AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Huset vårt er nå stort sett hvitt, grått og blått med rene linjer, Kähler, Ment, Desenio++ Slik som «alle» har det. Jeg ønsker å endre stilen, men klarer ikke finne ut av hvordan, eller til hva. Jeg vil ha flere farger, originale pynteting og møbler uten at det blir veldig retro eller hippie. Noen som skjønner hva jeg forestiller meg? Tips til inspirasjon på IG? Anonymkode: bb636...bf5 1
Nerine_ Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Kan du ikke starte med å male veggene i farger du liker (og som bør passe sammen)? 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 Hvis du ikke orker å male: skift i alle fall gardiner til noe med litt sterke farger. Fyll på med mer tekstiler. Skift ut moteplakatene med ekte kunst litt etter litt. Fineart er et greit sted å starte. De har noe i alle prisklasser. Ikke alt holder høy kvalitet, men du finner helt sikkert noe som ikke alle andre har, og som du liker. Når det gjelder pynteting: grupper dem på en litt annen måte. Velg hva du vil ha stående framme og hva du fjerner, og bytt om på tingene etter en stund. Oppsøk andre butikker enn Design for evig når du skal kjøpe interiør-ting, eller kjøp ting fra andre merker enn du pleier. Fyll på med potteplanter. Ommøbler i stua - bare det å flytte møblene kan gjøre underverker og gi ny inspirasjon. Anonymkode: eaed4...bc7 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Male veggene? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/her-er-fargene-for-varen-2020/ Anonymkode: 3ac77...245
Roci Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Kanskje du kan finne litt inspirasjon her: https://themoodpalette.com/how-to-create-a-scandinavian-bohemian-living-room/ https://www.italianbark.com/home-tour-scandinavian-mint-interior/ https://www.bloglovin.com/blogs/my-scandinavian-home-3174055/home-tour-how-to-add-colour-danish-way-6323228775
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Foreslår at du titter mot nabolandet Danmark. Jeg har bodd i København i over et tiår, og det er ganske stor forskjell på "skandinavisk interiørstil" slik det profileres her i Norge (og som du beskriver det), og hva det innebærer i Danmark. Mer vågale fargevalg, eksperimenterende og rett og slett en helt annen stil - selv om denne også er preget av minimalisme og enkelthet. Det er en verden av forskjell å bla gjennom den danske utgaven av Bo Bedre, og den norske Jeg skal ikke påberope meg å være spesielt "interiørsmart", men det er påfallende hvor ofte jeg kommer inn i en bolig i Danmark og blir nærmest lamslått av hvor gjennomført stilig og samtidig hjemmekoselig det er, hvor i mot tilsvarende stilforsøk i Norge stort sett består i St. Pauls Blue eller Minty Breeze på veggene, grafikk fra Desenio og en solid hjørnesofa som stjeler halve rommet. Anonymkode: 93c10...a7c 8
Mhmjadda Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Start med å surfe på feks Pinterest. Det er enklere å gjøre om hvis du vet litt mer om hva du ønsker deg (for ikke å si billigere). Støtter tipset om å se etter andre ting på veggene (sjekk feks kunstogkaos.no, tegnerforbundet og grafikerforbundet sine nettsider, kunstveggen.no (forum for gatekunst), eller oppsøk lokale gallerier. Fargerike tekstiler (feks tepper) er en enkel måte å få inn litt annet. Planter, friske blomster Gruppere de tingene du har annerledes enn tidligere Mye er gjort med noe annet på veggene, litt farger i småting og tekstiler 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Takk for gode tips! Jeg skal sjekke ut litt. Jeg kunne godt tenke meg å male rommene i ulike blå og/eller grønnfarger, men da blir det fort slik «alle» har det her til lands. ts Anonymkode: bb636...bf5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode tips! Jeg skal sjekke ut litt. Jeg kunne godt tenke meg å male rommene i ulike blå og/eller grønnfarger, men da blir det fort slik «alle» har det her til lands. ts Anonymkode: bb636...bf5 Men er du en som maler hvert år? Virker jo ikke det. Og hvis du ikke er sånn, så gjør det ingenting at du maler i «jotun 2020» farger i 2020, hvis du har uansett planer om å bo sånn i neste 10 år. Andre vil jo endre fargene. Anonymkode: 3ac77...245
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode tips! Jeg skal sjekke ut litt. Jeg kunne godt tenke meg å male rommene i ulike blå og/eller grønnfarger, men da blir det fort slik «alle» har det her til lands. ts Anonymkode: bb636...bf5 Gjør det noe da? Det er jo populære farger for en grunn - de er fine😍 Anonymkode: 30124...900
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå