AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har havnet i en situasjon hvor jeg ikke greier å fullføre masteroppgaven, og har dermed bestemt meg for å legge hele prosjektet på is inntil videre. Jeg kan alltids søke opptak på nytt og få fritak for emnene jeg har bestått, som er 5 emner på 15 sp. Spørsmålet er - har det noen hensikt å føre disse emnene på CV, eller vil det være tydelig at dette er en grad som ikke er fullført og dermed være negativt...? Anonymkode: 58414...443
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Det kan være du blir spurt hvorfor du måtte avbryte. Har du noen mulighet for å få permisjon et år, slik at du får te kr over om du kan gjøre ferdig senere? Er det mye som mangler? Anonymkode: ed814...1ae
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være du blir spurt hvorfor du måtte avbryte. Har du noen mulighet for å få permisjon et år, slik at du får te kr over om du kan gjøre ferdig senere? Er det mye som mangler? Anonymkode: ed814...1ae Jeg er ca halvferdig med oppgaven, men jeg har rett og slett ikke tid. Jeg har barn og full jobb i tillegg. Ser ikke for meg at det vil være mulig å fullføre. Anonymkode: 58414...443
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Kan du ikke bare få utsatt fristen da? Altså bruke litt (eller mye) lenger tid på oppgaveskrivingen? Anonymkode: 9aae3...d35
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare få utsatt fristen da? Altså bruke litt (eller mye) lenger tid på oppgaveskrivingen? Anonymkode: 9aae3...d35 Joda, jeg kan få utsatt inntil et år. Men jeg har slitt med motivasjonen, og veileder vil at jeg tar et valg - enten fullfører jeg og bruker all ledig tid på oppgaven en periode, ellers gir jeg meg og innser at nå ikke er det rette tidspunktet i livet til å fullføre denne graden. Jeg har uansett en separat bachelor. Spørsmålet er - kan jeg føre opp enkeltemnene på CV eller ikke, og vil det være en større fordel enn ulempe å føre dem opp? Emnene kan tas hver for seg som videreutdanning på den aktuelle høgskolen. Anonymkode: 58414...443
solmåneogstjerner Skrevet 2. februar 2020 #6 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: pørsmålet er - kan jeg føre opp enkeltemnene på CV eller ikke, og vil det være en større fordel enn ulempe å føre dem opp? Emnene kan tas hver for seg som videreutdanning på den aktuelle høgskolen. Ja. Før dem opp. F eks: 2017-2019 UiO Enkeltemner. Xxx, xxx, xxx Du kommer kanskje til å få spørsmål på et intervju men da svarer du bare som det er. 1
Gjest Middelmådig Skrevet 2. februar 2020 #7 Skrevet 2. februar 2020 Før opp enkeltemner. De gir uttelling uansett. Du har jo lært deg det emnene har inneholdt og det er jo kunnskap som er viktig på en CV. Det er ikke så grusomt negativt å ikke klare å lande selve masteroppgaven når man er i full jobb og med små barn.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 Tusen takk for svar. Samtlige enkeltemner er bestått med OK karakterer (C/B på alle). Det er smertefullt å legge bort oppgaven, og det føles som et personlig nederlag, men det er en større belastning å ha konstant dårlig samvittighet for å aldri ha tid til å jobbe med den. Anonymkode: 58414...443 1
solmåneogstjerner Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Samtlige enkeltemner er bestått med OK karakterer (C/B på alle). Det er smertefullt å legge bort oppgaven, og det føles som et personlig nederlag, men det er en større belastning å ha konstant dårlig samvittighet for å aldri ha tid til å jobbe med den. Anonymkode: 58414...443 Du kan ta det opp igjen senere om du ønsker. Dette er ikke noe nederlag! Ta utskrift/bestill karakterutskrift av det du har tatt. Legg bort nederlagsfølelsen og vær stolt av det du har fått til. Og vit at du kan ta det opp igjen om du får lyst. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 Selvfølgelig fører du dem opp. Det er jo fullførte studier. Du viser jo til at du har flere studiepoeng enn bachelor. Veldig mange som studerer enkeltemner utover bachelor. Blant annet for å utvide sin kompetanse, men også for å vise til kompetanse på områder som interesserer dem utover bachelorgraden. Noen emner trenger ikke engang å ha noe med bacheloren å gjøre, men viser jo at man har kunnskaper. På mange områder kan det lønne seg å ha bredere kunnskapsnivå enn akkurat en bachelor. Anonymkode: d5090...035
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Jeg ville hellere valgt å jobbe redusert en periode og få avsluttet oppgaven og graden. Du får antakelig bedre lønn og mer spennende oppgaver med mastergrad i hus 😊 hvis du kan utsette med et år til eksempel kan du jobbe for eksempel 60 % og to dager i uken skrive intensivt. Skjønner at du ikke får til å skrive i tillegg til barn og 100 % jobb! Anonymkode: 056ae...64e 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 Helt klart før dem opp! Du har lært mye av dem, selv om du aldri fullfører masteroppgaven. Anonymkode: 7513a...886
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Hvis du allerede er halvveis i oppgaven bør du tenke over en gang til om du ikke heller vil be om studiepermisjon eller mindre stillingssprosent en periode for å fullføre. Jeg vil tro det er stor sjanse for at du ikke kommer til å fullføre senere om du gir deg nå. Velger du å avslutte må du selvsagt føre opp det du har fullført. Det er kompetanse du har oppnådd. Anonymkode: ed814...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Jeg har en haug med enkeltemner som videreutdanning etter bachelor. Det har aldri vært en plan å ta master, derfor står de der og skinner for seg selv og viser at jeg har guts og interesse for å tilegne meg kunnskap også mens jeg jobber Anonymkode: c8e39...68e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 Tusen takk for alle svar. Jeg har vurdert i lang tid nå om jeg skal kutte ut eller ikke, og tiden renner ut. Det stemmer nok at jeg ikke kommer til å ta opp igjen oppgaven om jeg avslutter nå, men jeg er uansett usikker på verdien av graden (den gir meg ingen tittel, og er relativt bred). Mulig den åpner noen dører mtp andre typer stillinger enn de som er aktuelle i dag, men en fullført oppgave føles veldig langt unna slik situasjonen er, og jeg er sliten av å ha oppgaven hengende over meg slik den har gjort de siste to åra. Men - da kommer jeg iallfall til å føre opp enkeltemnene på CV-en. 😊 Anonymkode: 58414...443 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 Kan du ikke bare levere oppgaven du har nå. Det skal være ikke mye til for å få bestått masteroppgaven! Anonymkode: bb8fb...402 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare levere oppgaven du har nå. Det skal være ikke mye til for å få bestått masteroppgaven! Anonymkode: bb8fb...402 Tror dessverre ikke det er tilstrekkelig, da jeg mangler mye både på teori og drøfting. Anonymkode: 58414...443
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Joda, jeg kan få utsatt inntil et år. Men jeg har slitt med motivasjonen, og veileder vil at jeg tar et valg - enten fullfører jeg og bruker all ledig tid på oppgaven en periode, ellers gir jeg meg og innser at nå ikke er det rette tidspunktet i livet til å fullføre denne graden. Jeg har uansett en separat bachelor. Spørsmålet er - kan jeg føre opp enkeltemnene på CV eller ikke, og vil det være en større fordel enn ulempe å føre dem opp? Emnene kan tas hver for seg som videreutdanning på den aktuelle høgskolen. Anonymkode: 58414...443 Kan du ikke skrive opp emnene som videreutdanning da? Ser kanskje bedre ut enn å skrive enkeltemner? Anonymkode: 798d1...a79
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #19 Skrevet 3. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dessverre ikke det er tilstrekkelig, da jeg mangler mye både på teori og drøfting. Anonymkode: 58414...443 Jeg holder på med en master og er ikke halvveis på oppgaven. Hvordan kan du gi opp nå når du er så nærme? Anonymkode: c075e...f1e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #20 Skrevet 3. februar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på med en master og er ikke halvveis på oppgaven. Hvordan kan du gi opp nå når du er så nærme? Anonymkode: c075e...f1e Jeg har brukt ganske mange timer på å komme så langt. Tanken på å bruke tilsvarende mange timer på å fullføre føles fullstendig uoverkommelig. Anonymkode: 58414...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå