Million Skrevet 3. februar 2020 #21 Skrevet 3. februar 2020 Jeg vet i alle fall at de aller fleste mennesker vil steile og gå derifra om de kom på visning på en leilighet som er til salgs, der eier har "mekket" badet og lagt flisene selv.... Du kommer til å få en svært dårlig pris på boligen om du noengang skal selge den. 3
Oppgitt78 Skrevet 3. februar 2020 #22 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, Million skrev: Jeg vet i alle fall at de aller fleste mennesker vil steile og gå derifra om de kom på visning på en leilighet som er til salgs, der eier har "mekket" badet og lagt flisene selv.... Du kommer til å få en svært dårlig pris på boligen om du noengang skal selge den. Nå har jo Ts nevnt at dette kun er en midlertidig løsning, i påvente av en total rehab. Jeg har (i tiden før jeg tok våtromssertifikat) solgt flere boliger uten papirer på bad, uten problemer. Hvis jobben er pent utført, og takstmann ikke finner noen feil, så har det vært uproblematisk. Hvis man skal pusse opp bad selv, så bør man dokumentere alle steg av prosessen, og samle dette i boligmappen. 1
Million Skrevet 3. februar 2020 #23 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 15 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Nå har jo Ts nevnt at dette kun er en midlertidig løsning, i påvente av en total rehab. Jeg har (i tiden før jeg tok våtromssertifikat) solgt flere boliger uten papirer på bad, uten problemer. Hvis jobben er pent utført, og takstmann ikke finner noen feil, så har det vært uproblematisk. Hvis man skal pusse opp bad selv, så bør man dokumentere alle steg av prosessen, og samle dette i boligmappen. Jeg grøsser. Hobbyoppussere som "fikser" badet selv.... hadde aldri kjøpt noe slikt, og ingen jeg har snakket med om temaet ville heller gjort det. Faren min kjøpte en gang en leilighet der eieren hadde fikset badet selv. Det ble påstått at dette var så fint, atte.... Det var smekkfullt av feil, og vannet rant gjennom betonggulvet og dryppet fra taket i oppgangen under....! Nei, bad skal renoveres av proffer. Men vi får bare håpe at TS ikke blir nødt til å selge boligen før den nevnte (innlegg 18) totalrenoveringen finner sted da, og at hun ikke limer inn en lekkasje under de nye flisene sine. Se punkt en her. Er badet mer enn 10 år gammelt anbefales ikke flis-på-flis. https://www.rightpricetiles.no/legge-flis-pa-flis-pa-bad-slik-gjor-du-det-selv Endret 3. februar 2020 av Million 3
Oppgitt78 Skrevet 3. februar 2020 #24 Skrevet 3. februar 2020 Akkurat nå, Million skrev: Jeg grøsser. Hobbyoppussere som "fikser" badet selv.... hadde aldri kjøpt noe slikt, og ingen jeg har snakket med om temaet ville heller gjort det. Faren min kjøpte en gang en leilighet der eieren hadde fikset badet selv. Det ble påstått at dette var så fint, atte.... Det var smekkfullt av feil, og vannet rant gjennom betonggulvet og dryppet fra taket i oppgangen under....! Nei, bad skal renoveres av proffer. Men vi får bare håpe at TS ikke blir nødt til å selge boligen før den nevnte (innlegg 18) totalrenoveringen finner sted da, og at hun ikke limer inn en lekkasje under de nye flisene sine. Da har takstmannen sviktet.. Slike problemer er vanligvis målbare i konstruksjonene rundt. De fleste takstmenn jeg har vært borti gjør en mye grundigere undersøkelse der det mangler papirer på badet, enn de gjør der badet er utført av godkjente bedrifter. Men, det finnes dessverre unntak i den leiren også. De gangene jeg solgte slike boliger, så ba jeg takstmannen om å utarbeide en grundig rapport av badets tilstand. Nå som jeg har papirene i orden, så har jeg droppet dette. Det at det eksisterer papirer på et bad trenger heller ikke å bety at badet er i orden byggteknisk.. Jeg har revet/rehabilitert våtrom (utført av «solid firma» med alt av godkjenninger) der det var brukt hageslanger i veggene. 1
Oppgitt78 Skrevet 3. februar 2020 #25 Skrevet 3. februar 2020 18 minutter siden, Million skrev: Se punkt en her. Er badet mer enn 10 år gammelt anbefales ikke flis-på-flis. https://www.rightpricetiles.no/legge-flis-pa-flis-pa-bad-slik-gjor-du-det-selv Jeg ville heller ikke anbefalt dette hvis jeg levde av å selge våtromsprodukter.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #26 Skrevet 3. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Om den opprinnelige membranen er hel, kan man legge hva man vil oppå det gamle gulvet... Anonymkode: eaa09...b09 Bortsett fra ny membran. Anonymkode: 13d31...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #27 Skrevet 3. februar 2020 42 minutter siden, Million skrev: Jeg grøsser. Hobbyoppussere som "fikser" badet selv.... hadde aldri kjøpt noe slikt, og ingen jeg har snakket med om temaet ville heller gjort det. Faren min kjøpte en gang en leilighet der eieren hadde fikset badet selv. Det ble påstått at dette var så fint, atte.... Det var smekkfullt av feil, og vannet rant gjennom betonggulvet og dryppet fra taket i oppgangen under....! Nei, bad skal renoveres av proffer. Men vi får bare håpe at TS ikke blir nødt til å selge boligen før den nevnte (innlegg 18) totalrenoveringen finner sted da, og at hun ikke limer inn en lekkasje under de nye flisene sine. Se punkt en her. Er badet mer enn 10 år gammelt anbefales ikke flis-på-flis. https://www.rightpricetiles.no/legge-flis-pa-flis-pa-bad-slik-gjor-du-det-selv TS har dusjkabinett, hva mener du går galt ved å legge flis på flis? Det blir ikke verre enn å ikke gjøre noe. Anonymkode: 13d31...a3a 4
Oppgitt78 Skrevet 3. februar 2020 #28 Skrevet 3. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bortsett fra ny membran. Anonymkode: 13d31...a3a Ja, ny membran oppå den gamle er ikke det lureste man kan finne på.. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir ikke verre enn å ikke gjøre noe. Anonymkode: 13d31...a3a Bingo! Det er rart at det skal være så vanskelig å forstå dette, for enkelte.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #29 Skrevet 3. februar 2020 Hadde ikke stolt på en bruker her som anser seg selv som « verdensmester i oppussing» iallefall når en ikke har peiling. Anonymkode: 1166a...7d4 1
Oppgitt78 Skrevet 3. februar 2020 #30 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke stolt på en bruker her som anser seg selv som « verdensmester i oppussing» iallefall når en ikke har peiling. Anonymkode: 1166a...7d4 Regner med det er meg du sikter til.. Er dessverre ikke verdensmester i oppussing, men jeg lever (relativt godt) av mine kunnskaper innen feltet i det daglige. 😉 Det har jeg gjort i mange år, uten misfornøyde kunder. 👍 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #31 Skrevet 4. februar 2020 20 timer siden, Oppgitt78 skrev: Regner med det er meg du sikter til.. Er dessverre ikke verdensmester i oppussing, men jeg lever (relativt godt) av mine kunnskaper innen feltet i det daglige. 😉 Det har jeg gjort i mange år, uten misfornøyde kunder. 👍 Jeg synes Oppgitt78 er helt topp, jeg! Har svart meg nesten hver gang jeg har lurt på noe, og alt har vist seg å være meget fornuftig. Blir alltid glad når jeg ser at han/hun har svart Anonymkode: 9ed8d...806 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #32 Skrevet 5. februar 2020 Vi har lagt flis over flis på badet vårt, gjort av fagfolk. De fjernet gammelt membran og lagt på nytt. Er veldig fornøyde vi:) Anonymkode: 9483c...806
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #33 Skrevet 5. februar 2020 https://www.rightpricetiles.no/legge-flis-pa-flis-pa-bad-slik-gjor-du-det-selv Anonymkode: c1564...eea
Oppgitt78 Skrevet 5. februar 2020 #34 Skrevet 5. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har lagt flis over flis på badet vårt, gjort av fagfolk. De fjernet gammelt membran og lagt på nytt. Er veldig fornøyde vi:) Anonymkode: 9483c...806 Nå ble jeg litt nysgjerrig.. Hvordan fikk de fjernet membranen, hvis det er lagt flis over flis? Membranen ligger jo under flisene.. 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #35 Skrevet 5. februar 2020 6 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Nå ble jeg litt nysgjerrig.. Hvordan fikk de fjernet membranen, hvis det er lagt flis over flis? Membranen ligger jo under flisene.. 🤔 De fjernet gulvmembranen i dusjsonen og lapp ny. Anonymkode: 9483c...806
Oppgitt78 Skrevet 5. februar 2020 #36 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fjernet gulvmembranen i dusjsonen og lapp ny. Anonymkode: 9483c...806 Så da tok de opp flisene i dusjsonen også? Personlig, så liker jeg ikke løsningen med å «lappe» membranen, da det ofte blir svakere i skjøtene. Men, i de fleste tilfeller så holder det jo greit.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #37 Skrevet 5. februar 2020 11 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Så da tok de opp flisene i dusjsonen også? Personlig, så liker jeg ikke løsningen med å «lappe» membranen, da det ofte blir svakere i skjøtene. Men, i de fleste tilfeller så holder det jo greit. De fjernet gamle fliser i dusjsonen og lagde sånn kant, firkantet kant som er litt lavere enn resten, så dusjen er litt lavere en gulvflisene, om du forstår. Anonymkode: 9483c...806
Oppgitt78 Skrevet 5. februar 2020 #38 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fjernet gamle fliser i dusjsonen og lagde sånn kant, firkantet kant som er litt lavere enn resten, så dusjen er litt lavere en gulvflisene, om du forstår. Anonymkode: 9483c...806 Ja, jeg regnet nesten med at det var den løsningen som ble valgt. Dette blir en risikovurdering i hvert enkelt tilfelle, og som sagt, så er det ikke nødvendigvis feil å gjøre det på den måten. Det er mange faktorer som spiller inn når en skal risikovurdere slikt, og jeg regner med de har tatt høyde for disse når vurderingen ble foretatt. 😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #39 Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, Oppgitt78 skrev: Ja, jeg regnet nesten med at det var den løsningen som ble valgt. Dette blir en risikovurdering i hvert enkelt tilfelle, og som sagt, så er det ikke nødvendigvis feil å gjøre det på den måten. Det er mange faktorer som spiller inn når en skal risikovurdere slikt, og jeg regner med de har tatt høyde for disse når vurderingen ble foretatt. 😊 De er fagfolk så jeg valgte jo å stole på dem. Jeg ville ha flis på flis, og underveis kom de med den løsningen så jeg sa ja. Anonymkode: 9483c...806
Oppgitt78 Skrevet 5. februar 2020 #40 Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er fagfolk så jeg valgte jo å stole på dem. Jeg ville ha flis på flis, og underveis kom de med den løsningen så jeg sa ja. Anonymkode: 9483c...806 Som sagt, så regner jeg med de har foretatt de nødvendige vurderingene før de foreslo en slik løsning. 😊 Jeg er vanligvis forsiktig med å anbefale slike løsninger til folk som skal utføre arbeidet selv, da det er fort gjort å glemme/overse noen av faktorene som spiller inn, når man ikke har inngående kunnskap rundt temaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå