Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ha mitt siste forsøk hos riksen. Med det lurer jeg på til dere som har hatt 3 forsøk hos riksen: ble det gjort noe annerledes v/siste forsøk?

Jeg har hatt 2 forsøk tidligere hvor dem første gang satte inn 1 egg og andre gang satte dem inn 2 egg.  Ingen egg på frys noen av gangene.

Jeg håper vi kan prøve noe nytt nå som jeg skal ha mitt siste ivf forsøk, noe medisiner jeg kan prøve ute. 

Noen som kan fortelle litt om sin erfaring?

Anonymkode: 9ca19...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at Riksen ikke gikk tidligere forsøk i sømmene i det hele tatt. Da jeg antydet overraskelse over at vi skulle gjøre akkurat det samme som tidligere (jeg hadde hatt flere stimuleringer som ikke endte i innsett også, så til sammen var det fem runder med stimulering på riksen), så virket de oppriktig overrasket. Som om det skulle hjelpe å se på tidligere erfaringer 🙄

Med en gang vi kom privat så de nøye over papirene fra riksen og fant ut at jeg aldri burde blitt satt på kort protokoll så mange ganger da ingen av eggene som ble hentet ut var i nærheten av forventet kvalitet. Ble kvalm av tanken på alt jeg hadde gått gjennom (sterkt overstimulert flere ganger blant annet). 

Her er det i tillegg ikke jeg som er «problemet», men mannens sperm. Både alder og alle tester på meg er fine, problemet er bare at de hver gang har gitt meg en hormoncoctail som kroppen ikke tåler.

Anonymkode: ab6e6...390

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplever dessverre at Riksen gjør ting ganske på samlebånd og ikke tester ut nye varianter, annet enn at de har økt hormondosene (jeg har tatt 6 tabletter Progynova daglig, det er dobbel dose av normal). Heldigvis fikk jeg mange embryo på frys og har hatt til sammen elleve innsett på to forsøk, og på det siste lyktes vi foreløbig (11 uker nå). Vi har tilsynelatende ingen problemer noen av oss og ser fruktbare ut på testene. 

Husk at du kan bestille en samtaletime på Riksen om du vil drøfte tankene dine med en lege!

Anonymkode: dd847...793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...