Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd på fredag og fikk beskjed om at det mest sannsynlig var et kjønn, men at om det kom det motsatte kjønn så måtte jeg ikke bli overrasket. Babyen lå litt vanskelig til, så derfor føler jeg at jeg fortsatt er like grønn hva gjelder kjønn. 

Ikke at kjønn er det viktigste, men jeg ble kanskje ennå mer nysgjerrig nå enn jeg var før ultralyd  

De som har opplevd å få beskjed om feil kjønn ultralyd, hvor sikker var jordmor når de  sa hva de trodde det var? 

Anonymkode: 82abb...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de tar feil er det som regel fra jente til gutt. Gutt er ganske lett å se, vi så det tydelig gutt selv på både TUL og OUL. Kjenner 2 stk som har fått «feil» beskjed nå i nyere tid. 

Anonymkode: 325a5...8fc

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke de tar ofte feil, men det kan skje. Hos meg sa hun ikke "det er ei jente", men hun var ganske sikker på at det var det. Jeg kjenner ingen som har fått "feil" kjønn etter at baby er født 

Skrevet

Sjeldent. Ingen har tatt feil her.

Men opplyser de om at baby ligger vanskelig til hadde jeg ikke malt barnerommet i en farge før jeg hadde fått en bedre bekreftelse. :)

Skrevet

Jeg kjenner et par som har fått beskjed om jente, hvor det viste seg å være gutt og et som fikk beskjed om gutt hvor det var jente. Felles for dem var at jordmoren på OUL hadde sagt at hun ikke fikk sett godt, så hun var ikke sikker. 

Vi fikk beskjed om at hun var sikker på jente første gang, og trodde det var jente, men navlestrengen var i veien for å se godt andre gang (begge var jenter da).

Anonymkode: 5b1c9...d53

Skrevet

Kjenner to som fikk vite feil på ultralyd. Men i begge tilfellene sa jordmor at det var litt vanskelig å se. Ene sa jordmor gutt, var jente, og andre motsatt. Hun som fikk vite gutt tenkte at man aldri bommer den veien så hun malte blått rom og kjøpte inn masse blått.. hun ble ganske satt ut da det kom ut ei jente 😅 men om jordmor ikke sier hun er usikker, og ungen ligger greit til så er det ikke så vanlig at de tar feil tror jeg.

Anonymkode: b9b20...ae4

Skrevet
12 hours ago, Rockesau said:

Sjeldent. Ingen har tatt feil her.

Men opplyser de om at baby ligger vanskelig til hadde jeg ikke malt barnerommet i en farge før jeg hadde fått en bedre bekreftelse. :)

Sønnen vpr har lilla rom, aldri klaga på det. Vi malte aldri - da hadde vi valgt en annen farge eller fler uansett. 

Anonymkode: 19190...bb4

Skrevet

Både jordmor på OUL og gynekolog i uke 30 så tydelig at det var gutt:) Gynekologen sa at det ikke var noen tvil 😂🙈 Men ser man snoppen så ser man det, er sikkert vanligere at den gjemmer seg og man tror det er jente. 

Anonymkode: 9045c...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...