Gå til innhold

Bilistar risikerer latterleggjering i sosiale medium om dei parkerer feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som ble støtt av dette, ser jeg. Det er lov å være uenig, jeg skal ikke halshugge dere.

Skrevet (endret)
57 minutter siden, Sidabmao skrev:

https://www.nrk.no/mr/bilistar-risikerer-latterleggjering-i-sosiale-medium-om-dei-parkerer-feil-1.14871410

Dette er helt strålende.Også de som skal ryggeparkere med biler bak seg. Isåfall dem som bruker lang tid på å ryggeparkere. De bør ikke ha lappen.

Ryggeparkering er da HMS. Jeg gjør det konsekvent, men om det er mange biler rundt meg bruker jeg parkeringsasistenten. 

Skjønner ikke hvorfor en skal miste lappen for å være treig på parkeringsdelen.

Så på artikkelen.

1) bil nr burde vært sladdet

2) det var eksempler der som og kan være følgefeil parkeringer

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Skrevet
Just now, Fru Uperfekt said:

Ryggeparkering er da HMS. Jeg gjør det konsekvent, men om det er mange biler rundt meg bruker jeg parkeringsasistenten. 

Skjønner ikke hvorfor en skal miste lappen for å være treig på parkeringsdelen.

«Skal ikke være til hinder for andre»

I veitrafikklovens paragraf 3 står det at man ikke skal være til unødig hinder for andre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært til hinder for noen andre. Det er mulig, hvis man har fått opplæring og fortjener lappen. Det er tull at MAN MÅ stoppe opp annen trafikk bare fordi egoet sier at tiden min er viktigere enn alle de andre sin.

Skrevet

Ryggeparkering er håpløst og feil. Tar lengre tid og er mer krevende å rygge inn enn å rygge ut av en parkeringsplass. Dette med sikkerhet er bare tull, du må uansett vite at det er klart bak bilen. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, LeneXCII said:

Ryggeparkering er håpløst og feil. Tar lengre tid og er mer krevende å rygge inn enn å rygge ut av en parkeringsplass. Dette med sikkerhet er bare tull, du må uansett vite at det er klart bak bilen. 

Ja, du har forstått det. Jeg kan telle på en hånd hvor få ganger jeg har ventet på at en bil har rygget ut igjen. Men irriterer meg daglig over bilister som skal rygge seg inn, når det er biler bak. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, LeneXCII skrev:

Sånn er det ikke for alle, er tryggest å ryggeparkere.

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/lG47G/ryggeskader-for-667-millioner-i-2013-eksperter-derfor-boer-du-rygge-naar-du-parkerer

https://www.dinside.no/motor/nesten-halvparten-parkerer-feil-vei/70948475

Er noen av treffene søket mitt på ryggeparkere

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Sidabmao skrev:

I veitrafikklovens paragraf 3 står det at man ikke skal være til unødig hinder for andre.

En er ikke til unødvendig hinder for andre uavhengig av om en parkerer feil vei eller ryggeparkerer

Skrevet
1 time siden, LeneXCII skrev:

Forholder meg til statestikk og den sier ryggeparkering.

Er ikke uten grunn flere store selskaper krever det i HMS planen sin

• Liker 2
Skrevet

Det er best å sperre for andre biler med ryggeparkeringen sin om man er totalt udugelig som sjåfør og menneske.

Skrevet
10 minutter siden, Sidabmao skrev:

Det er best å sperre for andre biler med ryggeparkeringen sin om man er totalt udugelig som sjåfør og menneske.

Høres ut som du beskriver deg selv her.

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, Sidabmao said:

Det er ikke et unødig hinder om du må vente noen sekunder på at noen parkerer.
Det er heller ikke unødig hinder om du ikke får kjørt forbi en som allrede ligger i venstre fil litt over fartsgrensen.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, LeneXCII skrev:

Nei det er ikke det. Det er en sikkrere måte å parkere bilen på. Raskere er det også. På vinteren med masse snø og is så er det med stor sanssynlighet at du har isfrie ruter når du parkerer og dermed en bedre sikt enn noen timer etterpå da du må skrape rutene for is. Skal du da rygge er sikten kansje halvert i forhold. 

Det samme er at hvis du kjører forbi plassen du skal rygge inn så har du oversikt på om det er hinder der eller ikke. Tiden det tar deg å rygge bilen inn er også mindre enn at du sjekker sikten bak før du går inn i bilen for å rygge ut. Jo lengre tid du bruker mellom visuell sjekk og faktisk handling gjør sjansen større for hinder skal komme i veien for deg. 

Når det gjelder denne artikkelen så blir det feil at disse faktisk får kjøre bil. For her viser de liten eller ingen forståelse for sikkerheten og respekten for øvrige bilister. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Sidabmao skrev:

Hatt en dårlig dag?

Gjest Villfisker
Skrevet

Trodde ikke det var lov å legge ut bilder på den måten, uten å sladde. Idiotisk oppførsel av denne Facebook gruppa uansett. Finnes ikke en billigst som ikke har parkert idiotisk minst en gang i livet.

Disse folkene har for lite å gjøre. De burde få seg en ny jobb, så de ikke har tid til å være teite på Internett.

Skrevet
16 minutter siden, Villfisker skrev:

Trodde ikke det var lov å legge ut bilder på den måten, uten å sladde. Idiotisk oppførsel av denne Facebook gruppa uansett. Finnes ikke en billigst som ikke har parkert idiotisk minst en gang i livet.

Disse folkene har for lite å gjøre. De burde få seg en ny jobb, så de ikke har tid til å være teite på Internett.

Hva med dem som ser disse live da? skal det sladdes da å?

Gjest Villfisker
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hva med dem som ser disse live da? skal det sladdes da å?

Tviler på at alle de går og søker opp eier av bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...