AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Kort spørsmål..: barnet vårt har i utgangspunktet samvær med far i Vinterferien, men skal til besteforeldre isteden. Både far og besteforeldre på forsiden bor en flyreise unna bare på hver sin kant av landet. Far mener jeg skal betale flyreisen en vei til besteforeldre som om det var samvær med far, mens jeg mener at jeg ikke har noen avtale med dem og skal derfor ikke betale reisen dit. Jeg betaler gjerne reisen til far, det har vi avtale på, men føler ikke jeg er noe pliktig til å betale for samvær med hans foreldre...eller? Anonymkode: f5cd9...e33
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Enig med deg. Anonymkode: cc977...394 35
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Hans samvær, han betaler. Han skal selv stå for utgifter tilknyttet barnet ved hans samvær. Du betaler for din del av reisen til far. Anonymkode: 2a599...23a 19
Kjetil E Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort spørsmål..: barnet vårt har i utgangspunktet samvær med far i Vinterferien, men skal til besteforeldre isteden. Både far og besteforeldre på forsiden bor en flyreise unna bare på hver sin kant av landet. Far mener jeg skal betale flyreisen en vei til besteforeldre som om det var samvær med far, mens jeg mener at jeg ikke har noen avtale med dem og skal derfor ikke betale reisen dit. Jeg betaler gjerne reisen til far, det har vi avtale på, men føler ikke jeg er noe pliktig til å betale for samvær med hans foreldre...eller? Anonymkode: f5cd9...e33 Skal barnet fly direkte fra deg til besteforeldrene eller skal det via far først? Hvis det skal fly direkte til besteforeldrene syens jeg det er riktig at du betaler ene veien. Skal barnet derimot først til far for så å fly til besteforeldrene så mener jeg at far skal betale flyreisen t/r han og besteforeldrene. 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, Kjetil E skrev: Skal barnet fly direkte fra deg til besteforeldrene eller skal det via far først? Hvis det skal fly direkte til besteforeldrene syens jeg det er riktig at du betaler ene veien. Skal barnet derimot først til far for så å fly til besteforeldrene så mener jeg at far skal betale flyreisen t/r han og besteforeldrene. Barnet skal direkte til besteforeldre. okei, men i avtalen vår står det at vi deler på reiseutgiftene til far. Det står ingenting om at jeg skal betale reise til andre familiemedlemmer. synes bare det er litt ulogisk i mitt hode at jeg skal betale for samvær med andre enn faren til barnet. Jeg hadde aldri vært så freidig og bedt han betale for reise til mine foreldre som bor langt utpå Sørlandet, om det var sånn at barnet hadde bodd fast hos han. Synes det er litt frekt å spørre om jeg. Men kan jo såklart være det er jeg som er urimelig. Ts Anonymkode: f5cd9...e33 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet skal direkte til besteforeldre. okei, men i avtalen vår står det at vi deler på reiseutgiftene til far. Det står ingenting om at jeg skal betale reise til andre familiemedlemmer. synes bare det er litt ulogisk i mitt hode at jeg skal betale for samvær med andre enn faren til barnet. Jeg hadde aldri vært så freidig og bedt han betale for reise til mine foreldre som bor langt utpå Sørlandet, om det var sånn at barnet hadde bodd fast hos han. Synes det er litt frekt å spørre om jeg. Men kan jo såklart være det er jeg som er urimelig. Ts Anonymkode: f5cd9...e33 Skal far i det hele tatt være der? Synes ikke du er urimelig Anonymkode: 0c9a2...e7d 4
MollyJones Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Nei, her synes jeg faktisk at du kan betale det du vanligvis ville betalt om barnet skulle reist til far. Om han er der eller ikke, eller om det er et annet sted i landet eller ikke spiller ikke så stor rolle - tenker jeg. Det er i slike situasjoner det lønner seg å være raus for å få til et godt samarbeid til barnets beste. 42
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Om du betaler ene veien til far eller besteforeldre spiller vel ingen rolle. Jeg ville betalt den ene veien, det er uansett for barnet du betaler. 21
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Hvorfor gjøre en sak ut av dette? Slik jeg forstår det vil du gladelig betale for flyreise en vei dersom barnet skal til far. Nå er det slik at barnet skal være med besteforeldre istedenfor far og da ønsker du ikke å betale for flyreisen i det hele tatt? Du virker utrolig lite fleksibel og motvillig til å samarbeide. Hva har det egentlig å si om barnet flyr til far eller besteforeldre? Spiller det egentlig noen rolle økonomisk eller på noen som helst andre måter? Ser du ikke at du kun virker vanskelig med argumentet om at du ikke har noen avtale om samvær med besteforeldre? Anonymkode: 5700f...327 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 7 minutter siden, MollyJones skrev: Nei, her synes jeg faktisk at du kan betale det du vanligvis ville betalt om barnet skulle reist til far. Om han er der eller ikke, eller om det er et annet sted i landet eller ikke spiller ikke så stor rolle - tenker jeg. Det er i slike situasjoner det lønner seg å være raus for å få til et godt samarbeid til barnets beste. Jeg er raus ofte. Mer enn jeg burde dessverre. Då synes ikke jeg samarbeider dårlig bare fordi jeg tviler litt på hva som blir rettferdig i denne saken her. 7 minutter siden, EvaLena skrev: Om du betaler ene veien til far eller besteforeldre spiller vel ingen rolle. Jeg ville betalt den ene veien, det er uansett for barnet du betaler. Jo skjønner du mener det, men om det er slik at jeg skal betale for samvær med besteforeldre på hans side, da må jo han også bidra med å betale for samvær med mine foreldre. Men det har han aldri gjort. De bor også langt unna .ts Anonymkode: f5cd9...e33 5
Kjetil E Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet skal direkte til besteforeldre. okei, men i avtalen vår står det at vi deler på reiseutgiftene til far. Det står ingenting om at jeg skal betale reise til andre familiemedlemmer. synes bare det er litt ulogisk i mitt hode at jeg skal betale for samvær med andre enn faren til barnet. Jeg hadde aldri vært så freidig og bedt han betale for reise til mine foreldre som bor langt utpå Sørlandet, om det var sånn at barnet hadde bodd fast hos han. Synes det er litt frekt å spørre om jeg. Men kan jo såklart være det er jeg som er urimelig. Ts Anonymkode: f5cd9...e33 Så sant det ikke er veldig stor prisforskjell (noe det vel skjeldent er i Norge for reiser på stamrutenettet i hvert fall). Så synes jeg personlig at du skal betale for reisen ene veien. Men selvsagt er det stor prisforskjell i forhold til reise til far så burde du i hvert fall betale det flybilletten ville kostet hvis barnet skulle til far. Er i hvert fall min personlige mening når avtalen er at man skal betale reisen en vei hver ved samvær. 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 Nei, du skal ikke betale og jeg hadde heller ikke betalt. Far må jammenta selv dekke reisen HAN planlegger med barnet Anonymkode: 2e4c1...07d 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 Ville far betalt flyreise dersom barnet skulle til din familie et annet sted i landet? Tenker at det er greit å avtale dette slik at begge er enige. Anonymkode: 2e5a8...e6e 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 Hvor mye ekstra utgjør det? Hadde jeg vært deg hadde jeg betalt samme sum som du pleier, altså flybillett-summen til far. Så får far betale resten.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 Jeg ville betalt for reisen én vei, som normalt. Hvis billetten dit er dyrere enn det du vanligvis betaler for reisen til far, må far spytte inn resten. Dette ville jeg ikke spekulert på engang. Anonymkode: ea2d4...2b5 12
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er raus ofte. Mer enn jeg burde dessverre. Då synes ikke jeg samarbeider dårlig bare fordi jeg tviler litt på hva som blir rettferdig i denne saken her. Jo skjønner du mener det, men om det er slik at jeg skal betale for samvær med besteforeldre på hans side, da må jo han også bidra med å betale for samvær med mine foreldre. Men det har han aldri gjort. De bor også langt unna .ts Anonymkode: f5cd9...e33 Med den innstillingen du har, så får du og far bare diskutere videre. Jeg kom bare med ett råd om hva jeg ville gjort. Det er uansett barnet deres som vil få glede av denne turen til besteforeldre. Ikke begynn å gjøre ting vanskeligere enn det er, det er barnet deres det går utover. 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 Blir luksus for far, som kan dra på ulike turer som mor bør vere med å spleise på i følge kvinneguidens rause orakelpanel. Ts, jeg tror ikke noe på at folk uten videre hadde betalt for dette fordi de er så rause og alltid tenker på barnet. Jeg er nemlig i stand til å skjønne at siden du bor med barnet, har du generelt mye mer utgifter for barnet enn faren har. At du betaler samme sum som når barnet skal til far er greit. Men ikke meir enn det. Anonymkode: 9012d...27f 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 Skal far være hos besteforeldrene forresten? Anonymkode: 9012d...27f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #19 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir luksus for far, som kan dra på ulike turer som mor bør vere med å spleise på i følge kvinneguidens rause orakelpanel. Ts, jeg tror ikke noe på at folk uten videre hadde betalt for dette fordi de er så rause og alltid tenker på barnet. Jeg er nemlig i stand til å skjønne at siden du bor med barnet, har du generelt mye mer utgifter for barnet enn faren har. At du betaler samme sum som når barnet skal til far er greit. Men ikke meir enn det. Anonymkode: 9012d...27f Neste gang blir det samvær i Spania. Mor må betale for barnet. Hun må ikke være vanskelig, må vite 🙈😅 Anonymkode: 2e4c1...07d 8
Sylveon Skrevet 3. februar 2020 #20 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort spørsmål..: barnet vårt har i utgangspunktet samvær med far i Vinterferien, men skal til besteforeldre isteden. Både far og besteforeldre på forsiden bor en flyreise unna bare på hver sin kant av landet. Far mener jeg skal betale flyreisen en vei til besteforeldre som om det var samvær med far, mens jeg mener at jeg ikke har noen avtale med dem og skal derfor ikke betale reisen dit. Jeg betaler gjerne reisen til far, det har vi avtale på, men føler ikke jeg er noe pliktig til å betale for samvær med hans foreldre...eller? Anonymkode: f5cd9...e33 Skal ikke far være tilstede i det hele tatt? Jeg hadde nok vært en smule irritert, skal jeg innrømme. Jeg hadde bare overført det som jeg pleier å betale for flyreisen og latt det være. Far kan ordne med billetter og styr. At han lager sånne avtaler skal ikke gå utover deg. Hva koster det å fly ditt kontra å fly til besteforeldrene? Hvis far hadde stelt seg på bakbeina så hadde jeg ordnet det selv, men fordi at det ikke skal gå utover barnet som må lide på grunn av en idiot. Det er jo også mer praktisk for barnet å ta et fly direkte fra deg til besteforeldrene, enn å fly til far også fly fra far til besteforeldrene. Hvis du tenker på det på den måten, så er jo spørsmålet: Hva er best for barnet i denne situasjonen? Endret 3. februar 2020 av Sylveon 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå