Gå til innhold

Vektere - ufortjent rykte / holdninger til yrket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest mange diskusjonstråder om hva andre mener om vektere er jeg i grunn litt sjokkert. 

Hvorfor denne hetsen? 

Hva er det dere egentlig tror en vekter gjør? 

Anonymkode: f8ac6...616

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest mange diskusjonstråder om hva andre mener om vektere er jeg i grunn litt sjokkert. 

Hvorfor denne hetsen? 

Leker ikke de bare politi, da?

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Leker ikke de bare politi, da?

Hvor har du det fra? 

Vektere er oftest dem som er først på stedet, gjør det dem kan / har lov til før da politiet evnt kommer. 

Vektere jobber jo også mye innen helse nå.. « leker dem også sykepleiere ? » 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra? 

Vektere er oftest dem som er først på stedet, gjør det dem kan / har lov til før da politiet evnt kommer. 

Det er det eneste jeg har sett de gjøre.. 

Skrevet

Tyttebærpoliti

Anonymkode: 99ee4...2fc

• Liker 7
Skrevet

Kan bare basere meg på inntrykket jeg har av vektere der jeg jobber (Oslo S) hvor 5 stykker nettopp fikk sparken pga narkotika.

Jeg har veldig lite til overs for vektere generelt. De er rasistiske og ekle og tror uniformen gir dem rett til å være rasshøl mot hvem de vil. 

Anonymkode: 4ca1c...d31

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare basere meg på inntrykket jeg har av vektere der jeg jobber (Oslo S) hvor 5 stykker nettopp fikk sparken pga narkotika.

Jeg har veldig lite til overs for vektere generelt. De er rasistiske og ekle og tror uniformen gir dem rett til å være rasshøl mot hvem de vil. 

Det var vel ikke tilfeldigvis noen av disse som har opptrådt på TV, med diigre pupiller..? 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor denne hetsen? 

Beklager men har null respekt for yrket. Sikkert ålreite folk når de er sivil men de bare leker politi.

De vekterne jeg har vært borti har stort sett ikke visst hvilken rettigheter de har og ikke har. (Med dette mener jeg at de ofte går laaaangt over streken og gjør ting de ikke har lovhjemmel til å gjøre)

Anonymkode: 8cbf9...d9e

• Liker 9
Skrevet

Har også tvilsom erfaring med vektere. Oppblåst ego på mange av dem, stramme i maska og lettere anspente.

Anonymkode: ddb5d...86c

• Liker 10
Skrevet

Wannabe politi, som ikke kom inn på politihøgskolen, men tok vekterkurs å tror de ble politi av det

Anonymkode: d694e...610

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Oppgitt78 said:

Det var vel ikke tilfeldigvis noen av disse som har opptrådt på TV, med diigre pupiller..? 

Vet ikke. Så aldri serien.

• Liker 2
Skrevet

Vektere tror de er nestenpoliti og har lov til å gjøre mye mer enn den allmenne mann og kvinne. Faktum er at de ikke har lov til å gjøre en dritt mer en hvermansen, de er ikke videre viktige og de fleste har null forståelse for hvor grensene går. Bolete gjeng som føler seg viktig i uniform med maglight og håndjern (som de ikke har lov å bruke), nei null resept herfra. 

Anonymkode: f5ba7...457

• Liker 4
Skrevet

Men da lurer jeg på hvor mye dere igrunn har sett.. Og det er jo masse dere ikke ser. 

Mange jobber jo natt, rykker ut til deres hus om alarmen går, sitter på sykehuset å passer på at utagerende / psykisk syke pasienter ikke flyr på dere om dere skulle være uheldige å være i nærheten.. 

Dem passer på at ting går greit med sikkerhet på flyplass. 

• Liker 5
Skrevet

Vektere trengs, og det er et viktig yrke. Synd det tiltrekker dumskaller. 

Anonymkode: 012e4...d52

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vektere tror de er nestenpoliti og har lov til å gjøre mye mer enn den allmenne mann og kvinne. Faktum er at de ikke har lov til å gjøre en dritt mer en hvermansen, de er ikke videre viktige og de fleste har null forståelse for hvor grensene går. Bolete gjeng som føler seg viktig i uniform med maglight og håndjern (som de ikke har lov å bruke), nei null resept herfra. 

Håndjern er lov å bruke om tjenesten tilsier det.. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Så aldri serien.

Det så i alle fall ut til at enkelte der likte å stikke nesen borti enkelte substanser, fra tid til annen.. 😂

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd det tiltrekker dumskaller. 

Anonymkode: 012e4...d52

Slik er det vel dessverre ofte innen alle yrker der man har en eller annen grad av makt over sine medmennesker. 

Hvis vekterbransjen ønsker å bli tatt mer på alvor, så har de en liten ryddejobb i egne rekker foran seg.

• Liker 1
Skrevet

Har ingen dårlig erfaring med de 100+ ulike vekterne jeg har møtt på utesteder eller festivaler.

• Liker 2
Skrevet

Er vel som folk flest tenker jeg; de aller fleste er flinke og greie, mens et lite mindretall er noen rasshøl. Og det er som regel dem man legger merke til, så da blir det fort at man tenker at de fleste er rasshøl. 

Utover det tenker jeg også at de som ikke har vanlig respekt ovenfor vektere og de oppgavene de er satt til å utføre, og kaller dem "lekepoliti" eller "tyttebærpoliti", ikke har noe særlig respekt for vanlig politi heller. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel si så mye at du har null peiling!! 

Anonymkode: 50f0c...a6f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...