Gjest Violetta Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Hvordan går du kledd på jobb? Jeg går i vanlig jeans og t-skjorte. Det er en veldig uformell arbeidsplass. Om det skjer noe ekstra kler jeg meg gjerne litt mer formelt, men aldri i type dress/drakt. Hvordan er du kledd på jobb?
LilleSol Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Kler meg avslappet på jobb, i klær jeg ikke er redd for. Jobber på et veldig uformelt sted, der man må regne med flekker på klærne som ikke forsvinner, så jeg bruker klær jeg egentlig har lagt bort .. Lekkert 8)
miss77 Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Avslappet og uformelt. Jobber et sted hvor det ikke passer seg å være for pynta. Hatt noen diskusjoner nå da i forbindelse med sommerbekledning - bare skuldre, korte skørt etc. Slik været ser ut hittil i sommer har jo ikke det akkurat vært noe problem :-( Men må jo si at så lenge man holder på med kundebehandling, så bør man jo ta litt hensyn til kunden.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2005 #4 Skrevet 6. juni 2005 Jeg jobber ikke nå, men de stedene jeg har jobbet tidligere gikk jeg pent kledd. Til nød olabukse, men da på en "pen" måte liksom... Altså med pumps/støvletter, pen topp etc.
Morea Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Alt fra drakt til pene jeans. Kommer an på hva som skjer den dagen. Er det ingen møter for eksempel går jeg gjerne i jeans. Men OK sko og topp/jakke til.
aline Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 her jeg jobber nå er det uhøytidelig, så det går mye i vanlige jeans og topper/gensere og annet som jeg bruker også når jeg ikke er på jobb. altså, kler meg likt på jobb som jeg gjør når jeg er ute sammen med andre ellers. har jobbet steder der det var mer pynt, dressbukser og pene genserer, skjørt og drakter, det var greit nok det. Men jeg må påstå at jeg synes det er mye deiligere å jobbe ett sted der jeg kan kle meg som jeg går ellers, kle meg som meg.
Champagnepiken Skrevet 7. juni 2005 #7 Skrevet 7. juni 2005 Jeg kan kle meg akkurat som jeg vil på jobb. Det betyr at jeg følger den stilen jeg liker - det blir ofte skjørt og topp, bukse og en fin topp, drakt... Jeg liker å være litt sånn "halvpynta" til daglig. Men det er altså fordi jeg vil, ikke fordi jeg må.
MiniMjau Skrevet 7. juni 2005 #8 Skrevet 7. juni 2005 Vi har det ganske uformelt. I går gikk jeg i army-aktig-bukse med snøring i livet og grove joggesko, idag har jeg skjørt og fine støveletter(bare fordi jeg følte for å ta på meg skjørt idag). Har jobbet på et drakt/pumps sted tidligere. Jeg likte ikke det, jeg får vondt i føttene av å gå med sånne sko, og jeg går aldri i drakt ellers, så jeg måtte ha 2 separate garderober omtrent.
Gjest Formosiss Skrevet 7. juni 2005 #9 Skrevet 7. juni 2005 Siden jeg jobber på McD. *sukk*, går jeg med "uniform" - mørkeblå bukse, enten rød eller lyseblå t-skjorte eller rutete skjorte, og muligens en mørkeblå genser dersom det er kaldt. Skoene er sorte eller mørkeblå og håret er alltid oppsatt.
Transe Skrevet 7. juni 2005 #10 Skrevet 7. juni 2005 Skulle ønsket at jeg hadde en jobb jeg kunne bruke kjole og skjørt i.....
Arwen Skrevet 7. juni 2005 #11 Skrevet 7. juni 2005 Kler meg i klærne vi selger på jobb jeg Eller i klær fra noen av de andre butikkene i kjeden (Carlings, Bik bok)
Gjest happyending Skrevet 7. juni 2005 #12 Skrevet 7. juni 2005 Jeg kan kle meg i akkurat det jeg vil jeg.. Vi får av og til kampanjetøy da, men jeg gidder sjeldent å bruke det.. I dag har jeg på meg et rosa linskjørt, en rosa babydolltopp og en sort jakke...
Catzy Skrevet 7. juni 2005 #13 Skrevet 7. juni 2005 Har på streite, pene klær. Jeg jobber med IT, men ofte ute hos kunder, og de fleste av kundene være er advokatkontorer. Selv om kundene stuer meg bort på et kontor, så er det noe med å menge seg med advokater som gjør at man kler seg passelig pent, selv om man ikke egentlig er ansatt på det advokatkontoret. Hvis jeg skal i kundemøte, så blir det pene bukser og en fin topp og jakke. Eller skjørt, men jeg har ikke invisert i noen flashy drakter enda. Catzy
Malama Skrevet 7. juni 2005 #14 Skrevet 7. juni 2005 Jeg kler meg som det måtte passe meg. Det varierer. Stort sett kan man si at jeg kler meg på jobb som jeg gjør ellers i livet mitt. Sort bukse og pen topp, eller jeans og en go-genser (jeg FRØS da jeg sto opp, det så kaldt ute, så jeg tok den varmeste genseren jeg fant. Hadde kanskje ikke trengt den, men nå er jeg i det minst god og varm ) Til sommeren blir det, dersom det skulle finne på å bli varmt da, det kunne jo vært sommer allerede om været hadde samarbeidet med kalenderen, korte skjørt og små topper. JA, det synes mage og det sykes skuldre og det synes lår. Mine kollegaer er to menn som helst sikkert ikke bryr eg nevneverdig, og en bråte kvinnfolk som er eldre enn meg og nok benytter denne sommeren som sist sommer til å spørre om jeg har en spiseforstyrrelse, siden jeg visstnok har "innovermage" (Det har jeg faktsik slett ikke, magen min går utover den som alle andre sin, bare ikke like mye...) Er det varmt, så er det varmt, da kler jeg meg ikke i heldekkende klær. Og, siden jeg ikke driver kundebehandling over annet enn telefon og e-post så støter jeg ingen sånn likevel. Støter vel ikke mine kolleger heller, det er jo ikke sånn at jeg kler meg "utfodrende" eller noe sånn, bare i sommerklær. Helt vanlige sommerklær. Også er jeg 10-20-30-40 år yngre enn flertallet av dem jeg jobber med, og har derfor litt andre klær enn noen av dem. Men alt i alt, så kler jeg meg egentlig bare helt slik som jeg vil. Kan fint møte i skjørt og pen topp også, det er bare det at jeg går til jobb i en halvtime hver morgen, og da frister det ikke med skjørt før det blir litt flere varmegrader ute...
AUF Skrevet 7. juni 2005 #15 Skrevet 7. juni 2005 Kler meg i klærne vi selger på jobb jeg Eller i klær fra noen av de andre butikkene i kjeden (Carlings, Bik bok) Heldiggris :-) På jobb har jeg enten på meg uniform (når jeg er på laboratoriet) Eller dongribukse og en topp/t-skjorte. (når jeg sitter i skranken) Noen av de andre på jobb er litt penere kledd.
Malama Skrevet 7. juni 2005 #16 Skrevet 7. juni 2005 Jeg ser at det kan virke som om jeg svarte litt "surt" at jeg "kler meg som jeg vil", det var jo ikke sånn ment. (men, "den tiden av måneden" akkurat nå, og jeg virker ofte litt surere da..) Men jeg kler meg rett og slett som jeg selv vil, det har ikke noe å si. Noen kler seg pent, med fekre sko og skjørt og topper, andre kler seg i "det som lå øverst i klesskapet", og andre en plass midt i mellom. Somregel faller jeg i den "øverst i klesskapet" (eller, egentlig: Det jeg finner som er rent)-kategorien, men om jeg har lyst til å pynte meg litt, så gjør jeg det også. Det jeg liker med sommeren er at da kan jeg gå i skjørt uten å fryse så mye på vei til jobb, og det gjør jeg med stor glede, for jeg elsker skjørt. Men jeg har altså fått en og annen kommentar om min "spiseforstyrrelse" og det er mindre av det under store gensre som ikke viser så mye av min kropp (eller mangel av kropp?) så sånnsett liker jeg vinterens gode gensre også...
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2005 #17 Skrevet 7. juni 2005 Jeg kler meg vanligvis i akkurat det jeg føler for når jeg står opp. Jobben vår er veldig uformell. Likevel har jeg noen ganger speiderskjorte - og noen ganger turklær. Men ikke sånn til daglig.
Gjest Melk Skrevet 7. juni 2005 #18 Skrevet 7. juni 2005 Dress/drakt stort sett blazer, aldri jeans. Jobber et formelt sted, og du vet ikke alltid hvem du skal i møte med i løpet av en dag.
Gjest Purple Skrevet 7. juni 2005 #19 Skrevet 7. juni 2005 Det varierer litt for meg. Noen dager trasker jeg rundt i dongeribukser og joggesko, mens andre dager er jeg litt penere kledd, med dressbukser og høyhælte sko. Det kommer helt an på humøret. På jobben min fins det folk i alle slags klær, fra dongeri til dress og slips.
Gjest uniforma Skrevet 7. juni 2005 #20 Skrevet 7. juni 2005 Har "dresscode" svart skjørt/bukse og pen bluse/skjorte, helst hvit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå