Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt en del på å droppe ut av studiet. Er et masterstudium, og jeg kjenner det blir alt for mye for meg nå. Er sliten og lei. Jeg lurer på hvordan det blir med lånekassen? Jeg må vel bare betale tilbake pengene jeg har fått i 2020, siden jeg bestod alle eksamenene til jul? Lurer også på om noen kjenner til hvordan det fungerer med studentbolig. Trenger litt tid på å finne meg en jobb og ny bolig, så regner med jeg ikke må flytte ut på dagen? 

Anonymkode: bcf30...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel bare betale tilbake for 2020, siden det er nå du dropper ut. 

Studentbolig kjenner jeg ikke til, men er sikkert lett å si den opp. Alltid(?) folk i kø.

Anonymkode: 720a0...65f

Skrevet

Du er vel student frem til du melder at du ikke er student lenger. På mitt studie er det ikke obligatorisk oppmøte, så sånn sett kan du beholde støtte fra Lånekassen og beholde studentboligen en stund til (ut semesteret, om du ikke melder fra før). Det er vel også oppsigelsestid. Start jobbsøking ASAP! Og let etter ny bolig. Så melder du til Lånekassen og samskipnaden når du har ordna alt. Klarer du å studere videre frem til du har fått jobben er det det beste. Det er ikke så lett å få seg jobb, så mulig du rekker en eksamen eller to først.

Anonymkode: b6179...ca6

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett å få seg jobb, så mulig du rekker en eksamen eller to først.

Hvilken by bor du i? Jeg har lett fått i Trondheim. 

Anonymkode: 9f884...aba

Skrevet

Takk for svar! Har funnet ut at jeg kan bo her ut semesteret pga kontrakten, så trenger ikke å styre med bolig helt enda. Er tilkallingsvikar, og jobber en del for tiden. Tror jeg kan tjene nok til å klare meg ut dette semesteret, men tenker jeg venter litt til før jeg offisielt melder i fra om at jeg slutter da det ikke er obligatorisk oppmøte de nærmeste dagen. Når jeg ikke tar eksamen blir det jo uansett bare lån fra lånekassen, så regner med det ikke skader om jeg venter litt med å offisielt slutte. Har mest sannsynlig en sommerjobb i boks, så vurderer å vente med å søke full jobb til sommeren(med oppstart etter sommeren). Bor gratis hos mine foreldre i sommer, og har også tilbud om å flytte hjem dersom det ikke løser seg :) 

Anonymkode: bcf30...2d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...