AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Jeg sliter veldig med å lyssette stuen vår, av mange ulike årsaker, og vurderer nå å bruke 5000 kroner på å få hjelp av en lysdesigner. Jeg har sikkert brukt langt mer bare på lamper mens vi har bodd der, så sånn sett mener jeg at det er verdt det Er det noen her som har erfaring med dette? Var det verdt det; fikk dere gode innspill på løsninger som også var gjennomførbare i forhold til budsjett? Anonymkode: ff9c5...ab5
OppNedPåAlt Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Vi har brukt det. Husker ikke hvor mye det kostet, men jeg er glad vi brukte litt tid og penger på det. Men, alle lysdesignere har sine personligheter de også. Vår lysdesigner synes jeg tok litt lite i mtp lys, så vi plasserte en del mer punkter enn han hadde tegnet opp. En annen ting er at vår lysdesigner hadde egen lampebutikk og foreslo lamper, men disse var VELDIG dyre. Så er bare noen få vi valgte å få gjennom han.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 9 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: Vi har brukt det. Husker ikke hvor mye det kostet, men jeg er glad vi brukte litt tid og penger på det. Men, alle lysdesignere har sine personligheter de også. Vår lysdesigner synes jeg tok litt lite i mtp lys, så vi plasserte en del mer punkter enn han hadde tegnet opp. En annen ting er at vår lysdesigner hadde egen lampebutikk og foreslo lamper, men disse var VELDIG dyre. Så er bare noen få vi valgte å få gjennom han. Takk for svar! Vi bor i stor-Oslo; hvis du bor i nærheten og brukte noen herfra må du gjerne komme med anbefalinger Var dette til hus eller leilighet? Vi bor i en relativt liten leilighet så jeg føler også litt at det blir overdrevent med egen lysdesigner, på en annen side har vi tenkt å bo her en god stund og orker ikke irritere meg over dårlig lyssetting lenger... Anonymkode: ff9c5...ab5
OppNedPåAlt Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi bor i stor-Oslo; hvis du bor i nærheten og brukte noen herfra må du gjerne komme med anbefalinger Var dette til hus eller leilighet? Vi bor i en relativt liten leilighet så jeg føler også litt at det blir overdrevent med egen lysdesigner, på en annen side har vi tenkt å bo her en god stund og orker ikke irritere meg over dårlig lyssetting lenger... Anonymkode: ff9c5...ab5 Dette var på Sør-Vest landet Jeg er enig i at lysdesign kan virke flåsete og pompøst, men jeg må si at noe av det styggeste jeg vet er feks linjer og rekker med spotter. Noe elektrikere gjerne foretrekker å plassere rundt som om de ikke hadde annet å gjøre. Lysdesign kan fremheve rom og detaljer ved en leilighet/hus. Og muligens gi tips om selve lampene Jeg angrer ikke, og etter å ha vært medlem i diverse interiør/opppussingsgrupper på Facebook, skulle jeg ønske flere hadde kostet på seg det🙈
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 8 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Dette var på Sør-Vest landet Jeg er enig i at lysdesign kan virke flåsete og pompøst, men jeg må si at noe av det styggeste jeg vet er feks linjer og rekker med spotter. Noe elektrikere gjerne foretrekker å plassere rundt som om de ikke hadde annet å gjøre. Lysdesign kan fremheve rom og detaljer ved en leilighet/hus. Og muligens gi tips om selve lampene Jeg angrer ikke, og etter å ha vært medlem i diverse interiør/opppussingsgrupper på Facebook, skulle jeg ønske flere hadde kostet på seg det🙈 Så godt å høre! Da tror jeg vi kjører på Jeg er helt enig - også i boligannonser ser jeg stuer hvor taket er helt pepret med downlights, og det er jo ikke pent. Anonymkode: ff9c5...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Ja, vi hadde det. Vi er superfornøyde! Det var via lampebutikken (Lightform, Neubergsgt), og vi kjøpte alle lampene der, så det lønte seg nok for dem. Men først var det slik at de slett ikke kunne komme hjem til oss, vi måtte ta med bilder og møte opp i butikken, selv om den er rett i nærheten. Men da vi møtte opp hadde de rotet med avtalen, så konsulenten/designeren/dama var ikke der, derfor kom hun hjem til oss som plaster på såret, og det var jo mye bedre, for vi har en litt sær romløsning. Så fikk vi tilsendt forslag på epost, to alternativer til hver lampe. Vi brukte hennes forslag, men det ville ikke vært vanskelig å finne billigere, men lignende varianter. Det kostet mye mindre enn 5000,- , 1200 tror jeg. Anonymkode: dbc1b...a0a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 Hva er det dere trenger hjelp til, egentlig? Mulig jeg er helt bak mål, men er det ikke så enkelt som å finne noen lamper som lyser oppover, noen små bordlamper som gir stemningsbelysning og en eller to lamper med godt arbeidslys? Anonymkode: 273a7...bca 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere trenger hjelp til, egentlig? Mulig jeg er helt bak mål, men er det ikke så enkelt som å finne noen lamper som lyser oppover, noen små bordlamper som gir stemningsbelysning og en eller to lamper med godt arbeidslys? Anonymkode: 273a7...bca Ja, det kan du si. Jeg har aldri hatt noen problemer med belysning i tidligere leiligheter, men her sliter jeg virkelig - det blir enten for dunkelt og mørkt, eller for lyst og sterilt. Det er en åpen stue/kjøkkenløsning på relativt få kvadratmeter, så jeg synes det er utfordrende å få fremhevet de elementene jeg ønsker, uten å legge resten av rommet i flombelysning. Lampene skal jo også ha en estetisk funksjon, og det er ikke alltid like lett å se i butikk hva slags belysning en lampe vil tilføre i akkurat min leilighet. Nå gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på å styre med det😅 Anonymkode: ff9c5...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå