som passer for deg. Reflektere godt over hva du vil, hva som er riktig for deg, bli bevisst på det, og så vil nok ting falle på plass av seg selv. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Bamseklemmer said:

Å ikke like noen er jo unormalt ja, hva har du tenkt da? et liv uten kjærlighet? liker du barna dine da?

Nei, herlighet, for noe fjas! Skulle ønske noen hadde fortalt meg om introverthet da jeg var ung, så kanskje jeg hadde klart å slappe litt av i det å ikke ville ha en svær gjeng med folk rundt meg hele tiden.

Kjærlighet og sex er to veldig forskjellige ting. Man kan oppleve masse kjærlighet fra venner, familie og barn og være godt fornøyd med det.

Tror ihvertfall ikke man får det noe bra hvis man skal streve og tvinge seg til å søke kjærlighet i seksuelle relasjoner man egentlig ikke vil ha. Og heller ikke rart man vil være litt alene om man har gjort dette noen år. 

Det er helt normalt å være både introvert og innadvendt! 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Krok1 skrev:

Kjærlighet og sex er to veldig forskjellige ting. Man kan oppleve masse kjærlighet fra venner, familie og barn og være godt fornøyd med det.

Fjas! Har jeg nevnt sex?

Skrevet

Du trenger ikke være lesbisk. Det kunne tenkes at du tenner på BDSM, på skoleelever, på eldre menn, på feite menn, på incest, eller på noe annet som ville forårsaket fornektelse, og som du kvier deg for å utforske. Kanskje tenner du på ting som er veldig tabu generelt.

Anonymkode: e4bdb...9fc

Skrevet
2 minutter siden, Bamseklemmer said:

Fjas! Har jeg nevnt sex?

Nei, men TS har. Denne debatten har en kontekst. Utrolig fjasete og lite hjelpsomt å si ting som "unormalt å ikke like noen, skal du leve uten kjærlighet da?" i denne konteksten. Spesielt siden det på ingen måte er unormalt å være introvert. 

Skrevet
9 minutter siden, Krok1 skrev:

Utrolig fjasete og lite hjelpsomt å si ting som "unormalt å ikke like noen, skal du leve uten kjærlighet da?"

Jeg skrev at det var unormalt å ikke like noen! ikke vri og vreng på ting. Det er mye ærligere å si hva man mener, istedet for å gi folk medfølese og sympati for at de ikke skal føle seg unormal. Jeg er full av omsorg for medmennesker, men noen ganger er det bra og støttende at man er dønn ærlig. Introvert er normalt🧡

Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg var 29 når jeg plutselig traff gullfuglen av en sexgud og skjønte hva sex egentlig dreide seg om. Før det syns jeg det var kjedelig,  platt, rart, oppskrytt og følte ikke stort ut av det. 

Anonymkode: d0e12...90a

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Bamseklemmer said:

Jeg skrev at det var unormalt å ikke like noen! ikke vri og vreng på ting. Det er mye ærligere å si hva man mener, istedet for å gi folk medfølese og sympati for at de ikke skal føle seg unormal. Jeg er full av omsorg for medmennesker, men noen ganger er det bra og støttende at man er dønn ærlig. Introvert er normalt🧡

Ja, jeg siterte deg ordrett, har ikke vridd på noe. Du sa at det er  "unormalt å ikke like noen". Og jeg er dypt uenig. 

Skrevet
2 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, jeg siterte deg ordrett, har ikke vridd på noe. Du sa at det er  "unormalt å ikke like noen". Og jeg er dypt uenig. 

Ok, det er greit å være uenig, jeg liker deg uansett. Mulig jeg er for ærlig og litt for hard med TS, men å være introvert er ikke bestandig så enkelt, jeg er også litt introvert til tider. Da vil jeg være alene og ladde batteriene, ofte på fjelltur med bålet og en sprøstekt ørret i sentrum. Da svirrer tankene om hvordan jeg er, og hvem som er glad i meg... Når jeg kommer hjem, er det mye stress og jag i samfunnet og glemmer fort å være glad dem rundt deg, sikkert mange som kjenner seg igjen?

Unormalt eller normalt @Krok1... jeg tror vi begge er enige at vi er litt lykkligere hvis man har noen å være glad i?🧡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...