Gå til innhold

Er plantemargarin sunt eller ikke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsemyndighetene anbefaler margarin og sier det er mye sundt fett i det. 

Rundt på nett leser jeg at det er kreftfremkallende og gir rynker.

Hva er sant? Før inneholdt jo margarin transfett, men ikke nå lenger. Kan det ha noe å si for uenigheten her? 

Anonymkode: 9e12f...da3

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke tro på alt du leser, det er ingenting galt med plantemargarin og de fleste i dag inneholder det sunne fettet rapsolje.

Skrevet

Plantemargarin/margarin er som regel ikke så veldig bra. Herdet vegetabilsk fett som fremmer blant annet betennelser og sykdommer. Det er også feil sammensetning av fettsyrene omega3 og 6 i margarin. Noen er bedre enn andre. Men det beste er å spise vanlig smør.

• Liker 1
Skrevet

Hadde heller brukt fullsett smør, hvis jeg kunne bruke smør. Ekte meierismør. Etter at USA begynte med lettprodukter, økte overvekten drastisk. Det er ikke fett som gjør en feit. Det er sukker som omdannes til fett som gjør en feit.

Litt fett i kostholdet er bare bra. Det tilfredsstiller sulten, og man blir fortere mett, så man ikke overspiser på andre ting. Maten smaker også bedre. Plantemargarin er absolutt ikke bra. Styr unna, og kjøp Røros smør i stedet. 

Anonymkode: 70dc8...eb5

Skrevet

Kan dere gi eksempler på smør som er bra og ikke bra? Soft flora er fy da? Hva slags smør er bra da? Jeg leter etter noe å bytte til men finner ikke et bra smør som kan brukes til alt.

Anonymkode: 41754...d83

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere gi eksempler på smør som er bra og ikke bra? Soft flora er fy da? Hva slags smør er bra da? Jeg leter etter noe å bytte til men finner ikke et bra smør som kan brukes til alt.

Anonymkode: 41754...d83

Smør kan brukes til alt. Smør er merket smør.

Soft flora er margarin.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...