Gå til innhold

jeg har "hore" rykte på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror dette kan være ganske relevant for ganske mange jenter på min alder (vgs). Jeg får høre daglig nye ting om meg selv som jeg ikke visste en gang. Fikk høre senest i går at folk trodde jeg hadde ligget med en fyr jeg aldri har snakket med en gang. Får også høre at jeg er den største "hore" på hele skolen og folk kommer opp til meg og kaller meg ekkel og sier jeg bare er rester. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg skal få all denne dritten. Jeg kan ærlig si at jeg har lugget med tre personer. Og disse tre personene har jeg enten hold på med eller hvert i ett forhold. Men det har vært mange som har prøvd seg på meg men som jeg har rejecta. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette.  

Anonymkode: 11737...53d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også hore-stempel etter meg da jeg var tenåring. Det kom fra en fyr som ble avvist og det tålte han ikke. Jeg er snart 40 år og har hatt 4 partnere. Jeg tror ikke jeg ville tatt det så personlig om jeg var deg. Folk finner på mye rart når de føler følelser, også menn. 

Anonymkode: e8558...b40

• Liker 37
Skrevet

Jeg hadde også horestempel på ungdomsskolen og VGs. Tom før jeg hadde hatt sex med noen. Jeg er nå rundt 40 og har hatt dem samme typen siden VGs. Men lurer på om noen jenter får ryktet grunnet sjalusi fra sine medsøstre....?

Anonymkode: d6127...290

• Liker 17
Skrevet

Jeg finn også horestempel på meg på ungdomsskolen pga at jeg avviste en populær gutt. Jeg var kanskje ikke den mest populære, så de trodde jo selvfølgelig på han. Nå er jeg nesten 40, blitt singel, og flytta tilbake til hjembyen. Stempelet vedvarer tydeligvis fortsatt. Menn prøver seg som bare dét, og legger ikke skjul på at de er ute etter én ting. Er uverdig. Og jeg tenker mitt om de som nå er "voksne" og faktisk tror på de ryktene som var fra da jeg var fjorten år... Mobbere hele gjengen. 

Anonymkode: b7bef...ed7

• Liker 11
Skrevet

Du må bare heve deg over det og blokke det ut rett og slett! Alle vet at hore rykte oppstår nesten alltid pga en eller annen sjalu og butthurt gutt har sagt det, fordi han var sur for at andre fikk deg og ikke han. Jeg hørte de villeste tingene som meg selv til og med før jeg hadde ligget med noen som helst , og bare kysset to gutter fra to forskjellige skoler. Når jeg begynte å ha sex, og samme periode avviste enda flere som prøvde seg så vokste ryktene. Og jeg fant ut at en venninne fra ungdomsskolen også hadde vært med å kalle meg hore. Altså det kommer fra sjalusi,  så det definerer ingenting om hvem du er og hva du egentlig gjør! Men gutter bruker det for å undertrykke seksualiteten til jenter, og mange jenter føler desverre skam pga det og tør ikke utfolde seg seksuelt eller klarer ikke å slappe av ordentlig når de har sex så man ikke får orgasme.  Det er SYKT viktig at du lærer deg allerede nå at INGEN kan definere deg, og at det IKKE er noe galt i å ha sex! Det her er en greie som har vært angrep mot kvinner i hundrevis av år, ikke fordi det er riktig eller sex egentlig har noe å si på verdien din, men fordi menn undertrykker kvinner. 

Jeg vil oppfordre deg til å engasjere deg i feministisk historie så du lærer litt mer om disse tingene og måtene å undertrykke på, hva de oppstår fra og hvordan det er gutters maktbehov over jenter som er årsaken. Liksom, blir de avvist mister de makten og da er det mange som føler de får mere makt igjen ved å spre dritt. Men greie gutter, de har ikke dette maktbehovet over jenter, men ser jenter som likeverdige. Det er få sånne gutter, men ikke bry deg om de andre! Om fem år så betyr ingen av dem noe for livet ditt, og du har sikkert også glemt navnet på noen av dem på skolen som sprer eller tror på sånne ting, så ikke la disse ubetydelige menneskene få kontrollere eller begrense ditt liv! 

En ting du kan si er å EIE det. Hvis noen kaller deg hore så parker de med fakta og med stikk å si at "Du, hore er et ugyldig skjellsord du tydeligvis ikke vet hva er når du kaller meg det, for de fleste prostituere i verden er barn og kvinner som blir tvunget til det, og det sier mer om deg enn om meg om du ser ned på og ler av horer og ikke mennene som misbruker og utnytter dem *rulle med øynene og gå overlegent vekk fra kunnskapsløse folk uten samfunnsinnsikt* " og du kan også svare humoristisk og careless tilbake at "Jeg får meg hvertfall noe jeg hah! Er du sjalu eller? *le og børste det av deg og gå vekk* " 

Ikke la det gå inn på deg! Hvor mange eller få man ligger med har ingenting å si og det synet kommer bare fra menn som ville eie kvinnen helt for seg selv og la skam på henne for å være fri. Nå lever vi i 2020 og det er fortsatt et stykke igjen til likestilling men nettopp derfor ikke la noen legge skam på deg eller få trykke deg ned eller begrense friheten eller verdien din! For det sier seriøst mer om de enn om deg! 

Anonymkode: ddbc9...aa6

• Liker 13
Skrevet

Hadde også horestempel. Så er man ferdig på skolen og det betyr ingenting lenger. Angrer på at jeg gjorde det til en større greie enn det faktisk er å være stemplet, at jeg brukte så mye tid til å tenke på det. Majoriteten av de folka du går på skolen med kommer du aldri til å se igjen, vgs er en såvidt en blipp på tidslinjen din. Det betyr virkelig ingenting. 

Anonymkode: a927c...0d5

• Liker 7
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare heve deg over det og blokke det ut rett og slett! Alle vet at hore rykte oppstår nesten alltid pga en eller annen sjalu og butthurt gutt har sagt det, fordi han var sur for at andre fikk deg og ikke han. Jeg hørte de villeste tingene som meg selv til og med før jeg hadde ligget med noen som helst , og bare kysset to gutter fra to forskjellige skoler. Når jeg begynte å ha sex, og samme periode avviste enda flere som prøvde seg så vokste ryktene. Og jeg fant ut at en venninne fra ungdomsskolen også hadde vært med å kalle meg hore. Altså det kommer fra sjalusi,  så det definerer ingenting om hvem du er og hva du egentlig gjør! Men gutter bruker det for å undertrykke seksualiteten til jenter, og mange jenter føler desverre skam pga det og tør ikke utfolde seg seksuelt eller klarer ikke å slappe av ordentlig når de har sex så man ikke får orgasme.  Det er SYKT viktig at du lærer deg allerede nå at INGEN kan definere deg, og at det IKKE er noe galt i å ha sex! Det her er en greie som har vært angrep mot kvinner i hundrevis av år, ikke fordi det er riktig eller sex egentlig har noe å si på verdien din, men fordi menn undertrykker kvinner. 

Jeg vil oppfordre deg til å engasjere deg i feministisk historie så du lærer litt mer om disse tingene og måtene å undertrykke på, hva de oppstår fra og hvordan det er gutters maktbehov over jenter som er årsaken. Liksom, blir de avvist mister de makten og da er det mange som føler de får mere makt igjen ved å spre dritt. Men greie gutter, de har ikke dette maktbehovet over jenter, men ser jenter som likeverdige. Det er få sånne gutter, men ikke bry deg om de andre! Om fem år så betyr ingen av dem noe for livet ditt, og du har sikkert også glemt navnet på noen av dem på skolen som sprer eller tror på sånne ting, så ikke la disse ubetydelige menneskene få kontrollere eller begrense ditt liv! 

En ting du kan si er å EIE det. Hvis noen kaller deg hore så parker de med fakta og med stikk å si at "Du, hore er et ugyldig skjellsord du tydeligvis ikke vet hva er når du kaller meg det, for de fleste prostituere i verden er barn og kvinner som blir tvunget til det, og det sier mer om deg enn om meg om du ser ned på og ler av horer og ikke mennene som misbruker og utnytter dem *rulle med øynene og gå overlegent vekk fra kunnskapsløse folk uten samfunnsinnsikt* " og du kan også svare humoristisk og careless tilbake at "Jeg får meg hvertfall noe jeg hah! Er du sjalu eller? *le og børste det av deg og gå vekk* " 

Ikke la det gå inn på deg! Hvor mange eller få man ligger med har ingenting å si og det synet kommer bare fra menn som ville eie kvinnen helt for seg selv og la skam på henne for å være fri. Nå lever vi i 2020 og det er fortsatt et stykke igjen til likestilling men nettopp derfor ikke la noen legge skam på deg eller få trykke deg ned eller begrense friheten eller verdien din! For det sier seriøst mer om de enn om deg! 

Dette var akkurat det jeg trengte å høre! Herregud, alt det du sier er jo så sant og viktig. Takk dette hjalp veldig<3

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også horestempel på ungdomsskolen og VGs. Tom før jeg hadde hatt sex med noen. Jeg er nå rundt 40 og har hatt dem samme typen siden VGs. Men lurer på om noen jenter får ryktet grunnet sjalusi fra sine medsøstre....?

Anonymkode: d6127...290

Sjalu medsøstre og bitre avviste menn er nok en stor faktor her. Spesielt hvis en gutt har vist mer interesse for deg, enn hun som er interessert i ham. Da er "bitchinga" i full gang ganske fort ja.  Jeg har aldri vært spesielt dydig, men heller ikke noe ludder. Så i dag gir jeg egentlig faen, og lever mitt eget liv.

Anonymkode: 98e21...bcd

• Liker 8
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var akkurat det jeg trengte å høre! Herregud, alt det du sier er jo så sant og viktig. Takk dette hjalp veldig<3

Så bra ❤ Ja tro meg vi har alle vært gjennom det og det er en av de første tingene som gjør oss bevisst på hvor undertrykket jenter og kvinner fortsatt er i dag forhold til menn, så dont let them win! Ta tilbake makten over definasjonen, kroppen din og livet ditt, og bekjemp kvinneundertrykkelse!

Det er noe som heter Slut walk som går hvert år i mange land fra Los angeles til København,  det er en døds bra bevegelse startet av Amber Rose (kjent ex-stripper som driter i horestempel og undertrykking) som vil sette en stopper for slutshaming og rapeculture. Sender deg et klipp fra et intervju derfra, mannen prøver å shame jenta men hun svarer SÅ bra! For å bli kalt hore er ikke den definasjonen andre gjør det til, men hva du som mottaker gjør det til! 

Se denne også 😄

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette kan være ganske relevant for ganske mange jenter på min alder (vgs). Jeg får høre daglig nye ting om meg selv som jeg ikke visste en gang. Fikk høre senest i går at folk trodde jeg hadde ligget med en fyr jeg aldri har snakket med en gang. Får også høre at jeg er den største "hore" på hele skolen og folk kommer opp til meg og kaller meg ekkel og sier jeg bare er rester. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg skal få all denne dritten. Jeg kan ærlig si at jeg har lugget med tre personer. Og disse tre personene har jeg enten hold på med eller hvert i ett forhold. Men det har vært mange som har prøvd seg på meg men som jeg har rejecta. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette.  

Prøv å snu dette på hodet: Hvis du trodde disse ryktene stemte om ei anna dame, hadde du da gått bort til henne og sagt noe sånt? Ikke det?

Det sier først og fremst alt om personene som snakker sånn, resten av oss går ikke rundt og tenker slike ting om andre, langt mindre sier det høyt. Personene som snakker på denne måten er folk du holder på en armlengdes avstand, enten det er du eller andre som er offeret og enten ryktene stemmer eller ikke.

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du er skoleelev som blir mobbet. Heldigvis så vokser folk opp. Det er en hel verden som venter på deg der ute etter at du er ferdig med skolen. Ikke tenk så mye på det. 

Feminisme vil jeg ikke anbefale ettersom du risikerer å bli bitter.

Anonymkode: c36de...8a4

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er skoleelev som blir mobbet. Heldigvis så vokser folk opp. Det er en hel verden som venter på deg der ute etter at du er ferdig med skolen. Ikke tenk så mye på det. 

Dette er en form for "mobbing" som rammer personer basert på kjønn. Ergo kvinneundertrykking. Det påvirker kvinners seksualitet og frihet, noe som menn har undertrykt i tusenvis av år. Du er tydeligvis mann siden du avskriver dette som enkel mobbing, og siden du snakker med om feminisme. Feminisme gjør en ikke bitter, men menns kvinnesyn kan gjøre en oppgitt og ødelegge livet til jenter. Derfor er feminisme viktig for å sette ned foten for menns kvinnesyn. Det at fler og fler kvinner setter ned foten for det, det gjør enkelte menn bittre. Ikke kvinner, vi blir bare friere og gladere og sterkere 😁 Men å si dritt om feminister er også et gammelt triks fra kvinneundertrykkende menn som prøver å skremme nye jenter fra å bli det, for de føler seg bedre av å få se ned på kvinner i fred uten motstand 🙄

• Liker 5
Skrevet

Snart er du ferdig på videregående og da blir alt annerledes. Voksne folk gir stort sett blaffen i hvem som ligger med hvem og hvor mange. Jeg har aldri hørt noen snakke sånn i voksen alder, ihvertfall.

Om så var at du lå med mange, så er ikke det noe galt det heller. Det er uansett tusen ganger flauere og mer patetisk å være en ynkelig mobber som må krenke andre enn å være såkalt «horete» og ligge med andre. Mobberen ødelegger livet til folk, mens «den horete» sprer glede til andre mennesker. 

Neste gang noen sier noe sånt til deg kan du si: Hvorfor har du behov for å krenke andre? Har du så dårlig selvtillit at du må mobbe andre for å føle deg bra?

Hvis du ikke klarer å si det, så tenk det, ihvertfall. Det er de som er ynkelige. Og mest sannsynlig sjalu på deg. Sånne rykter springer nesten alltid ut fra sjalusi, så egentlig er det du som ruler! ❤❤❤ 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en form for "mobbing" som rammer personer basert på kjønn. Ergo kvinneundertrykking. 

Selv når det er andre jenter som står for mobbingen?

Feminisme gjør en ikke bitter

Feminister er jo kjent for å være skikkelig gla'jenter.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, Oslodamen said:

Snart er du ferdig på videregående og da blir alt annerledes. Voksne folk gir stort sett blaffen i hvem som ligger med hvem og hvor mange. Jeg har aldri hørt noen snakke sånn i voksen alder, ihvertfall.

Om så var at du lå med mange, så er ikke det noe galt det heller. Det er uansett tusen ganger flauere og mer patetisk å være en ynkelig mobber som må krenke andre enn å være såkalt «horete» og ligge med andre. Mobberen ødelegger livet til folk, mens «den horete» sprer glede til andre mennesker. 

Neste gang noen sier noe sånt til deg kan du si: Hvorfor har du behov for å krenke andre? Har du så dårlig selvtillit at du må mobbe andre for å føle deg bra?

Hvis du ikke klarer å si det, så tenk det, ihvertfall. Det er de som er ynkelige. Og mest sannsynlig sjalu på deg. Sånne rykter springer nesten alltid ut fra sjalusi, så egentlig er det du som ruler! ❤❤❤ 

Blir det?!?

Fikk horestempel i en alder av 42 år her på bygda!

Har ikke hatt sex med noen på flere år, forøvrig..😂

Anonymkode: 13af0...78d

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk ikke horestempel, men det gikk rykter om at jeg var lesbisk på ungdomsskolen. Kom fra ei som hadde store sosiale problemer og ville ha oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0342a...152

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det?!?

Fikk horestempel i en alder av 42 år her på bygda!

Har ikke hatt sex med noen på flere år, forøvrig..😂

Anonymkode: 13af0...78d

Det var leit å høre 💔

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

100% enig. Det er typisk de samme som kaller seg feminister, som går til angrep mot kvinner som er pene, populære eller på andre måter vellykket. Forundrer meg ikke om det er den samme som kaller noen for hore, som kaller seg selv for feminist.

Anonymkode: 9db39...ddf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...