AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Del Skrevet 2. februar 2020 Vi har kjøpt drømmehuset i juli 2019 men det kom med et mareritt av et blomsterbed! Med mareritt mener jeg enormt (ca 100 kvm) og vanskelig å vedlikeholde. Det er ikke duk men bare jord. Det er et eldre par som har hatt huset, og blomsterbedet er noe umoderne i mine øyne. Fyllt av en dekkende og blomstene stauder. De blomstrende må plukkes og stelles mye for å holdes fine. I sommer hadde vi også vanningsforbud enkelte dager, og det gikk mye vann for å holde det fint. Vi har et lite barn, og jeg er gravid. Og vi har verken tid eller lyst til å ta oss av dette blomsterbedet. I høst prøvde vi å dra opp det meste av planter å grave opp røtter. Men nå ser vi at det alerede begynt å komme opp mye igjen! Hva kan vi gjøre for å bli kvitt det? Må vi grave opp med gravemaskin eller? Vil helst ikke bruke sterke kjemikalier siden vi har et lite barn og det er mye katter i området. Anonymkode: caa2d...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 2. februar 2020 #2 Del Skrevet 2. februar 2020 Alt 1: gi bort staudene. Dette er jo blomster andre gjerne vil ha. Men da må du kanskje vente til sommeren slik at man kan se hva slags staude det er. Er det gamle og store stauder, kan du kanskje til og med selge dem. Alt 2: om det er mulig kan du kjøre over med gressklipper jevnlig. Dryss over litt plenfrø, og sakte men sikkert går det fra bed til plen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå