Gå til innhold

Ønsker meg familie. Sårt å være alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stikker i meg av lykkelige familier med flere barn. 
Selv er jeg alene og har bare ett barn, alltid vært alene, er over 30 år og har mistet troa på å finne noen 😢💔

Det er så sårt. Ønsker meg flere barn men makter ikke å gå ett svangerskap og småbarnstiden alene igjen. 

Anonymkode: b30c7...417

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 år er ingen alder. Ble litt misunnelig her. Ønsker flere barn, men er blitt for gammel..

Anonymkode: 40b4b...350

• Liker 4
Skrevet

Nei du er ikke for gammel. Du får nok ny kjæreste og sikkert barn også. 30 er ungt. 

Anonymkode: 07191...2c0

• Liker 2
Skrevet

Du er jo ikke alene når du har barn? Sannsynligvis har du også kolleger, noen venner og kanskje ogsånoe familie? 

Anonymkode: c9a96...878

• Liker 17
Skrevet

Hold ut, plutselig treffer du en! Dater du? Tinder eller noe?

Anonymkode: fd578...26f

• Liker 3
Skrevet

Du har jo familie? Du har et barn, og dere to er en familie, like verdifull som andre familier. Klart man kan ønske seg flere, men jeg ville i hvert fall forsøkt å være tilfreds med situasjonen, og så heller ta ny mann og eventuelt flere barn som en hyggelig bonus om det blir aktuelt. 

Jeg har ingen barn, men ønsker meg det, og er øyeblikk 40 (og singel). Det er noe helt annet. Da snakker vi stikk langt inn i hjerterota hver gang venner og bekjente legger ut nyheter om graviditeter, fødsler og alle hyggelige ting de opplever med barna sine. Hadde gitt mye for å være i din situasjon.

Anonymkode: 1a897...6f3

• Liker 21
Skrevet

Jeg er 40. Har også bare et barn. Det er en sterk lengsel i meg etter et barn til. Jeg tror at dersom jeg ikke i det minste gjør et forsøk på å få flere barn, så kommer det til å sitte i meg som en smerteverk til jeg dør. 

Spis så sunt du kan. Hiv deg i hardtrening. Styrke og kondisjon. Se hvor sterk kroppen din kan bli på 2-3-4 måneder. Kanskje føler du et overskudd til å ta en graviditet til. Graviditeten er jo over på noen få måneder. Småbarnstiden er over på et svupp. Men allier deg med familie/ nettverk/ barnevakt slik at du får avlastning. Barna dine får hverandre. Det er VIKTIG når man er en liten familie. 

Anonymkode: 7146f...405

• Liker 1
Skrevet

Du har et barn! Dere er en familie!

Jeg er 32 år, singel og har ingen barn... 

Anonymkode: 35358...a1d

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40. Har også bare et barn. Det er en sterk lengsel i meg etter et barn til. Jeg tror at dersom jeg ikke i det minste gjør et forsøk på å få flere barn, så kommer det til å sitte i meg som en smerteverk til jeg dør. 

Spis så sunt du kan. Hiv deg i hardtrening. Styrke og kondisjon. Se hvor sterk kroppen din kan bli på 2-3-4 måneder. Kanskje føler du et overskudd til å ta en graviditet til. Graviditeten er jo over på noen få måneder. Småbarnstiden er over på et svupp. Men allier deg med familie/ nettverk/ barnevakt slik at du får avlastning. Barna dine får hverandre. Det er VIKTIG når man er en liten familie. 

Anonymkode: 7146f...405

Er vel ikke bare-bare å alliere seg med familie og nettverk om jevnlig avlastning? Virker som det er vanskelig nok å få avlastning for par, vil tro hjelpen neppe står i kø om man aktivt går inn for å bli alene med to barn. 

• Liker 2
Skrevet

Mor og ett barn er ikke noe ordentlig familie! 
En familie består av mor, far og barn. 

barnet er komt til skolealder og det finnes aldri tid til å møte noen nye. Bare det at jeg er alenemor er nok til at ingen vil ha meg. 

det er sårt når andre på samme alder både gifter seg og får barn nr 2-3-4..... menst jeg, jeg sitter her like alene som da jeg hadde en nyfødt og alle andre var i sin fine lykkelige familieboble. 

• Liker 1
Skrevet

Egen erfaring: Det er når man gir opp å finne, noen det pleier å løsne. Gi opp på ekte. Da skjer det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble skilt da jeg var 30 og nå er jeg 55. Jeg har hatt noen forhold, det lengste varte i fem år. Så jeg har stort sett vært singel i 25 år. Jeg har vent meg til det og har en god jobb, venner og hobbier så jeg føler meg ikke ensom. Har voksne barn som jeg har god kontakt med. Det er ikke alle som finner en livspartner, men man kan ikke la det ødelegge livet og gå rundt og deppe. Man kan oppleve mye fint og ha et rikt liv som single.

Anonymkode: d512a...979

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

barnet er komt til skolealder og det finnes aldri tid til å møte noen nye. Bare det at jeg er alenemor er nok til at ingen vil ha meg. 

det er sårt når andre på samme alder både gifter seg og får barn nr 2-3-4..... menst jeg, jeg sitter her like alene som da jeg hadde en nyfødt og alle andre var i sin fine lykkelige familieboble. 

En familie er mer enn bare mor, far og barn. 

Anonymkode: 2b436...84c

• Liker 8
Skrevet

Jeg har full forståelse for dine følelser og håper du en dag møter en mann å dele livet med❤️ 

Anonymkode: fd578...26f

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hyggelig for barnet ditt, da, at mamma ikke synes de er noen ordentlig familie :roll: Mange vil jo påstå at en familie med stefar og halvsøsken heller ikke er en ideell familie, når vi først er i gang med trangsynte diskusjoner. Kjernefamilien har du ikke flere sjanser på, det vil ikke bli den klassiske mor-far-barn-konstellasjonen uansett hva du gjør. 

Det er lov å ønske seg en partner og flere unger, men jeg synes du krisemaksimerer en tanke her. Synes du burde fokusere på å trives med det barnet du har fått, ikke kaste bort de verdifulle årene sammen på sårhet over at det ikke ble annerledes. Ta partner og eventuelle flere barn som en bonus om det dukker opp. Den kjipe innstillingen du viser her, er neppe særlig tiltrekkende.

• Liker 9
Skrevet
4 timer siden, BergenAnonym skrev:

Egen erfaring: Det er når man gir opp å finne, noen det pleier å løsne. Gi opp på ekte. Da skjer det.

Ga opp for flere år siden. Like dønn alene enda. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ga opp for flere år siden. Like dønn alene enda. 

Når det lille håp jeg hadde forsvant, da løsnet alt. Ønsker deg alt det beste

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor og barn er ikke en ordentlig familie? Ifølge hvem? Det er ikke bare den perfekte kjernefamilien som er definisjonen på en «familie».

Anonymkode: 34931...2f4

• Liker 6
Skrevet

Hvis du ønsker deg flere barn, men ikke orker flere svangerskap, hva med å ta til deg et fosterbarn?

Skjønner at du har lyst på en kjæreste også, men der kan jeg dessverre ikke hjelpe, annet enn å si som de andre: Du er ung, livssituasjonen din kan brått endre seg.

Anonymkode: d87b2...63e

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familie er hva du lager det til. Hvis du har bestemt deg for at dette er feil og dette er ikke noen ordentlig familie, så selvfølgelig, så blir det sånn. 

At du er alenemor er nok til at ingen vil ha deg? Akkurat med den holdningen så er det ingen som kommer til å ville ha deg. Vær åpen og stolt av situasjonen din. En som er så negativ vil ikke tiltrekke seg en partner. Mennesker tiltrekkes av en positiv og glad holdning til livet. 

Når andre på samme alder gifter seg og får barn 2-3-4. Hva så? Du har et barn, et nydelig og flott barn, som bor med deg. Hvis du skal strebe etter hva alle andre har så blir du aldri lykkelig. Du må fokusere på hva du har. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...