AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 av et familiemedlem.. La oss si en onkel som du er ganske nær. Du får låne hytten uten problemer i 3 uker, som du så klart er veldig takknemlig og glad for. Du har alltid respektert denne onkelen, og hatt et godt forhold til ham. Du er 40 år, gift, har 2 barn og er et ansvarlig menneske med jobb og egen leilighet. Du er normalt ryddig og renslig, røyker ikke og drikker ikke. Ungene er normale unger. Og kona/partneren din er oppegående og ansvarlig. Hytten har du holdt i orden, ryddet og vasket. Plutselig en morgen kommer onkelen din uanmeld på besøk med intensjonen om å sjekke at du holder orden i hytta, at du rydder og vasker. Hva ville du følt? Hva ville du tenkt? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: e2134...b3d
Nicathv Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Ville tenkt at onkel bare var litt (i overkant?) bekymra for eiendommen sin og ville få fred i sinnet ved å sjekke at alt var bra. Han kunne kanskje gitt beskjed, men så lenge han bare har kommet én gang i løpet av 2-3 uker så er det jo ikke noen big deal egentlig. Jeg ville ikke ha tenkt så mye på det eller følt noe særlig eller reagert på noen måte tror jeg. 18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, Castor Troy said: Hva sa han da han kom til hytta? Vel, han ble forbannet og kom med en hel del stygge utsagn. Han mente hytten ikke så ut itrås med hans standard, og mente det lå ting overalt. Slik så hytten ut: Oppvasken fra frokosten holdt kona akkurat på med. Det la 3 bøker og 2 penner på kjøkkenbordet. Det lå noen kongler som ungene lekte med på bordet på varandaen. Sengene var ikke redd opp. Det sto tannbørster, tannkrem og linseveske på vasken på badet. En liten haug med klær lå på sofaen som akkurat var tatt av tørkestativet. Det sto noe krydder, mel og kjeks på kjøkkenbenken (ryddig og organisert.) vi satte det der slik at alle vet at dette er vårt og at vi da ikke tar fra hans mat. Alle gulvene, bordene og andre overflater var rene. Toalettet var rent. Hele leiligheten var ren i våre øyne. Skjønner jo at det lå noen ting litt rundt, men dette var ting vi holdt på med.. Og ja, sofa putene sto ijke perfekt i sofaen fordi ungen akkurat hadde sitter der.. Anonymkode: e2134...b3d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Skulle stå hytte ikke leilighete.. Anonymkode: e2134...b3d
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, han ble forbannet og kom med en hel del stygge utsagn. Han mente hytten ikke så ut itrås med hans standard, og mente det lå ting overalt. Slik så hytten ut: Oppvasken fra frokosten holdt kona akkurat på med. Det la 3 bøker og 2 penner på kjøkkenbordet. Det lå noen kongler som ungene lekte med på bordet på varandaen. Sengene var ikke redd opp. Det sto tannbørster, tannkrem og linseveske på vasken på badet. En liten haug med klær lå på sofaen som akkurat var tatt av tørkestativet. Det sto noe krydder, mel og kjeks på kjøkkenbenken (ryddig og organisert.) vi satte det der slik at alle vet at dette er vårt og at vi da ikke tar fra hans mat. Alle gulvene, bordene og andre overflater var rene. Toalettet var rent. Hele leiligheten var ren i våre øyne. Skjønner jo at det lå noen ting litt rundt, men dette var ting vi holdt på med.. Og ja, sofa putene sto ijke perfekt i sofaen fordi ungen akkurat hadde sitter der.. Anonymkode: e2134...b3d Det høres ikke bra ut. Jeg hadde hatt mest lyst til å komme meg vekk derfra. Hadde ikke klart å nyte hyttelivet med en sånn gærning hengende rundt som kan komme uanmeldt. Da hadde jeg kost meg mer hjemme i egen bolig. Han må ha angret på lånet, eller hatt en ekstremt dårlig dag og dessverre tatt det ut på dere. 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Hadde i hvert fall aldri lånt den hytta igjen. Har en onkel som kunne funnet på det samme, derfor lånte jeg aldri hytta hans. Anonymkode: cf6a2...510 15
Trikken Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, han ble forbannet og kom med en hel del stygge utsagn. Han mente hytten ikke så ut itrås med hans standard, og mente det lå ting overalt. Slik så hytten ut: Oppvasken fra frokosten holdt kona akkurat på med. Det la 3 bøker og 2 penner på kjøkkenbordet. Det lå noen kongler som ungene lekte med på bordet på varandaen. Sengene var ikke redd opp. Det sto tannbørster, tannkrem og linseveske på vasken på badet. En liten haug med klær lå på sofaen som akkurat var tatt av tørkestativet. Det sto noe krydder, mel og kjeks på kjøkkenbenken (ryddig og organisert.) vi satte det der slik at alle vet at dette er vårt og at vi da ikke tar fra hans mat. Alle gulvene, bordene og andre overflater var rene. Toalettet var rent. Hele leiligheten var ren i våre øyne. Skjønner jo at det lå noen ting litt rundt, men dette var ting vi holdt på med.. Og ja, sofa putene sto ijke perfekt i sofaen fordi ungen akkurat hadde sitter der.. Anonymkode: e2134...b3d Kanskje han følte han var for rask til å låne bort hytten, personlig ville jeg ikke likt låne bort hytta. Folk er forskjellig, jeg legger rent tøy i balje før det brettes, lar ikke unger «herje» i sofa slik at puter o.l blir rotete. Da må heller barna leke ute. Så kanskje litt rotete ved første øyekast, selv om det egentlig ikke er det. Dere får ta dere en ekstra prat og finne ut av det. Når det er sagt så ville jeg ikke dratt på inspeksjon å ødelegge hyttelivet deres, det er litt frekt.
Nicathv Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, han ble forbannet og kom med en hel del stygge utsagn. Han mente hytten ikke så ut itrås med hans standard, og mente det lå ting overalt. Slik så hytten ut: [..] Anonymkode: e2134...b3d Dette er informasjon du burde hatt med i åpningsinnlegget. Svaret mitt blir jo noe helt annet etter å ha lest dette. Jeg hadde ikke følt at det var noe kjekt å være der når man ikke kan leve der, uten å være redd for at en fisefin og gretten onkel plutselig dukker opp og kjefter. Hadde nok ikke lånt hytta igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, Trikken said: Kanskje han følte han var for rask til å låne bort hytten, personlig ville jeg ikke likt låne bort hytta. Folk er forskjellig, jeg legger rent tøy i balje før det brettes, lar ikke unger «herje» i sofa slik at puter o.l blir rotete. Da må heller barna leke ute. Så kanskje litt rotete ved første øyekast, selv om det egentlig ikke er det. Dere får ta dere en ekstra prat og finne ut av det. Når det er sagt så ville jeg ikke dratt på inspeksjon å ødelegge hyttelivet deres, det er litt frekt. Takk for innspill, men bare for å få det klart. Ungene får ikke herje i sofaen. Alle sofa putene lå på sine "faste plasser", de sto bare ikke helt perfekt, lå litt lengre nede om du skjønner.. Slik de ligger etter man har lent seg på dem.. Kjenner jeg ikke klarer å være helt objektiv her.. Føler meg rett og slett litt såret. Anonymkode: e2134...b3d 3
Trikken Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill, men bare for å få det klart. Ungene får ikke herje i sofaen. Alle sofa putene lå på sine "faste plasser", de sto bare ikke helt perfekt, lå litt lengre nede om du skjønner.. Slik de ligger etter man har lent seg på dem.. Kjenner jeg ikke klarer å være helt objektiv her.. Føler meg rett og slett litt såret. Anonymkode: e2134...b3d Aha, skjønner. Ser den, liker ikke være på andres hytter o.l pga slike ting. Når vi er på svigers sin hytte blir vi vekket om morgenen og generelt de styrer dagen min litt. Så drar dit sjeldent. Er ikke bare bare alltid med andre, men hvis han var direkte frekk så vet du det til en annen gang.
solmåneogstjerner Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 Rimelig sært. Hadde ikke giddet å dra dit igjen. Da er det mer ferie i å være hjemme. Man rydder og vasker når man går, men at putene ligger skjevt og at man har matvarer på benken... hallo!?? 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 Hadde ikke lånt den hytten mer Anonymkode: b7a56...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 Hvis han bodde i nærheten eller var på kjøretur uansett hadde jeg ikke sett problemet. Det er hans hytte og som familie er det innafor å komme på uanmeldt besøk. Hadde vært noe annet om hytten var lånt av venn av venn eller noen fra nettet. Anonymkode: 41afa...e53
Arkana Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 Jeg ville synes det var respektløst å komme uanmeldt på besøk. Tenk om vi holdt på med et eller annet privat? Og så er det åpenbart at han ikke stoler 100% på dere og det hadde jeg syntes var ubehagelig. Hvordan det ser ut underveis i oppholdet er jo irrelevant så lenge hytta leveres tilbake i samme stand som før dere lånte. Jeg hadde neppe ønsket å låne hytta igjen. 4
Cleopatra70 Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde lurt på hva som var det egentlige problemet hans, dette er irrasjonell oppførsel. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: av et familiemedlem.. La oss si en onkel som du er ganske nær. Du får låne hytten uten problemer i 3 uker, som du så klart er veldig takknemlig og glad for. Du har alltid respektert denne onkelen, og hatt et godt forhold til ham. Du er 40 år, gift, har 2 barn og er et ansvarlig menneske med jobb og egen leilighet. Du er normalt ryddig og renslig, røyker ikke og drikker ikke. Ungene er normale unger. Og kona/partneren din er oppegående og ansvarlig. Hytten har du holdt i orden, ryddet og vasket. Plutselig en morgen kommer onkelen din uanmeld på besøk med intensjonen om å sjekke at du holder orden i hytta, at du rydder og vasker. Hva ville du følt? Hva ville du tenkt? Hvordan ville du reagert? Anonymkode: e2134...b3d At det var noe i veien med han..Og at jeg hadde pakket tingene mine og stukket.. Anonymkode: dbc56...4b4 2
Anita. Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 Synes det er rart at han kjefter på hvordan det ser ut mens dere er der, selvsagt ser det ikke perfekt ut, dere bringer inn deres egne saker som ikke har en naturlig plass, og dere holder på inne der. Han burde ha ventet med å kjefte til han hadde sett hvordan det ser ut når dere forlater hytten. Vi låner ofte bort hyttene våres, og har aldri hatt problemer. Folk er så takkmemlige for å få låne hyttene at de passer på at alt ser perfekt ut slik at de får låne de enda en gang. Og det med at han kom uanmeldt er ganske vanlig. Da jeg bodde hjeme eller var på hytten kom det alltid folk uanmeldt. De banket ikke på. Bare gikk rett inn og ropte ut. Foreldrene mine synes det er bare koslig, Men jeg liker det ikke noe særlig. Låste døren hvergang jeg var hjemme alene slik at folk måtte ringe på..
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #19 Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde tenkt at han har hatt veldig dårlig erfaringer med folk som har lånt hytta før. Dere fikk jo låne den ganske lenge. Dessuten er det onkelen din, er det så rart at han stikker innom egentlig? Hvor mye betaler dere for å låne den? Kanskje han er lei av slektninger som maser om å låne hytta for en billig penge eller gratis, men får seg ikke til å si nei siden det er slekt? Lei av at strøm, vaskemidler, toalettpapir,ved osv osv brukes og det kanskje er tomt når han kommer? Det er ikke bare mat som koster og bør være på plass. Anonymkode: 6969e...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå