AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Hvordan ser dagene deres ut med 1 mnd gammel baby? Anonymkode: 97ac9...f22
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Vi sover lenge, koooser oss med amming og søvn om morgenen. Når vi står opp ligger hun gjerne litt i babygymmen mens jeg spiser frokost. Så etter mating triller vi kanskje en tur, hun sovner, våkner for mat, snakker litt med henne før hun sovner igjen. Mens hun sover (noe hun gjør store deler av dagen) gjør jeg husarbeid, sover, ser på tv, hører på podcast😊 Så er det kveldsstell før hun sovner igjen på kvelden 😂 Ikke før jeg skrev det ned jeg ser hvor lite vi egentlig gjør Anonymkode: 70843...898 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 På det tidspunktet satt vi stort sett i sofaen og ammet. Baby ville helst spise en time pluss av gangen, og gjerne sulten igjen under en time senere. Ble mye serier og mobilsurfing. Når hun ikke lå på fanget med en pupp i munnen, satt hun gjerne i bæresjal, lå i babygym, eller (en sjelden gang) sov i babynestet. Vi var gjerne ute en gang om dagen (trilletur, tur med bæresjal, ærend), men ellers var det sofa og amming døgnet rundt. 😂 Anonymkode: bca9b...795
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: På det tidspunktet satt vi stort sett i sofaen og ammet. Baby ville helst spise en time pluss av gangen, og gjerne sulten igjen under en time senere. Ble mye serier og mobilsurfing. Når hun ikke lå på fanget med en pupp i munnen, satt hun gjerne i bæresjal, lå i babygym, eller (en sjelden gang) sov i babynestet. Vi var gjerne ute en gang om dagen (trilletur, tur med bæresjal, ærend), men ellers var det sofa og amming døgnet rundt. 😂 Anonymkode: bca9b...795 Litt deilig å lese dette, har det på samme måte. Når «bedret» det seg? Gjorde du noe spesielt eller gikk det over av seg selv? Anonymkode: 97ac9...f22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 På puppen, og på brystet å sov, sånn ca døgnet rundt. Nå er han snart 7 uker, og har vært mye mer våken og har hatt behov av mer stimuli og rutiner. Ting skjer så fort 😍 Anonymkode: 1cf1b...0a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På puppen, og på brystet å sov, sånn ca døgnet rundt. Nå er han snart 7 uker, og har vært mye mer våken og har hatt behov av mer stimuli og rutiner. Ting skjer så fort 😍 Anonymkode: 1cf1b...0a2 Hvilke typer rutiner da? 🥰 Anonymkode: 97ac9...f22
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke typer rutiner da? 🥰 Anonymkode: 97ac9...f22 Merker mer behovene for når han trenger søvn. Det er ikke sånn når som helst hele tiden når han ikke lå på puppen. Vi står opp i 09 tiden, da vil han ikke ligge i sengen lenger, ammer, opp i bæreselen å sover i ca 1 time, ammer, leker og trener. Når han har vært våken i ca 2 timer ammer jeg på nytt, så ut i vognen 1-2 timer i 13 tiden for å få frisk luft og dyp søvn. Så hjem, ammer, leker og trene, så sove igjen etter 2 timer. På kvelden etter kl 17 så er han på puppen hele tiden pga da er jo melka fettende, og de spiser oftere da. Ammer mest mulig på kvelden for at han skal sove tungt nok på natta. Vi legger oss kl 23, sovner ca 2330 sammen. Så er det amming hver 3 time til vi står opp. Men det skjer alltid endringer pga utvikling. Så er veldig viktig å ikke henge seg opp i rutinene. Mer føle litt på hva minsten har behov av. Og ikke legge så mye avtaler Anonymkode: 1cf1b...0a2
Luckiness Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Vi sov lenge. Etter å ha stått opp var det stell og på med klær. Baby lå på babygym eller i babynest ved siden av meg når jeg spiste frokost. Ammet masse...så store deler av dagene gikk til amming + TV-serier. Dro stort sett ut en tur hver dag også. Enten på trilletur, for å handle eller kafe/besøk til familie/venner. Om ettermiddagene gikk det stort sett i amming + TV også. Spiste middag når far kom hjem. De koste seg sammen mens jeg tok meg en dusj. Så byttet vi på husarbeid. Baby sov kun korte dupper med mindre han sov oppå/vedsiden av meg eller vi trillet. Så det ble gjort lite husarbeid fra min side før far kom hjem fra arbeid. Om kvelden var det kveldsstell og eventuelt bad. Før masse amming 😅
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Merker mer behovene for når han trenger søvn. Det er ikke sånn når som helst hele tiden når han ikke lå på puppen. Vi står opp i 09 tiden, da vil han ikke ligge i sengen lenger, ammer, opp i bæreselen å sover i ca 1 time, ammer, leker og trener. Når han har vært våken i ca 2 timer ammer jeg på nytt, så ut i vognen 1-2 timer i 13 tiden for å få frisk luft og dyp søvn. Så hjem, ammer, leker og trene, så sove igjen etter 2 timer. På kvelden etter kl 17 så er han på puppen hele tiden pga da er jo melka fettende, og de spiser oftere da. Ammer mest mulig på kvelden for at han skal sove tungt nok på natta. Vi legger oss kl 23, sovner ca 2330 sammen. Så er det amming hver 3 time til vi står opp. Men det skjer alltid endringer pga utvikling. Så er veldig viktig å ikke henge seg opp i rutinene. Mer føle litt på hva minsten har behov av. Og ikke legge så mye avtaler Anonymkode: 1cf1b...0a2 Hvor går du i 1-2timer hver dag? Og hva legger du i leke og trene? Jeg synes hverdagen med baby er rimelig travel, men du får det til å høres ut som en lek 😅 Anonymkode: 3066c...3a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Litt deilig å lese dette, har det på samme måte. Når «bedret» det seg? Gjorde du noe spesielt eller gikk det over av seg selv? Anonymkode: 97ac9...f22 Min eldste er snart 3, han ammes ca en gang i døgnet og kan gjerne holde på en evighet. Yngste er 3 uker og er vanligvis ferdig på 5-10 min. Anonymkode: 36a1c...0ed
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 Våkner ca 6 av de andre barna som skal på skole og bhg. Amming, matpakkesmøring, de andre barna underholder baby på babygym, levering i skole og bhg også hjem igjen og forhåpentligvis litt søvn på både meg og baby. Deretter klesvask og forberedelse til middagsmat, deretter trilletur for å hente de andre. Tida flyr. Anonymkode: f8b3e...4f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor går du i 1-2timer hver dag? Og hva legger du i leke og trene? Jeg synes hverdagen med baby er rimelig travel, men du får det til å høres ut som en lek 😅 Anonymkode: 3066c...3a2 Haha!! Rart hvordan andre oppfatter ting 😅 Første mnd så var det mest å bli kjent, og å være i bobla. Pluss masse besøk. Det var utmattende.. Så nå har vi "hengelås" på døra hehe. Har en mann som jobber skift. Så da må jeg liksom ha litt rutiner og oversikt. Går i området. Dessverre dårlig med turstier,så går noen ganger i 8 tall for å få mest mulig ut av turen:) Så fra han lukker øynene, så har jeg som mål at han skal ha sovet minst en time før jeg går inn døra. Når jeg tenker lek/trening går det i å ligge på magen, ligge på rygg. Snakke med hverandre, fortelle han hva jeg gjør osv. Alt er jo nytt for de, så alt kan "brukes" Han elsker å høre vann renne, og dusje, så vi tar oss gjerne en dusj bare fordi det er for sansene. Og ikke minst prate sammen. Når baby lager lyder så prater de. Og når de får komme til ordet og ikke blir avbrutt så kommer lyder i fleng, og det er utrolig gøy 🤩 Anonymkode: 1cf1b...0a2
Strange Doll Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 Min er prematur så jeg føler egentlig vi ikke gjør noe som helst, han er korrigert ikke født enda og det blir derfor soving, spising og passe på at han ikke blir stimulert for mye.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Litt deilig å lese dette, har det på samme måte. Når «bedret» det seg? Gjorde du noe spesielt eller gikk det over av seg selv? Anonymkode: 97ac9...f22 Det endret seg ganske gradvis med at hun ble mer og mer tilstede og interessert i verden rundt seg. Nå som hun er fem måneder har hun ikke tid til å spise lengre enn ti minutter med mindre hun er trøtt, blir distrahert av alt mulig. For meg hjalp det å lese om fjerde trimester, det gav veldig mening. Og bare godta at sånn er det en liten periode, og gjøre det beste ut av det 😊 Anonymkode: bca9b...795
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi sover lenge, koooser oss med amming og søvn om morgenen. Når vi står opp ligger hun gjerne litt i babygymmen mens jeg spiser frokost. Så etter mating triller vi kanskje en tur, hun sovner, våkner for mat, snakker litt med henne før hun sovner igjen. Mens hun sover (noe hun gjør store deler av dagen) gjør jeg husarbeid, sover, ser på tv, hører på podcast😊 Så er det kveldsstell før hun sovner igjen på kvelden 😂 Ikke før jeg skrev det ned jeg ser hvor lite vi egentlig gjør Anonymkode: 70843...898 Dette hørtes så koserlig ut ❤️ Har lyst på baby selv, men har ikke turt pga. av jeg er ufør med kronisk sykdom. Men det du skrev skulle jeg nok klart men skjønner at man kan få kolikkbarn, et barn som er syk, og selvfølgelig krever de mer av deg jo eldre de blir.. Anonymkode: 16cd1...eab
Million Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 Da sønnen min var fire uker, gikk dagene stort sett med til amming og bytting av bleier og tørke gulp, samt bytte bind på meg selv og bli ferdig med renselsen. Hadde vel akkurat grodd, de stingene jeg fikk etter klippet i underlivet under fødselen. Følte at alt bare dreide seg om å få dreisen på amming og sånt. Hadde en nabo som fikk baby samtidig som meg, vi lå på fødeavdelingen samtidig noen dager og da vi kom hjem, gikk vi noen trilleturer sammen i blant. Det var veldig kjekt å ha en med en jevnaldrende baby bare et par hus unna, så vi tilbragte mye tid sammen på dagtid med barna i året som fulgte mens vi hadde mammapermisjon, begge to. Hun var ped.leder i en barnehage, så hun kunne masse om hva man "bør" gjøre med småunger. Veldig pedagogisk på alt. Jeg lærte en del av henne da. Men ikke alt jeg gadd å delta på som hun deltok på med stor iver. Baby-synging for eksempel. Jeg har grusom sangstemme og finnes ikke musikalsk, så det droppet jeg, men hun dro på det da (og masse annet). 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette hørtes så koserlig ut ❤️ Har lyst på baby selv, men har ikke turt pga. av jeg er ufør med kronisk sykdom. Men det du skrev skulle jeg nok klart men skjønner at man kan få kolikkbarn, et barn som er syk, og selvfølgelig krever de mer av deg jo eldre de blir.. Anonymkode: 16cd1...eab Det er koselig ♥️ Men selv om hun sover mye og det ser lett ut på det jeg skrev, er det mye jobb! Og jeg har veldig lite tid til meg selv 😅 Plutselig er det netter hun ikke sover mer enn 1 time i strekk, og da blir jeg kjempesliten! Men det er fint også 🥰 Men skal ikke late som det bare er en dans på roser. Nå er jeg heldig og har mange rundt meg, i tillegg til barnefar, så om det er perioder med veldig lite søvn stiller familien opp så jeg får sovet litt mens bf er på jobb Anonymkode: 70843...898
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min eldste er snart 3, han ammes ca en gang i døgnet og kan gjerne holde på en evighet. Yngste er 3 uker og er vanligvis ferdig på 5-10 min. Anonymkode: 36a1c...0ed Er han ferdig å amme etter 5-10 min? Min kan ligge i 30-50 min 😅 Anonymkode: 3066c...3a2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er koselig ♥️ Men selv om hun sover mye og det ser lett ut på det jeg skrev, er det mye jobb! Og jeg har veldig lite tid til meg selv 😅 Plutselig er det netter hun ikke sover mer enn 1 time i strekk, og da blir jeg kjempesliten! Men det er fint også 🥰 Men skal ikke late som det bare er en dans på roser. Nå er jeg heldig og har mange rundt meg, i tillegg til barnefar, så om det er perioder med veldig lite søvn stiller familien opp så jeg får sovet litt mens bf er på jobb Anonymkode: 70843...898 Ja, derfor jeg ikke har fått baby, vet der er mye jobb også, og litt vanskelig når man er kronisk syk da.. Det hørtes bare så koserlig ut det du skrev ❤️ (Er veldig mange tråder her på KG om syke barn og omsorgssvikt og det ene og det andre, så ble bare glad av å lese det du skrev, om det gir mening.) Anonymkode: 16cd1...eab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå