Lillyann Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Er helt fortvilet over at 4,5 åringen vår slår oss, vi har forsøkt å snakke med han, forsøkt timeout når det skjer, forsøkt belønning men det har ingen nytte. Får barnet det ikke slik det ønsker slår det. Hva annet kan vi forsøke? Barnet har 8ngen andre utfordringer enn dette, er kun denne slåingen som vi må få en slutt på.
C8H10N4O2 Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Selv om det er vanskelig, første bud er i alle fall å ikke gi etter når hen slår. Da blir lærdommen til barnet at slag er veien til å få viljen sin. Er det kun dere hen slår, eller er det er problem i barnehagen og? Hvis det er et problem i barnehagen og, så kan det være litt å ha en dialog med de, og ha like retningslinjer på hvordan dette håndteres både hjemme og i bhg. Lykke til 💜
Lillyann Skrevet 2. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2020 Stort sett kun oss det går utover, og storesøsken.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Har dere vært tolmodige nok med det dere har prøvd? Å snakke er jo greit, men han vet vel at han ikke skal slå. Belønning for å ikke slå, høres helt hull i huet. Jeg har tatt mine inn på et rom og sittet der sammen med dem til de roer seg ned. Anonymkode: c1a62...0f9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Skrevet 2. februar 2020 Vet ikke om det kan hjelpe på et så stort barn, men han vet jo at det ikke er lov å slå. Så når han slår så ville jeg prøvd å oversett han en periode, enten flytte han vekk fra situasjonen, altså at han ikke får oppmerksomhet når han gjør noe dumt, men rose masse når han gjør noe bra. Det kan være litt vanskelig med tanke på søsken, skjønner at de forventer en reaksjon når de blir slått.. Syns det å overse/ikke gi oppmerksomhet eller blikkkontakt fungerer veldig bra på barna på jobben min i barnehage, men det er som regel yngre barn, mellom 1-3.. Anonymkode: a6821...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå