Gå til innhold

Vet du om en hyggelig bygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mye her inne om bygdedyr, mobbing og steder hvor man blir fryst ut som innflytter.

MEN jeg lurer på: er det noen her som vil fortelle om da det gikk bra? Bygda som ønska deg velkommen? 

Selv vil jeg flytte ut av byen om noen år, og har ingen historie å dele (enda). Vil gjerne lese deres historier!😄

Anonymkode: cb5c6...ac1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Flytta til ei bygd. Verste stedet jeg noensinne har bodd. Folk er ikke bare fæle mot hverandre, men også så lav IQ at det er som å leve i et rart eventyr/mareritt. Aldri i verden mer. 

Anonymkode: 26f55...5ec

• Liker 11
Skrevet

Jeg flyttet til en liten bygd på Vestlandet. Ble tatt godt i mot, men man må selvfølgelig være åpen og imøtekommende for å bli tatt inn i varmen. Og ja, er mye sladder her, but that's bygdelife. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Flytta til ei bygd. Verste stedet jeg noensinne har bodd. Folk er ikke bare fæle mot hverandre, men også så lav IQ at det er som å leve i et rart eventyr/mareritt. Aldri i verden mer. 

Den er grei. Tråden var dog ment litt mer til positivt snakk da. Du kan jo dele navnet på bygda så ingen andre kommer til skade for å flytte dit. :P   

Ts 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Ava+, skrev:

Jeg flyttet til en liten bygd på Vestlandet. Ble tatt godt i mot, men man må selvfølgelig være åpen og imøtekommende for å bli tatt inn i varmen. Og ja, er mye sladder her, but that's bygdelife. 

Kjente du noen der fra før av? Og hvordan ble du kjent med folk? 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Spenndene spørsmål! Er nyskjerrig på dette selv :)

Anonymkode: 472be...6c6

Skrevet

Ikke flytt til Midsund. Har hørt at Gossen er hyggelig, men man vet ikke før man har bodd der tenker jeg. 

Anonymkode: 7e957...3c7

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det finnes noen gode og dårlige steder. Bra og mindre bra miljøer finner man overalt

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Castor Troy skrev:

Tror ikke det finnes noen gode og dårlige steder. Bra og mindre bra miljøer finner man overalt

Ja tror det jeg og for det meste. Men jeg har ikke vanskelig for å tro at noen steder har en inngrodd kultur i varierende grad!

Ts

Skrevet

Sauda😃

Anonymkode: afec0...d22

• Liker 1
Skrevet

Vistdal i Romsdal. 

Anonymkode: 9fdec...540

• Liker 1
Skrevet

Små steder med få mennesker hvor ikke så mye nevneverdig og spennende skjer - ja, da er det opplagt for sladder og bygdedyr som trives best. Folk lager sin egen underholdning og konflikter for å holde seg selv opptatt. Det påvirker hvordan folk tenker og oppfører seg også.

Ville aldri flyttet til en bygd.

Heller utkanten av en stor by hvor det tross alt er ting som skjer og folk har andre ting å gjøre enn å sladre og kjede seg.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være en spesiell bygd. Ellers i landet er vettet nogenlunde jevnt fordelt. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sauda😃

Anonymkode: afec0...d22

Nei vet du hva! Skjønner at det skulle være en hyggelig tråd, men dette må jeg si imot. Jeg har bodd der i noen år som innflytter. Hele familien min ble regelrett mobbet fordi vi var fra "østlandet" og fra "byen". Vi var hyggelige, ønsket å bli kjent, gjorde ikke en flue fortred. Men vi ble i praksis jaget derfra. 

Og vi var ikke de eneste med den opplevelsen. 

Fint sted med tanke på naturen og fritidstilbud. Ellers? Nei takk. 

Anonymkode: 6be6f...985

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Små steder med få mennesker hvor ikke så mye nevneverdig og spennende skjer - ja, da er det opplagt for sladder og bygdedyr som trives best. Folk lager sin egen underholdning og konflikter for å holde seg selv opptatt. Det påvirker hvordan folk tenker og oppfører seg også.

Ville aldri flyttet til en bygd.

Heller utkanten av en stor by hvor det tross alt er ting som skjer og folk har andre ting å gjøre enn å sladre og kjede seg.

Jeg er opprinnelig fra et veldig lite og isolert sted, og jeg har en annen erfaring. Folk tok vare på hverandre på en annen måte enn i byen. Litt småsladder var det jo selvfølgelig, men ikke store greiene. I bygda mi brydde folk seg om hverandre på godt og vondt, men jeg vil påstå at det var aller mest godt. Og den følelsen av å bli sett finner jeg ikke her jeg bor nå i byen! 

Ts

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er opprinnelig fra et veldig lite og isolert sted, og jeg har en annen erfaring. Folk tok vare på hverandre på en annen måte enn i byen. Litt småsladder var det jo selvfølgelig, men ikke store greiene. I bygda mi brydde folk seg om hverandre på godt og vondt, men jeg vil påstå at det var aller mest godt. Og den følelsen av å bli sett finner jeg ikke her jeg bor nå i byen! 

Ts

Fint for deg at du har så gode minner fra din bygd, men i alle mine år i Norge har jeg hørt kun negativt om bygder fra folk som flyktet derfra. Verstingene var på Sørlandet og  Nord-Norge, men har hørt også en del om Vestlandet. 

Ja, i byen forsvinner man litt i mengden, men da vil jeg anbefale en liten by hvor du både blir mer sett og slipper bygdedyret og alt det ekstra.

• Liker 4
Skrevet

Bygda blir slik du gjør den til. Det er din holdning som teller. Bestemmer du deg for at bygd=sladder, ja da blir det det da. Skal du bo på bygda må du like å ha folk du kjenner rundt deg, du må like at hver gang du er på butikken så treffer du stort sett folk du kjenner. Du må like at folk bryr seg om deg og ikke bry deg om at alle vet masse om deg.

Hva betyr det at folk slarver når du sjøl veit sannheta? Du må lære deg til å bare le av det. DA er bygda beste stedet og det handler ikke om hvilken bygd det er. 

Anonymkode: 1ce87...44a

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor i en liten bygd i Hardanger, mannen min er herfra. 

Jeg ble godt mottatt og har masse venner her og gode kollegaer her. 

Anonymkode: 0259a...b8b

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Fint for deg at du har så gode minner fra din bygd, men i alle mine år i Norge har jeg hørt kun negativt om bygder fra folk som flyktet derfra. Verstingene var på Sørlandet og  Nord-Norge, men har hørt også en del om Vestlandet. 

Ja, i byen forsvinner man litt i mengden, men da vil jeg anbefale en liten by hvor du både blir mer sett og slipper bygdedyret og alt det ekstra.

Nordland her 😁

Man møter vel naturlig flere av de som har negative opplevelser fra bygdene uttafor bygdene enn i bygdene. Er jo en grunn til at folk flytter. Samtidig er det jo en grunn til at mange blir og jobber for bygda si og er glad i stedet de kommer fra eller bor i!

• Liker 3
Skrevet

Er glad for at jeg flytta ut på bygda. Jeg hadde praksis på Overhalla, ei lita bygd i Nord-Trøndelag, for to år siden, og merka ikke til "bygdedyret". Derimot ble jeg kjent med en helt annen livsstil, og det er nok veldig viktig. At man hilser på alle, snakker med kassadama på butikken, og er med på vinkvelder, strikkeklubb, osv. Jeg savner bygda og har planer om å flytte tilbake etter studiet. Har en mistanke om at Trøndelag er ganske lett å "integreres i" bare man er grei og viser et minimum av interesse for jakt og fiske.😂

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...