AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Jeg og typen skal til Dubai nå i april. Vi er studenter, og har ikke millioner på bok. Turen fikk vi i julegave av foreldrene mine. Trenger derfor tips til hvordan vi kan gjøre oppholdet litt billigere. Hotell og fly var gaven, men lommepengene må vi dekke selv. Må jeg også gå påkledd (lange ermer og bein) på flyplassen? Anonymkode: e312a...691
aazy Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Sjekk ut Souq'ene! Der kan man vandre rundt og virkelig ta inn atmosfæren. Souq Madinat har mange fine utsikter. Dra på strandpromenaden i Jumeira, og moskeen i nærheten. Dere må enten gå eller ta taxi absolutt overalt, så lurt å finne bra gåruter fra hotellet deres. Dra på museet, det er ganske billig og har mange tradisjonelle bygg i nærheten som man kan vandre rundt blant. Fonteneshowet ved Burj Khalifa er verdt å få med seg! Jeg vil også anbefale å bruke litt penger på Ski Dubai, som ikke var så alt for gærent og er i samme bygg som et digert kjøpesenter der det er koselig å bare vandre rundt. Flyplassen går nok fint å ha på seg en ålreit t-skjorte, men går du i for upassende klær (typ skjørt over knærne og t-skjorte) er det mulig du må dekke deg til for å ikke få tilsnakk. Ta med en god del tights og dekk til så mye som du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 11 timer siden, aazy skrev: Sjekk ut Souq'ene! Der kan man vandre rundt og virkelig ta inn atmosfæren. Souq Madinat har mange fine utsikter. Dra på strandpromenaden i Jumeira, og moskeen i nærheten. Dere må enten gå eller ta taxi absolutt overalt, så lurt å finne bra gåruter fra hotellet deres. Dra på museet, det er ganske billig og har mange tradisjonelle bygg i nærheten som man kan vandre rundt blant. Fonteneshowet ved Burj Khalifa er verdt å få med seg! Jeg vil også anbefale å bruke litt penger på Ski Dubai, som ikke var så alt for gærent og er i samme bygg som et digert kjøpesenter der det er koselig å bare vandre rundt. Flyplassen går nok fint å ha på seg en ålreit t-skjorte, men går du i for upassende klær (typ skjørt over knærne og t-skjorte) er det mulig du må dekke deg til for å ikke få tilsnakk. Ta med en god del tights og dekk til så mye som du kan. Takk for svar. Er det billigere mat i restaurantene på kjøpesentrene? Hva ligger en middag på f.eks? Egentlig så vil vi også besøke det store badelandet, men antar at det koster en del. Anonymkode: e312a...691
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Nei, maten er dyrest på kjøpesentrene med mindre du går for McD og andre burgersjapper. Kan anbefale Al Fanar restaurant, der får du god mat for en ok penge. Kan også anbefale lasershowet ved Dubai Festival City (handlesenter), Dubai Miracle Garden er ikke dyrt å besøke, ei heller Dubai Museum. Samtlige restauranter i Dubai Downtown er dyre så dere burde kanskje se litt mer på området Deira og Bur Dubai. Stranden La Mer er å anbefale samt en tur til Box City og Du ai Citywalk. Dekk til skuldre og knær når du gå ute så går alt så fint, merk at det å drikke, spise eller tygge tyggis på metro er strengt forbudt. Skal dere ta metro så anbefaler jeg at dere går for gull kortet, koster litt mer men en mer behagelig reisemåte med mindre trengsel. Taxi er billig så det anbefales, Uber er også en bra ting å benytte seg av. Anonymkode: 6c2b0...15f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Hvem faen reiser til Dubai på budsjett, knukker på kronene, og ser på billige kjedelige museum. Nei...Dubai er Burj Khalifa, Souk al Bahar, Burj Al Arab, Atlantis, Wild Wadi, Ørkensafari, Platinum Suites, Ferrari World etc. Dubai er glimts og glam. Skal du oppleve ekte opprinnelig arabisk kultur og historie på den arabiske peninsula så drar du til Oman. Eneste billige alternativ verdt å få med seg er Gold Souk (men dere har jo ikke råd å kjøpe gull..) og Global Village. Billige high end klær får dere kjøpt i Dubai Outlet Mall el The Outlet Village by Meraas. Å reise til Dubai for å henge rundt på museum og Bur Dubai..og spise på restauranter hvor du har kun fattige expat, pakistanere og indiere, som spiser trist mat..bortkastet. Du bør gå der hvor de lokale emiratiske går. Dubai har et utvalg av topp restauranter som ikke står tilbake for London og New York. I berømte bygninger og konstruksjoner. Og bør oppleves. Vil dere spare så kjøp en entertainer. Der er 50 % rabattkuponger på restauranter, vannparker og andre severdigheter/aktiviteter. Anonymkode: 148d4...266 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvem faen reiser til Dubai på budsjett, knukker på kronene, og ser på billige kjedelige museum. Nei...Dubai er Burj Khalifa, Souk al Bahar, Burj Al Arab, Atlantis, Wild Wadi, Ørkensafari, Platinum Suites, Ferrari World etc. Dubai er glimts og glam. Skal du oppleve ekte opprinnelig arabisk kultur og historie på den arabiske peninsula så drar du til Oman. Eneste billige alternativ verdt å få med seg er Gold Souk (men dere har jo ikke råd å kjøpe gull..) og Global Village. Billige high end klær får dere kjøpt i Dubai Outlet Mall el The Outlet Village by Meraas. Å reise til Dubai for å henge rundt på museum og Bur Dubai..og spise på restauranter hvor du har kun fattige expat, pakistanere og indiere, som spiser trist mat..bortkastet. Du bør gå der hvor de lokale emiratiske går. Dubai har et utvalg av topp restauranter som ikke står tilbake for London og New York. I berømte bygninger og konstruksjoner. Og bør oppleves. Vil dere spare så kjøp en entertainer. Der er 50 % rabattkuponger på restauranter, vannparker og andre severdigheter/aktiviteter. Anonymkode: 148d4...266 Al Fanar er en Emiratisk restaurant hvor utmerket mat serveres, der finner du hverken expats, indere eller andre folkeslag du måtte se ned på. Noen reiser til Dubai for å oppleve skikkelig fine ting, ikke alle har behov for å stå i kø i timesvis opp Burj Khalifa, Dubai Frame eller Ferrari World. Ei trenger de heller ta opp lån for å «menge seg med fiffen» og spille storkar bare fordi man er i Dubai. Er mye man kan gjøre der uten å måtte gå til namsmannen, bank eller makse kredittkortene man ikke burde hatt i utgangspunktet. Kompenserte du for noe når du var der nede, eller ramser du bare opp ting du har funnet på Internett? Anonymkode: 6c2b0...15f 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem faen reiser til Dubai på budsjett, knukker på kronene, og ser på billige kjedelige museum. Nei...Dubai er Burj Khalifa, Souk al Bahar, Burj Al Arab, Atlantis, Wild Wadi, Ørkensafari, Platinum Suites, Ferrari World etc. Dubai er glimts og glam. Skal du oppleve ekte opprinnelig arabisk kultur og historie på den arabiske peninsula så drar du til Oman. Eneste billige alternativ verdt å få med seg er Gold Souk (men dere har jo ikke råd å kjøpe gull..) og Global Village. Billige high end klær får dere kjøpt i Dubai Outlet Mall el The Outlet Village by Meraas. Å reise til Dubai for å henge rundt på museum og Bur Dubai..og spise på restauranter hvor du har kun fattige expat, pakistanere og indiere, som spiser trist mat..bortkastet. Du bør gå der hvor de lokale emiratiske går. Dubai har et utvalg av topp restauranter som ikke står tilbake for London og New York. I berømte bygninger og konstruksjoner. Og bør oppleves. Vil dere spare så kjøp en entertainer. Der er 50 % rabattkuponger på restauranter, vannparker og andre severdigheter/aktiviteter. Anonymkode: 148d4...266 Hvem faen uansett reiser til Dubai ? Kunstig søppel. Anonymkode: be8fa...20f 16
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Jeg anbefaler å leie bil og reise rundt. Reis gjerne inn i Oman. Anbefaler også badelandet Wild Wadi. Den ligger rett ved Burj Al Arab. Ta en tur innom Burj også. Dubai er fantastisk 😊 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Hadde jeg fått tur til Dubai hadde jeg blitt fornærmet. Anonymkode: 19056...b39 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 Oman ja. Er det naboland til Owoman eller ? Anonymkode: be8fa...20f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg fått tur til Dubai hadde jeg blitt fornærmet. Anonymkode: 19056...b39 Det hadde jeg også. Jeg hadde prøvd å få refundert turen, eller solgt den. Hadde ikke det gått, hadde jeg kasta billettene. Bruker ikke ei krone i et land som behandler enkelte mennesker som søppel. Anonymkode: 6fc76...b90 8
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg fått tur til Dubai hadde jeg blitt fornærmet. Anonymkode: 19056...b39 Du aner ikke hva du går glipp av 😊 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 Wow, så mange anti-dubai mennesker her. Nå fikk vi det i gave, og vi er sykt takknemlige for det. Som studenter er det nemlig ikke hvert år vi har råd til ferie. At det skjer mye dritt i dubai stemmer godt, men det gjør det i flere andre land også. Russland og diverse provinser i Kina for å nevne noen. Anonymkode: e312a...691 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg også. Jeg hadde prøvd å få refundert turen, eller solgt den. Hadde ikke det gått, hadde jeg kasta billettene. Bruker ikke ei krone i et land som behandler enkelte mennesker som søppel. Anonymkode: 6fc76...b90 Word. Jeg gidder ikke mellomlande i det umoralske drittlandet der en gang. Betaler heller mer for å reise via f.eks Helsinki. Støtter ikke det umoralske MØKKALANDET med en krone. Fysj. Folk som drar dit burde skamme seg, som støtter et DRITTLAND som dreper uskyldige mennesker og har et kvinnesyn som ikke ligner grisen! #boikottdubai Anonymkode: 9ddee...2e7 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, EvaLena skrev: Du aner ikke hva du går glipp av 😊 Å risikere fengsel ved en evt voldtekt, mener du? Virker kjempestas! Ikke er det lov å gå i normale klær heller. Anonymkode: 9ddee...2e7 2
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å risikere fengsel ved en evt voldtekt, mener du? Virker kjempestas! Ikke er det lov å gå i normale klær heller. Anonymkode: 9ddee...2e7 Jeg gikk i helt vanlige klær de gangene jeg har vært der. Ikke noe problem. 1
Gjest Lasox Skrevet 3. februar 2020 #17 Skrevet 3. februar 2020 (endret) På 2.2.2020 den 22.09, AnonymBruker skrev: Jeg og typen skal til Dubai nå i april. Vi er studenter, og har ikke millioner på bok. Turen fikk vi i julegave av foreldrene mine. Trenger derfor tips til hvordan vi kan gjøre oppholdet litt billigere. Hotell og fly var gaven, men lommepengene må vi dekke selv. Må jeg også gå påkledd (lange ermer og bein) på flyplassen? Anonymkode: e312a...691 Leiing av hender og kysse ute på gata er ulovlig når man ikke er gift. Det er heller ikke lov å ha sex utenfor ekteskapet. Kvinner har svært begrenset rettigheter med å kjøre bil. Vet at det har blitt forenklet regelverk, men forsatt er det vel begrensinger? Og menn skal etter det jeg vet gå i slike hvite klær. De har forskjellige tykkelse for vinter og sommer. Så vet ikke hvor mye av dette landet frister dere? Var det slik at familien ville ha dere fengslet i dette landet? Her er det svært mange fallgruver og må være godt opplyst om hvilke lover er lov og ikke er lov slik at dere ikke blir fengslet i utlandet i veldig mange år. Det som virker absurd her i landet kan du bli straffet for der nede. Endret 3. februar 2020 av Lasox
EvaLena Skrevet 3. februar 2020 #18 Skrevet 3. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Wow, så mange anti-dubai mennesker her. Nå fikk vi det i gave, og vi er sykt takknemlige for det. Som studenter er det nemlig ikke hvert år vi har råd til ferie. At det skjer mye dritt i dubai stemmer godt, men det gjør det i flere andre land også. Russland og diverse provinser i Kina for å nevne noen. Anonymkode: e312a...691 USA også, der er det også dødsstraff i enkelte stater. Får slutte å kjøpe noe som helst derfra og iallefall aldri reise dit. Jeg håper dere får en kjempefin tur, er det lov å si jeg er litt misunnelig nå? 😊 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #19 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, Lasox skrev: Leiing av hender og kysse ute på gata er ulovlig når man ikke er gift. Det er heller ikke lov å ha sex utenfor ekteskapet. Kvinner har svært begrenset rettigheter med å kjøre bil. Vet at det har blitt forenklet regelverk, men forsatt er det vel begrensinger? Og menn skal etter det jeg vet gå i slike hvite klær. De har forskjellige tykkelse for vinter og sommer. Så vet ikke hvor mye av dette landet frister dere? Var det slik at familien ville ha dere fengslet i dette landet? Her er det svært mange fallgruver og må være godt opplyst om hvilke lover er lov og ikke er lov slik at dere ikke blir fengslet i utlandet i veldig mange år. Det som virker absurd her i landet kan du bli straffet for der nede. Foreldrene mine har vært der en gang for mange år siden, og likte seg veldig godt. Det med offentlig kjærlighet går greit ettersom vi ikke er slik i norge heller. Anonymkode: e312a...691
Gjest Lasox Skrevet 3. februar 2020 #20 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine har vært der en gang for mange år siden, og likte seg veldig godt. Det med offentlig kjærlighet går greit ettersom vi ikke er slik i norge heller. Anonymkode: e312a...691 Problemet er jo at man ha det 'øyeblikket' uten å tenke over det, og plutselig så kysser man eller så leiier man hendene til hverandre uten å tenke over det. Bare vær ekstra oppmerksom på det. Pass også på ytringsfriheten er svært begrenset. Husker jo han journalisten (Jamal Khashoggi) som ble drept av prinsen fordi han var regimekritisk. Skjønner godt at det er mange som misliker sterkt Dubai siden de står i mot veldig mye av det vi står for, og er jo helt hinsides å ha lyst til å til å reise til et sånt diktatur land som Dubai å støtte dem, men selvfølgelig deres valg. Bare vær som sakt veldig forsiktig med fallgruvene som gjør at dere kan havne i fengsel der. Endret 3. februar 2020 av Lasox
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå